Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet


k3nn37

Anbefalte innlegg

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rally Koffen@ hehe.. ja, den "sotingen" der er helt forferdelig.. skal fjernes så fort jeg for tid og nok arbeidslyst ;)

 

action@ tja si det.. har ikke målt den eller noe, men den går mye bedre enn når jeg fikk den.. det som er synd er at jeg ikke for den til å gå helt reint.. smeller litt i potta å sånn noen ganger når jeg går av gassen.. itilegg så har den rullet 200000km++.. så om jeg bestemmer meg for å beholde bilen og den overlever vinteren så er det mulig jeg overhalde toppen, siden jeg mistenker litt dårlig toppakning.. da kan det jo hende jeg putter på trimkammer og ms.. :partyon:

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva skjer her da tro? tongue.gif

 

vel.. sedan går stadig bedre og reinere.. har prøvd diverse "vidundermidler" som man heller i besinen og prøvde å justere trykket litt, men trykket er nå skrudd tilbake til org siden det ikke gå noen virkning.. det smeller litt mindre i potta nå, men har subbet på meg en liten eksoslekk så det må tettes.. å eksoslekk kan vel være litt a grunden til etterttening?

 

 

var på biltema her om dagen for å handle noe til jul, men som alltid klarer jeg ikke å gå ut derifra med bare det jeg skal ha.. ph34r.gif møtte per olav der å han snakket om at han skulle montere lysforsterkningssett og at det kom til å bli bra.. så da fant jeg ut at da "måtte" jo jeg prøve å whistling.gif

 

så nå skal det bli skikkelig lys på sedan.. er lei av å ikke se utgangen av svingen pga mangel på lys shutup.gif så for å "tyne" maks ut av org lampene monterte jeg et ekstra rele på lysforsterkningssettet.. dette ekstra releet er for å få lys i nærlyset når fultlyset lyser twisted.gif

DSC04937-1.jpg

 

skal ha ekstra lys på bilen nå å.. å der er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det.. så trenger litt inspill og deres meniger wink.gif

de forskjellige lampene jeg har å velge mellom er;

 

nr1. 2stk ø150mm lamper fra escort med et stk 55w pære pr lampe..

DSC04938-1.jpg

 

nr2. 2stk lamper fra biltema.. av typen med 2ganger 55w pærer pr lykt..

38-750_l.jpg

 

nr3. 4stk lamper fra biltema.. av typen med fjern lys med et stk 55w pære pr lykt.. lik di jeg har i fangeren på 5dørsen..

42-341_l.jpg

 

hadde ikkeno bilde rett foran av sedan.. så kombien for være stand in for sedan om noe vil photoshope litt lys wink.gif

DSC04jh106.jpg

 

 

å en siste ting.. ryggelysa er jo skikkelig ræ** på sierra.. så har purslett litt med å få bedre lys bakover å rolleyes.gif

her er hva jeg begynte med.. et stk 55w ekstralys pære og et stk sokkel fra org ryggelys pære..

DSC04925-1.jpg

 

etter litt lodding, borring, klipping osv.. endte jeg opp med dette.. 55w ryggelys pære cool.gif

DSC04926-1.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

bilen lever enda, så for vel ta en oppdatering :hellothere:

 

slik ser da bilen ut den dag i dag.. DSC06057.jpg

DSC01737.jpg

 

bilen har overlevd masse herjing i vinter, en tur på isen i sigdal, en dag på vålerbanen og har sikkert brukt opp 10stk bakdekk alt i sommer :ford:

 

en liten film fra i vinter..

http://s249.photobucket.com/albums/gg231/k3nn37/k3nn37%2091%204door/?action=view&current=241209.flv

 

bilde fra fcn treff på sigdal..

172.jpg

 

portet innsug..

DSC05737.jpg

 

lettet bakdører.. kjører med alt av dekseler da, slik at bilen ser org ut :P

DSC05937.jpg

 

montert shiftlight..

http://s249.photobucket.com/albums/gg231/k3nn37/k3nn37%2091%204door/?action=view&current=MOV05755.flv

 

lagd short shift.. forlenget spaken 10mm og flytt alt 30mm bakover..

DSC05775.jpg

 

bilder fra fcn treffet på våler..

DSC05939.jpg

fcnvaler67.JPG

 

kjøling til grenrøret..

DSC05980.jpg

 

tvangsforing av luft til luftfilterboksen.. sleeper style :)

DSC05987.jpg

 

det siste bilde jeg ha av motorrommet.. dette blir ikke bygd for å se pent ut, men for å fungere.. bilen driftet på våler i 3giret.. så går endel bedre enn org..

DSC05965.jpg

 

..men toppen er skikkelig gåen nå.. 3 av 4 ventil styringer har sklidd ned så bruker endel olje og løfteren mine tikker som bare f*** nå..

så ny topp er under bygging..

DSC06141.jpg

 

den blir portet kanaler, frisert for å få bedre smøring, "portet" forbrenningskammeret, byttet styringer, ventiltettinger osv, trimkammer og sansyneligvis høvlet for litt mere komp..

 

så dette kan bli morro fremover :driving

 

prøver å kjøre litt sleeper stil på denne bilen nå så alt ser ganske org ut utvendig og inni bilen.. :P

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

etter litt leting fant jeg meg 213.9cc dyser på huggeren .. de skal klare 170hk så burde jo holde en stund.. :)

DSC06264.jpg

 

har seflgelig montert dem å.. ble noe bedre bunndrag, men trykket er jo bare "justert" med metoden "litt opp, litt tibake, litt opp igjen og tja vi tar den der"..alacocaina kjører heller ikke med den org lambaen nå siden den slitene toppen min slipper igjenom endel olje så det tok kvelden på den.. har ny lamba og bbl med instrument liggende som blir montert når jeg bytter topp.. så da blir alt mye bedre..

DSC06266.jpg

 

har å foresten tonet front rutene..

DSC06253.jpg

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har overhalt et sett med løftere av den gode typen og er nesten ferdig med å reingjøre å polere ventilene..

dette skal da altså i den nye toppen til sedan..

 

patent for å polere ventilene :smartass:

DSC06270.jpg

 

har å bestilt det meste av deler jeg trenger for å bytte toppen, registeret og oljepumpa.. så er nesten bare overhaldingen av selve toppen som gjenstår, men for ikke tak i ringspeed på tlf :mellow: så om noen vet om noen andre er det bare å skrike ut..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for vel ta en liten oppdatering da..

...

 

å etter en kveld gikk jeg lei av at det bare spant på et hjul nå jeg kjørte framover.. så har lagd meg "sperre".. niks den er ikke sveiset, men fylte diffen nesten full med "maskinfett" ;P hehe.. så nå sperrer den som bare f*** kan stå å spinne pirruetter å greier og kjøre pent i byen etterpå.. "bedre" og mye enklere en lammelsperre :P

 

Hvorfor i all verden har ingen sagt noe om dette til meg før? Høres jo helt genialt ut! Hvordan fungerer dette egentlig? Blir det sperre hele tida, eller kun når man kjører "hardt"? Kjørte 740 i vinter uten sperre da jeg ikke gadd å sveise pga EU-kontroll osv. Den sperra du har ordna deg med er jo bare å fjerne fettet, så får man ingen problemer på kontroll.

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et ganske kjent triks blant bilcross gutta.. men ikke tru at dette på noen måte er bra for diffen altså.. det man gjør er å tømme den for olje, kjøre noen dager for å slite diffen slik at den sperrer og så fylle 50/50 fett og olje.. det blir som en tykk grøt som legger seg inne i diffen og sperrer litt, men det sperrer ikke nok til å burne med eller noe.. diffen vil nok fortsatt sperre litt om du fjerner fettet, men er jo ikke ulovelig å ha sperre heller.. den sperrer ikke mere enn at det hjelper på grus og om vinteren, men det for holde til den prisen :P

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... Da er man jo nesten like langt :p

Begynte nemlig å lure på om jeg hadde gått glipp av noe meget genialt. Forstod det som om det bare var å hive inn fett, så ble det ei "nesten sperre". Men fortsatt er det jo mye mindre jobb enn å sveise. Takk for tipset anyway :)

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår