k3nn37 Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 bunndelen var generelt så bra at det var ikke behov for honing osv.. så det som er gjort med bunndelen er stort sett bare ting som må gjøres for å få den inn i en sierra og kjøre med 8v topp.. det ble foresten montert justerbart kamdrev på eksossiden når motoren ble satt sammen igjen, så da kan det justeres litt om det blir behov for det :) har bygd og montert 2.5" eksos på bilen i dag :) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 bunndelen var generelt så bra at det var ikke behov for honing osv.. så det som er gjort med bunndelen er stort sett bare ting som må gjøres for å få den inn i en sierra og kjøre med 8v topp.. Ah, forstår. Ser ut som du har byttet stempler i hvertfall, for disse var visst fine og blanke ;) det ble foresten montert justerbart kamdrev på eksossiden når motoren ble satt sammen igjen, så da kan det justeres litt om det blir behov for det :) Litt sugetrim skal til vettu ;) har bygd og montert 2.5" eksos på bilen i dag :) Har du behov for noe så stort egentlig? Har 2,25" på Audi'n med rundt 216hk, 5 sylindre og sugetrim. Dette holder i hvertfall til tett oppunder 250hk. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 2.5" er ikke spesielt stort egentlig.. 2" er helt ubrukelig fra ca 170 hk.. å da er jo 2.5" et natulig valg siden det skal holde til nesten 100hk til.. desuten er dette ikke noen jakt etter hk, men nm tidlig i registeret og over et størst mulig spekter.. å med ca 11 i komp, 8v topp(portet), det lange org innsuget(portet), 12kg svinghjul og 2.3l bunndel er det potensiale til mye drag i bunn.. ;) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 2.5" er ikke spesielt stort egentlig.. 2" er helt ubrukelig fra ca 170 hk.. å da er jo 2.5" et natulig valg siden det skal holde til nesten 100hk til.. desuten er dette ikke noen jakt etter hk, men nm tidlig i registeret og over et størst mulig spekter.. å med ca 11 i komp, 8v topp(portet), det lange org innsuget(portet), 12kg svinghjul og 2.3l bunndel er det potensiale til mye drag i bunn.. ;) Det har du rett i. Om 2,25" eller 2,5" er det beste er forsåvidt veldig vanskelig å si egentlig. Da må man evt bremse motoren med begge deler, men dette koster jo litt da. RS Motor på Gjøvik har 1750,- pr runde. dvs 1750x2=3500,- Noe det ikke er verdt i det hele tatt, da det ikke er så mye hk i differanse. Om man bygger med 2,5" mens 2,25" er mer ideelt så får man bare montere ei potte deretter også, sånn at man får det riktige mottrykket, og omvendt om man bygger 2.25" ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2011 motoren for riktig motstand igjenom grenrøret og de første 10-15cm av eksosen.. resten er der stort sett bare for å holde lyden nede.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2011 driver å forlenger og bygger om vinterskliplata slik at den går bak girkassa å holder snøen ute fra motorrommet.. prøvde meg på noen fansy dreneringshull.. er ikke spesielt lett å forme 1.5mm plate, men så synes det gikk sånn passe bra.. hele skliplata.. veier pokker meg snart et tonn :whistling: sleeper ;) alt av varmedekseler på plass, nye 3" rustfrie rør på plass og luft temp sensoren flyttet til rett før spjellet.. så nå skal jeg ut å prøve kjøre siden det ENDELIG er tørre veier her ^_^ Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 skjekket tempen når jeg var ute i dag.. 19grader ute å ved by/kø kjøring ser jeg ca 28gader, men med kjøring over ca 50km er den nede i 23grader.. så det går rette veien men vill ha kaldere luft, så da ble dette gjort... planene var å kle hele røret med slik varme reflekterende matter, men feilberegnet forbruket litt :P lyden gammle vannpumpen lagde :blush: :) :lol: :lol: desuten fikk jeg en pakke fra Rally Design i dag siden jeg bestilte nye dempertoppforinger derifra, MEN noen har åpnet pakket og tatt foringene mine før pakken kom til danmark.. FA** I HEL***! :mad2: :mad2: :mad2: Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet September 11, 2011 Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 desuten fikk jeg en pakke fra Rally Design i dag siden jeg bestilte nye dempertoppforinger derifra, MEN noen har åpnet pakket og tatt foringene mine før pakken kom til danmark.. FA** I HEL***! :mad2: :mad2: :mad2: Vel, di eneste som har lov til å åpne denne pakken før deg er tollvesenet. Hva mener du med før di kom til Danmark? Har du adresse der nede som du sender varene til? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 nei.. har ikke det, men det står stemplet på pakken "indgået åben", "beskadiget under postbesørgelse", "- 7 sep. 2011" og "ingået uden indhold" Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Are Skrevet September 11, 2011 Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 fint og anonymt prosjekt du har her, har ikke vært gjennom hele tråden ennå men kommer tilbake til det. Stå på :) Siter kontakt på: 46809400 Kaddis-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 tok egentlig frahverandre lyktene for å polere dem opp, men endte opp med dette.. ny pakke i posten.. denne gangen fra burton og med innhold :) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2011 fikk en liten gladmelding per e-post i dag, for Rally Design sendte meg nye foringer i dag :D eneste problemet de hadde var at dem ikke skjønte dansk, så jeg måtte oversette det for dem :P så virkelig fornøyd med det.. forestilte meg en god del med e-poster før jeg tilslutt alikevel hadde endt opp med å måtte kjøpe nye når jeg fikk se en tom pakke, men det ordnet seg overaskende enkelt :D Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet September 14, 2011 Rapporter Share Skrevet September 14, 2011 fikk en liten gladmelding per e-post i dag, for Rally Design sendte meg nye foringer i dag :D eneste problemet de hadde var at dem ikke skjønte dansk, så jeg måtte oversette det for dem :P så virkelig fornøyd med det.. forestilte meg en god del med e-poster før jeg tilslutt alikevel hadde endt opp med å måtte kjøpe nye når jeg fikk se en tom pakke, men det ordnet seg overaskende enkelt :D Kjempebra service av Rallydesign å ordne opp på denne måten. Det er bra dansk ikke er så vanskelig for oss normenn å forstå da ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2011 (endret) da var resten av innsugs rørene varmeisolert :) edit: vert ute å kjørt en runde for å sjekke innsugstempen.. utetemp 9grader, innsugstemp 10-11grader.. så det er blitt en grei forbedring :) Endret September 18, 2011 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 fikk foringene jeg manglet i posten i dag :D så da ble nok en gang bilen satt på bukker.. så jeg kunne demontere forstillingen.. spindler å div er blitt skjekket, pusset og malt.. så er det delene som skal på.. forsterkede dempertoppforinger, justerbare bærearmer, røde foringer til sabstaget, gule foringer til endene på stabstaget, lilla foringer innerst på bærearmen og stålspunnede bremseslanger.. justerbare spax dempere med -40mm senkefjører (som ble kappet en halv runde :P ) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg