Gå til innhold

Ikke akkurat Bensingjerrig!

Ranger emnet


EllefsenOOOO

Anbefalte innlegg

Det hørtes jo helt vilt ut! Prøv å få lest ut feilkoder. Lyser det noen lamper? Skal være en gul motorlampe på disse tror jeg.

 

Går bilen som den skal ellers? Lukter det bensin av eksosen? Ryker den unormalt mye?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at noen på http://www.mitsubishi-klubben.no vet dette. På galanten min kunne jeg "blinke" ut feilkoder ved å kortslutte to pinner i diagnosekontakten eller noe sånt. Mulig det også går på colt, hvis ikke må man ha diagnoseutstyr eller dra på verksted. Det koster ikke stort å kjøre en diagnose på merkeverksted, og kan fort spare deg for en del penger i unødvendige delebytter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det kansje være en ide og bytte lambdasonden ? Den kan jo bidra til høyt bensinforbruk visst den er ødelagt ?

 

Om ikke bytte den, i hvert fall sjekke den. En helt ødelagt lambda burde gi feilkode, men med rare signaler kan det ta sin tid før den dukker opp. Har man finflott lambdasignal så må man lete andre steder, f.eks. håndbrekk som ligger an el.l.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et multimeter kan du koble deg på signalet fra lambdaen og sjekke det mens motoren går. Når den er varm om på tomgang skal det veksle fra snaut 0.1 til ca. 0.9V sånn ca. 1 gang i sekundet. Sjekk også på førhøyet tomgang. Litt avhengig av hvor mange ledninger det er på lambdan, så er det som regel den med mørkest farge som er signal.

 

Hvis motoren fungerer som den skal, men forbruket er for høyt så vil jeg tro at grunnen ligger i at noe bremser bilen. Sjekk lambdan først du.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår