Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet


k3nn37

Anbefalte innlegg

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på tide med en oppdatering her vel..

 

har desverre ikke skjedd så mye spenende med selve bilen.. bare justert forstillingen, byttet til omp corsica rattet mitt og litt vedlikehold..

 

..men det har ramlet inn litt deler de siste dagene..

 

bla en elektrisk bkf fra cossi 4x4..

 

7.5" diff med 4.27 utv som skal få ny skikkelig sperre innmat..

 

å litt oppgradering av ms'n..

 

oppgraderings kitt til sekvensiel sprut

http://www.diyautotune.com/catalog/diypnp-upgrade-sequential-injection-kit-p-386.html

 

å en ekstra map sensor for å kunne kjøre baro ref

http://www.diyautotune.com/catalog/mpx4250-25-bar-map-sensor-p-106.html

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er en ekstra map sensor loddet inn for å kunne kjøre baro ref..

DSC09594.jpg

 

å kortet er gjort klart for sevensiell sprut.. står her til tørking etter hjernevask :P

DSC09598.jpg

 

 

å innsuget.. ferdig planet, portet, gjenget opp og lakkert :D :D

DSC09600.jpg

 

nå er det bare montering av nippler til mapsensor og evt nippler til tomgangsregulator igjen før selve innsuget er klar for montering..

 

må bare gjøre klar bilen først..

dvs

montere el bkf..

flytte batteri..

lage gass vaier brakket..

lage en løsning på IAT..

 

å det er ikke lengre enn en å en halv uke til sigdal. om dette skal gå blir det nok mapping i bilen på vei opp til sigdal :lol:

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på med oljekjøler nå asså?

 

ja, den olje-vann varmer/kjøleren inngår i planene sammen med masse andre godsaker som ligger på lageret her :thumb

 

Hadde du grenrør, eller var det en annen sierra jeg har lest om før?

 

jo, her er det full pakke.. kunn insuget som er tilnærmet org nå..

 

2.3l bunndel med 11i komp

portet 2l 8v topp

asley 4-2-1 grenrør

kvassere kammer

justerbart kammdrev på eksos siden

2.5" eksos med to simons potter og litt rustfritt rør

ms motorstyring

større dyser

nye plugger med 1.6mm åpning

8.5mm oppgraderte pluggledninger

ny supercoil som lager 60 000v

ny oppgradert tenningsforsterker til coilen

 

og sikkert noe mere jeg har glemt :P

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende saker! Har nå fått beskjed om å holde meg langt unna disse motorene jeg da, da dem sprekker for ett godt ord og bare er noe dritt. Lurer fælt på hvor dem sprekker i hvertfall, sånn at man evt kunne ha fikset dette problemet. Om det er slik som på VW VR6 og Bmw 6'er motorer så er jo saken enkel. Bare å fylle inn aluminium der det trengs.

 

Har du forresten noe formening om hvor mye effekt du har i motoren nå med DIY map på sprutet? Regner med dette sikkert ikke er helt optimalt, men det ser nå ut til å fungere greit hittil i hvertfall ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg hatt, skrudd på og bygd opp flere slik motorer en jeg har tellingen på, men jeg har enda ikke sett en sprekkt eller ødelagt topp..

 

hvis man sammenligner deler fra dohc'en og feks cossi så ser det ut som dohc delen ut som om den er på steroider.. jeg har sett veivaksler til 2t motorer som er tynnere enn kammen til dohcen..

 

å ventilfjørene feks brukes i bla volvo 2.3 motorer i bilcross fordi de er MYE stivere enn org volvo fjørene..

 

ford brukte samme 2l blokk med 16v topp i rally gikk til 9000rpm og har 280++ hk.. søk på maxi kitt car F2 for mere info..

 

så dette er på INGEN måte en dårlig motor.. men alt er som alltid opp til den som skrur på motoren og den som kjører.. INGEN motorer med stol blokk og alu topp tåler å koke!

 

som jeg har sakt før så er ikke maks hk noe jeg bryr meg om, for det kan kun brukes til å skryte med.. her er det litt kjørbarhet, men mest 0-100km og banetider som teller..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår