Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet


k3nn37

Anbefalte innlegg

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skimmy@ sierra er helt klart mye bil for pengene ja, eneste storeminuset er tilgangen på nye deler ettersom ford ikke lengre har deler på lager.. :(

 

kjipt med bilen din da.. har heldigvis ikke vert så uheldig enda jeg.. har faktisk enda ikke laget en eneste bulk i bilen som følge av kjøring..

 

bulket bare panseret en gang da jeg skulle prøve en duks of hazzard inngang i bilen som gikk til h**** :P altså skulle skli overpanseret for så å hoppe inn vinduet, men løfta ikke beina høyt nok.. så landet midt på panseret og laget en STOR bulk før jeg sklei ned foran bilen :P

 

men jeg har fått rettet ut igjen mesteparten av den nå, så synes nesten ikke..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RsTurbo94@ ja.. den kler bilen godt, men vet ikke om mange andre som den hadde gjort det :P bilen må liksom være litt rufsette i kantene for at det skal funke ;)

 

-----------------------------------

 

er virkelig imponert over denne biltema bandasjen altså.. som dere ser på bilde gløder selve røret, men jeg kan nesten holde rundt grenrøret der det er bandasje.. :)

DSC07817.jpg

 

 

fikk en overraskelse i posten i dag å.. en kempe pakke fra km cams som inneholdt en topp med alt av dekseler og fordeleren som de har lånt av meg for å prøve nye ting i.. å inni toppen satt jammen meg et sett med ferdige justerbare kamdrevene.. sansyneligvis de aller første laget til 8v dohc :P

DSC07825.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. skal bli gromt å når jeg endelig for på de justerbare drevene, men må bygge om til edis tenning først for å kvitte meg fordeleren.. har ikke plass til fordeler og justerbare drev :/

 

denne bilen gjør foresten 0-100 nå på 7.5sek imot 10.3 org :P

 

men synes fortsatt at det ikke går noe serlig.. så leter etter en 2.3bunndel fra scorpio om dagen til nytt motor prosjekt.. så bare å sende en pm om dere vet om noen :)

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter at bilen har spist ENDA en coil, er den blitt flyttet tilbake til org plassering.. dette er om jeg har tellinga enda den 4 coilen jeg bruker i denne bilen, så er "litt" lei av å bytte coiler nå sleep.gif

årsaken til at den ble flyttet første gangen var jo for å unngå varmen fra manifoilen, men med grenrør og eksosbandasje er jo ikke det lengre noe problem wink.gif

 

DSC07881.jpg

DSC07884.jpg

 

 

var så uheldig å subbet nedi med skvettlappen imens jeg rygget her i begynnelsen av uka, så den knakk rett av sad.gif

den er nå byttet ut med en annen halvbra jeg hadde liggende..

DSC07865.jpg

 

prøving av sommerfelger kanskje..

DSC07872.jpg

 

laugh.gif

DSC07892.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Hvordan var dette med grenrør til denne motoren? Lagde du selv eller er det å få kjøpt ferdig? Husker ikke om du har skrevet noe om dette tidligere i tråden og orker ikke å lese gjennom tråden på nytt.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet som sakt coilen og trudde alt var bra, men på varm motor så sliter den med tenningsbank.. Å det som er rart er av jeg har lagt inn igjen safe tune fila mi igjen på ms'n som har ganske Lav tenning.. Er det noe annet som kan gjøre dette?.. Fyller 95okt som jeg har gjort hele tiden uten problemer før.. Kan det være bio dritten di har begynt å blande i bensinen som gjør det?..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å prøve så fylte jeg bensin på esso jevnaker.. å da ble veldig mye av bankingen borte.. fortsatt 95okt..

 

så forandret afr tabellen slik at den går fetere i området jeg hadde fått tenningsbank og kjørte en tur med VEAL, så nå er det så god som helt borte happy.gif

 

stilte afr til 12.5 på 100 load og 13.5 på 90-95 load over hele registeret..

 

problemet lå fra 800rpm - 1300rpm og fra 90 - 100 load et område jeg faktisk bruker endel wink.gif

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker ikke jeg helt hvilke bil det er snakk om i farten, men var dette den du har småtrimmet litt? Hvis du har ganske så høy kompresjon så bør du fylle minimum 98oktan. Jeg har 11,32:1 i kompresjon på Audi'n og kan IKKE fylle 95oktan, for da blir det fort tenningsbank. Uansett så anbefaler nå jeg folk til å fylle 98 eller 99oktan, da bilen går renere, bedre respons, bedre drag i tillegg til at den bruker litt mindre på mila. Noe som gjør at det er likke billig å kjøre på 99 som 95 ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår