k3nn37 Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2011 RsTurbo94@ takk :) skal se om jeg husker å ta et bilde av det.. må nesten ha noe å sammenligne med om man skal se det.. så er ikke himmel og hav forskjell på et bilde, men er UTROLIG mye forskjell når man kjører bilen og sladder.. er ikke så mye å forklare egentlig.. er ganske innlysende når man begynner å skru, men om dere trengere noe å se etter er det en how to undet teknisk på fcn.no.. B1dik2@ kjører helt org for tiden og skrur mye pga eu kontroll.. så er lite sladding nå, men skal til siggdal snart så skal prøve å huske kamera da.. fatter'n sier han skal stille med audi 100 2.8 quattroen sin der å slike fammilie oppgjør må jo filmes :P ------------- da står sedan oppunder taket i garasjen igjen for å bytte kanalen på pasasjersiden og noen småting.. fant ut at jeg har vist vert littfor nærme er lyktestolpen, en buske eller et hushjørne i vinter :P måtte jo prøve når jeg bytta lampa.. :) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Januar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 sigdal seie du? den 22. januar? :D da er eg der og :D ;) dog uten bil sjøl da men... stiller som copilot denne gang :P jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 (endret) fcn treffet er den 26 feb.. kommer nok ikke til å være der den 22 jan, er for mye gatebil aktig opplegg da etter min smak.. Endret Januar 15, 2011 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Januar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 hmm, jaja... :P men me fant no ut at de va verd turen :) da ingen av oss her stiller på noe FCN treff :P dvs, er enten opel eller BMW som går igjen her (og litt audi).. :P og sånne som meg som ikkje er noe spessielt opphengt i merker. jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 da var det vist ikke noe av at jeg kom meg på fcn treffet på sigdal alikevell :/ det viste seg nemmelig at treffet er samme helg som danmarks truren med jobben :/ men.. har fått tatt bilde av rattutsaget på bilen nå.. å for å ha noe å sammenligne med.. her er et bilde av kombien.. har jo skrudd for å få bilen 100% org og eu ok.. så slik ser den ut når den er klar for eu.. minus bakdekkene sefølgelig.. begynte å bli dårlig med pigger i bakdekkene, så da blir nye kjøpt inn :P Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 vell, no kan du angre... va helt kanon på sigdal den 22. :P synest ikje det va for gatebil aktigt.. her va det myye kjøre tid og bra opplegg :) men gatebil har jo kjøring neste helg, og den skippa eg :P om du ska på "ferie" så må du se om du får tatt turen 19 feb. da har jo trackday.no kjøring og :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2011 vell, no kan du angre... va helt kanon på sigdal den 22. :P synest ikje det va for gatebil aktigt.. her va det myye kjøre tid og bra opplegg :) men gatebil har jo kjøring neste helg, og den skippa eg :P om du ska på "ferie" så må du se om du får tatt turen 19 feb. da har jo trackday.no kjøring og :) jim m regel hehe.. er som regel alltid morro på isen da :P hørte det fra noen lokale at det ble ganske bra ja.. for se om jeg tar meg en tur.. har nye hakka 4 dekk på bilen nå.. så må trimme litt før jeg gidder å ta turen.. liker å ha masse feste når jeg sladder, men nå orker ikke org motoren å sladde på 3gir :roll: ------------- handlet rs mk1 skjørter :) følte arbeidslysten kom å meldte seg så tok en tur ut i garasjen, for å skru litt på gammlemotoren til sedan og se om jeg fant noen brukbare deler.. tok av innsuget og litt småting og fikk se dette er fryst vann imellom innsugskanal nr2 og 3.. det er nok ikke så lett å se det på bilde, men det er antydning til frostveske i isen.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Januar 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2011 m regel hehe.. er som regel alltid morro på isen da :P hørte det fra noen lokale at det ble ganske bra ja.. for se om jeg tar meg en tur.. har nye hakka 4 dekk på bilen nå.. så må trimme litt før jeg gidder å ta turen.. liker å ha masse feste når jeg sladder, men nå orker ikke org motoren å sladde på 3gir :roll: hehe, ja de va mye bedre opplegg en det eg hadde trodd, MEN eg reiser ikkje reise til gatebil har kjøring :) om eg tar meg råd til og reise så drar eg 1,8TQ`n med så eg får drept den :P merca får bli til neste år :) eg sjønna at sierra`n kan vere litt vrien og ha med og gjøre på 3.gir med org motor :P men over til prosjektet :P ser no ut til og bli grei sving på saken :) fin og sladde no? :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2011 ble mye forskjell når man kjører bilen ja.. har vert endel ganger med org tannstag at jeg sladder helt på max utslag uten å snurre, men nå må jeg ta meg sammen for å bruke alt :P jeg synes sierran først blir morro å sladde med fra 60km å oppover.. å det er ikke lett å få til på 2gir.. så gul glødene manifoil har skjedd noen ganger den siste tiden :fire: ---------------- som dere sikkert har skjønt "må" jo liksom alltid ha noe å pursle med og siden bilen må være org.. har jeg gått over insuget jeg portet til gammle motoren.. dette er ikke fordi jeg forventer noe stor forandring, men fordi jeg er nyskjerrig og liker å prøve ut litt ting på org deler og finne ut hva som virker å ikke.. driver å skaffer deler osv til et helt nytt innsug som skal på ettervert, men ting tar tid med venting på deler osv og org motore går dårlig.. :P nå blir ivertfall innsuget mye penere en det var og mye større enn org innvendig, prøver å fjerne så mye matriale som mulig for å øke volumet i selve pleniumet uten å lage masse dumper og groper.. dette fordi et plenium skal jo optimalt være 2.5 gang større enn antall Liter motoren er på(om jeg ikke husker feil).. målte et org dohc plenium en gang å mener jeg målte 2.5L og det burde jo vert 5L.. så da er det jo spendene å prøve ut om en tulling med en dremmel kan gjøre noe serlig forskjell :) blir ikke helt polert inni men hond pusset med 250 pappir.. noe som tar ganske lang tid, men da har jeg jo noe å bruke tiden på :P Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 byttet div rør og slanger i forbinnelse med eu kontrollen.. måtte egentlig bare bytte et rør, men når jeg første måtte bytte noe byttet jeg like så godt alle rørene bak og slangene foran.. :) å mekonomen har jo som vanlig feil mål, så da ble det en ekstra runde på noen av bremserørene.. "viktig med litt ekstra kjøling på sånne heftige racing marskiner" :lol: innsuget er ferdig portet og pusset.. må bare få sveiset litt nå.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 Aldri feil med nye sikkerhetsdetaljer. :thumb Er den løkka på på høyre eller venstre side bakbrems? Du får passe på så du ikke får gravity lock når du bremser sideveis i høy hastighet da! Ser bra ut det innsuget. Artig at du både prøver ut ting OG deler resultatene med oss etterpå. Det liker jeg. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 det bilde er av høyere bærebru.. fikk å en ekstra krøll oppunder gulvet på venstre side xP det er jo resultatene som er avgjørende og grunden til at denne bilen stadig står i garasjen, så de er viktig å få med ;) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 er gjort litt småting siden sist oppdatering.. bilen er (endelig :blush:) blitt eu godkjent.. innsuget over her er "sendt" til sveising (dvs per olav har det :P) å trimkammene sitter nå i bilen.. ble ikke rare forskjellen, men er veldig tydelig at det er behov for grenrør og nytt innsug på motoren.. ca 1/4 av stram vaier skjer det nesten igjen ting uansett turtall og manifoilen begynner å gløde ganske fort.. så sitter jeg å tenker litt på hva jeg skal gjøre med eksosen.. 2,5" annlegget som satt på bilen er det blitt subbet/slått hull i under diffen og litt diverse og lager endel lyd.. så om jeg skal ha 2,5" igjen blir det å bygge nytt som følger førersiden av bilen hele veien og som går over bakstillingen for å slippe tullet med 2,5" under diffen.. det betyr jo at gulvet over bakstillingen må sveises om.. så har vi 2".. det er jo 2" som grenrøret mitt egentlig er laget til å vil vel derfor virke best da, å her er det jo bare litt utbedringer av det org annlegget som skal til for å få på grenrøret.. dvs bytte ut kat med en "turbo"potte, bytte ut røret under diffen pga div rust og halvdårlige nødreperasjoner.. å det blir jo så godt som ingen ekstra lyd med 2" , MEN det avgjørende spørsmålet er om 2" klarer å flytte nok luft.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 fikk igjen innsuget mitt idag, det som er blitt sveiset.. så nå sitter det i bilen.. mangler litt polering for at det skal bli pent så har ikke tatt noe bilde av dette enda :P bbl er å på plass igjen.. (i org eksos :mellow: ) så bare jeg for ånden over meg igjen, skal jeg sette inn igjen ms'n ^_^ her er foresten et lite hint om hva jeg sammler deler til om dagen :) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2011 liten oppdatering av hva som er blitt gjort i dag etter jobben :) 260mm bremser tilpasset og montert :D all klaring er god klaring :P innsuget er ikke polert enda, men det ser slik ut :) grenrøret sveiset om til 2" igjen og begynt med varme bandasjen.. gikk tom for ståltråd :huh: Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg