Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet

k3nn37

Anbefalte innlegg

• Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da var nye rådene i hus.. så nå frister det veldig mye å sette sammen en 2l og vente med 2.3'n.. for mangler jeg bare selve turboen og noen smådeler hvis jeg skulle satt sammen en 2l som lett burde tåle 300hk.. :D

DSC08407.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjer ikke så veldig mye her for tiden egentlig pga fagprøve og venting på deler, men har endelig fått justert styringen.. så nå er den blitt mye mindre sporete og forhåpentligvis sliter mindre dekk..

så neste ting jeg må få justert er camberen foran og bak.. det er jo som kjent ikke justerbart org på sierran, så litt mekk må lages til.. bak blir det justert med noen skiver imellom bærebru og lagerhuset.. så den er grei, men foran må jeg nok bygge om.. fikk kjøpt justerbare armer foran før, men er vist ikke å oppdrive lengre med foringer.. gidder ikke ha unibolts på bruksbilen..

*1986 3dørs is (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet svinhjul, lammel, trykkplate, utløserlager og fikset opp/ bygde om esosanlegget på fredag å lørdag.. årsaken er at jeg har hatt mye lyd fra lageret, utett eksosalegg med bakpotte på bærtur og et svinhjul som har blitt blått å herdet slik at lammelen barre hoppet om jeg skulle slurre igang.. å det måtte jo fikses før ss2 kjøring på gardemoen med fcn..

beste tiden min med 2 runder/forsøk ble 1.18.61 som faktisk er 3 beste tid i min klasse denne dagen.. :spin

motoren begynner å bli sliten nå, så må jo få satt sammen en ny ganske snart.. så kjørte mest for å ha en tid å sammenligne med og få testet ut bilen litt..

å det er tydelig at jeg må få meg noe mere kjøling, spe på med litt mere bensin på lavt turtall å høy belastning, fikse bankesensor og gjort noen forandringer under bilen..

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide med litt opdatering vel ;)

bilde av svinghjulet som er blitt blått og sprekkete.. trykkplata er helt lik..

DSC08529.jpg

nye endestussen :D kjører fortsatt med org bakpotte, 2" eksos og tre potter til sammen.. så bråker ikke spesielt mye..

DSC08525.jpg

ble "litt" tilpassning for å få bakpotta riktig da :shutup:

DSC08494.jpg

å har endelig fått meg en litt mere stabil overgang på ms kabelen.. før var det bare teipet sammen som ofte gå dårlig kontakt, imens nå er alt skrudd sammen..

DSC08505.jpg

"camber shims" til bakstillingen :lol: er montert på bilde av endestussen, å nå er camberen ganske bra bak..

DSC08520.jpg

gikk utrolig lei disse h***** dårlige foringene.. så nye biltema gass dempere er handlet inn og montert.. ^_^

DSC08523.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZyNTeX@ hehe.. er helt vanlige skiver.. ca 2mm tykke.. :P

Jaha? Den var ny. Hvertfall for meg. Ser at bilen din ikke skræver så mye i ræva. Ser ikke ut som ei kalvbeint jente som halter etter 16timer med sadosex :D

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider