Kjetilr Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Man skal ha ganske bra med midler i bakhånd for å få gjort noe slikt i dagens samfunn. Må bli minst millionprosjekt bare å få støpt enheten blokk og topp. Ventilene i den bentley motoren gikk sikkert rett opp og ned.. Ikke skråstilte ventiler... Og effektuttaket var antageligvis beskjedent.. :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Eller maskinere ut av ett stykke... Effektuttaket var jo beskjedent sett med dagens øyne, 180-200hk ut av 6,5liter eller 175hk ut av 4,5literen med kompressor. Men det var ikke så verst på tyvetallet. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbrukeren Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Jeg hadde en motor med 28 pund trykk og løsnen jeg brukte var å frese 0,5mm spor i toppen av sylindrene, ca 3 mm fra kant. Der sette jeg i 0,8mm sveisetråd og lagde min egen topppakning av kopper. Husker i dag ikke tykkelsen på kopperen, men den var i mellom 1.5 og 2mm. Dette var eneste måten jeg fant til å kunne kjøre den motoren. Siter Chrysler Concorde 3,5L 2002 Dodge Durango 5,7 Hemi 2008 MB Vito 111cdi 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Ettore Bugatti konstruerte også en monoblockmotor (blokk og topp støpt i ett stykke) på begynnelsen av 20-tallet, en rekkeåtter med doble overliggende kamakseler som etterhvert ble montert i racingbilen Bugatti Typ 35. Også Bugatti Typ 41 Royale hadde monoblockmotor, når den ble lansert var denne 12,8-liters rekkeåtteren verdens kraftigste bilmotor. Så som flere har nevnt, dette har blitt gjort før. Men det er en komplisert og dyr løsning. En kanskje bedre og i hvert fall rimeligere løsning fantes på Peugeots tidlige dieselmotorer, nemlig gjennomgående bolter som holder sammen både bunn, blokk og topp på motoren. Fordelen med gjennomgående bolter er åpenbar, man risikerer ikke å dra ut gjengene i boltehullet i blokka selv om man øker tiltrekkingsmomentet litt. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 dette er kanskje et dumt spm. Men er det ikke best å frese et spor i toppen og i blokka for så å legge en tykk tråd av et mykere metall i dette sporet ala det forbrukeren gjorde? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Jeg hadde en motor med 28 pund trykk og løsnen jeg brukte var å frese 0,5mm spor i toppen av sylindrene, ca 3 mm fra kant. Der sette jeg i 0,8mm sveisetråd og lagde min egen topppakning av kopper. Husker i dag ikke tykkelsen på kopperen, men den var i mellom 1.5 og 2mm. Dette var eneste måten jeg fant til å kunne kjøre den motoren. kjører 34pund(ca 2.5bar) pr dag i min, på original toppakning... diesel velåmerke Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 http://www.steyr-motors.com/products/products.htm Topp å blokk i et der. Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 Si du hadde fått det til, støpt en stor klump... Når du kommer til det punktet hvor toppakningen skulle ryke, men det er ingen pakning der.. Hva ryker da? :) Toppakningen er jo en viss sikkerhet. Men det finnes veldig mange gode løsninger. ARP-bolter, plana blokk OG topp så skal det mye til for å blåse pakningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbrukeren Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 kjører 34pund(ca 2.5bar) pr dag i min, på original toppakning... diesel velåmerke Der brukte jeg en liten bensinmotor med 2 ventiler per sylinder. Den leverte ca. 410hk per liter på 28 pund men med 2 stepp nitrokit kjørte jeg den ned til 18 pund og fikk ca. 40% mer ut av den. Siter Chrysler Concorde 3,5L 2002 Dodge Durango 5,7 Hemi 2008 MB Vito 111cdi 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.