Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet

k3nn37

Anbefalte innlegg

• Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt fremgang..

da er ms'n loddet ferdig om til sekvensielt sprut og tomgangsregulatoren er loddet inn..

DSC09760.jpg

så er samle koblingen til map sensoren byttet ut.. nye til venstre.. slangen til map sensoren er blitt koblet til på nederste nippelen på begge, men på den "gammle" hadde sylinder nr4 direkte kontakt inn til map sensoren via T-stykket :shutup:

DSC09776.jpg

spjellene er også blitt synkronisert litt bedre enn før.. nr 2 og 3 åpnet vist ikke helt før.. og pluggkablene er blitt organisert med litt strips i rette fargen :P

DSC09779.jpg

prøvde de nyeste felgene mine som sansyneligvis blir de jeg skal bruke i sommer.. er 7x17" så er noe billigere og lettere å skaffe gummi enn 8x16"..

de er egentlig til peugeot så bygger veldig mye utover.. btw så står bilen på org fjører enda så man slipper å jekke opp bilen for å skru :P

DSC09778.jpg

DSC09777.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pappask med flere små pappesker?

Ser det er bilde av noe som ligner rullelager, men regner med du ikke har kjøpt en hel pappask full av dette? :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bkf på plass ferdig koblet :)

DSC09825.jpg

snudde festene til dempertårnstaget så det ikke gikk over bla bensintrykksregulatoren..

DSC09829.jpg

fikk justeringsverktøyet til spjellene i dag..

DSC09823.jpg

så da fikk jeg bruk for de gammle 2.5" innsugsrørene mine så jeg ikke dæva inne i garasjen av fuskende dohc :P

DSC09833.jpg

men jeg må glå meg litt mere i hue for jeg får til justeringen.. motoren fuker så mye på semi-sekvensiell at jeg for ikke noen skikkelige målinger :(

så byttet om litt så jeg startet den på vanlige sput, siden den fusker litt mindre da..

men spjellene sitter sammen med vanlige gjengestenger, så er et h**** å justere da masse små deler må demonteres og monteres imellom hver måling eller justering :(

så nå sitter jeg å googler for å prøve å finne en smart og enkel løsning på å justere spjellene :mellow:

*1986 3dørs is (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tårstag for du hos kollevold og det er egentlig til cosworth å passer ikke org dohc pga innsuget :P

fant ut etter mye grubling en måte å justere inn spjellen.. så nå går motoren pen.. å jeg var ute å mappet litt og prøvekjørte i går.. :)

så nå er det "bare" ny vanntank, launch control, oljetemp måler, evt oljekjøler og en komplett bakstilling hvor diffen skal inn i hus, armene skal sveises om og jeg må skaffe komplette bakbremser å stikkakseler fra frosk til bakstillingen før sessongstart og ss2 treffet den 20mai..

så jeg bare snur bilen i garasjen :P

*1986 3dørs is (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider