k3nn37 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 (endret) tja.. koblet opp LC :D Endret Januar 21, 2012 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 hørtes ut som slikt slapp fyrverkeri hahah Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 på tide med en oppdatering her vel.. har desverre ikke skjedd så mye spenende med selve bilen.. bare justert forstillingen, byttet til omp corsica rattet mitt og litt vedlikehold.. ..men det har ramlet inn litt deler de siste dagene.. bla en elektrisk bkf fra cossi 4x4.. 7.5" diff med 4.27 utv som skal få ny skikkelig sperre innmat.. å litt oppgradering av ms'n.. oppgraderings kitt til sekvensiel sprut http://www.diyautotune.com/catalog/diypnp-upgrade-sequential-injection-kit-p-386.html å en ekstra map sensor for å kunne kjøre baro ref http://www.diyautotune.com/catalog/mpx4250-25-bar-map-sensor-p-106.html Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 da er en ekstra map sensor loddet inn for å kunne kjøre baro ref.. å kortet er gjort klart for sevensiell sprut.. står her til tørking etter hjernevask :P å innsuget.. ferdig planet, portet, gjenget opp og lakkert :D :D nå er det bare montering av nippler til mapsensor og evt nippler til tomgangsregulator igjen før selve innsuget er klar for montering.. må bare gjøre klar bilen først.. dvs montere el bkf.. flytte batteri.. lage gass vaier brakket.. lage en løsning på IAT.. å det er ikke lengre enn en å en halv uke til sigdal. om dette skal gå blir det nok mapping i bilen på vei opp til sigdal :lol: Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 Du kan virkelig dette med MS og lodding å styr å stell! ;) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2012 man lærer jo litt etter vert, men det er viktig ned dyktige folk rundt seg.. så man kan diskutere seg fram til en løsning når jeg er i tvil :chatchairs Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 ja ikke sant :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2012 da har jeg endelig fått difffestet jeg bestilte for en god stund siden :) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 "ny" del.. :) å imens jeg går å venter på nippler til map osv har jeg skrudd sammen innsuget for å se etter at alt faller på plass som jeg hadde tenkt.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Skal du på med oljekjøler nå asså? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Gleder meg virkelig til å høre motorlyden med disse traktene :D BTW: Hadde du grenrør, eller var det en annen sierra jeg har lest om før? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Skal du på med oljekjøler nå asså? ja, den olje-vann varmer/kjøleren inngår i planene sammen med masse andre godsaker som ligger på lageret her :thumb Hadde du grenrør, eller var det en annen sierra jeg har lest om før? jo, her er det full pakke.. kunn insuget som er tilnærmet org nå.. 2.3l bunndel med 11i komp portet 2l 8v topp asley 4-2-1 grenrør kvassere kammer justerbart kammdrev på eksos siden 2.5" eksos med to simons potter og litt rustfritt rør ms motorstyring større dyser nye plugger med 1.6mm åpning 8.5mm oppgraderte pluggledninger ny supercoil som lager 60 000v ny oppgradert tenningsforsterker til coilen og sikkert noe mere jeg har glemt :P Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Spennende saker! Har nå fått beskjed om å holde meg langt unna disse motorene jeg da, da dem sprekker for ett godt ord og bare er noe dritt. Lurer fælt på hvor dem sprekker i hvertfall, sånn at man evt kunne ha fikset dette problemet. Om det er slik som på VW VR6 og Bmw 6'er motorer så er jo saken enkel. Bare å fylle inn aluminium der det trengs. Har du forresten noe formening om hvor mye effekt du har i motoren nå med DIY map på sprutet? Regner med dette sikkert ikke er helt optimalt, men det ser nå ut til å fungere greit hittil i hvertfall ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 nå har jeg hatt, skrudd på og bygd opp flere slik motorer en jeg har tellingen på, men jeg har enda ikke sett en sprekkt eller ødelagt topp.. hvis man sammenligner deler fra dohc'en og feks cossi så ser det ut som dohc delen ut som om den er på steroider.. jeg har sett veivaksler til 2t motorer som er tynnere enn kammen til dohcen.. å ventilfjørene feks brukes i bla volvo 2.3 motorer i bilcross fordi de er MYE stivere enn org volvo fjørene.. ford brukte samme 2l blokk med 16v topp i rally gikk til 9000rpm og har 280++ hk.. søk på maxi kitt car F2 for mere info.. så dette er på INGEN måte en dårlig motor.. men alt er som alltid opp til den som skrur på motoren og den som kjører.. INGEN motorer med stol blokk og alu topp tåler å koke! som jeg har sakt før så er ikke maks hk noe jeg bryr meg om, for det kan kun brukes til å skryte med.. her er det litt kjørbarhet, men mest 0-100km og banetider som teller.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 hva vil dette lede til tro.. :P Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg