Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet

k3nn37

Anbefalte innlegg

ja, disse går jo for å være de mest nøyaktige målerne ute på markedet og de jeg har er fra toppklassen av 52mm målerne til stack.. men jeg synes de er vert prisen.. :)

itb blir nesten helt likt som vanlig innsug.. bare at spjellene sitter etter plenumet istede for foran..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for ta en liten oppdatering vel..

et par dager etter iskjøringen kom carlos med en hyggelig overaskelse..

nemelig at jeg hadde vunnet breisladd pokalen for treffet.. :D :D

DSC09694.jpg

ellers har det vert veldig stille med bilen fordi jeg har hatt fagprøva( å bestått :D ) og vert syk med høy feber.. så jeg hadde litt tid til å tenke på motoroppsettet..

nye innsuget står nå klart til å monteres, MEN jeg synes motoren er veldig førsom for luft temp.. jeg kan kjøre med denn tenningstabellen når det er 0 eller kaldere..

capture-20120216-182643.png

men så fort det blir varmere enn 5grader må jeg senke tenningen mye.. ved bare 12grader IAT må jeg senke 17grader for at det ikke skal banke.. dvs at jeg er fu**t til sommeren når det er skikkelig varmt ute..

*1986 3dørs is (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har det skjedd saker her..

det er ikke justert enda da.. så drukner litt til å begynne med og for rikelig med bensin ellers, men det går ganske bra nå.. svinghjulet på 12+kg er ikke merkbart lengre ;)

*1986 3dørs is (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sveiset eksos i store deler av dagen etter jobb i går for å få det tett og skikkelig..

grenrøret med v-band flens og på sveiset feste til EGT, så nå er endelig den forferdelige slangeklemme feste til EGT som ikke var tett byttet ut ^_^

DSC09727.jpg

DSC09734.jpg

å slik ble den første meteren av eksosanlegget.. er rustfritt fram til den fleksi greia og festet blir skrudd rett i girkassa.. så da følger anlegget fram til fleksi greia motoren, imens resten sitter i karossriet..

DSC09733.jpg

men etter å ha montert sammen alt så startet jeg opp bilen for å skjekke om det var tett.. det var det jo sefølgelig ikke, dan fansi v-band skjøten slapp ut all eksosen.. så jeg la meg sefølgelig under bilen og strammen til dr*** SKIKELIG..

slik gikk jo sefølgelig det.. -_-

DSC09735.jpg

fant ut ettervert at jeg hadde sveiset flensene feil vei på rørene siden det var slik det lå i pakka..

----------------------

men etter dagens økt er ivertfall nye flenser sveiset på riktig vei og eksosen tett :D

DSC09737.jpg

slik har vanntanken midlertidig vert festet i mangel på noe bedre plass å sette den..

DSC09744.jpg

siste vanntank plasseringen som er oppe for vurdering :P

DSC09738.jpg

må ha med et par bilder av innsuget å vel? :)

DSC09748.jpg

DSC09745.jpg

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda folkens, er helt vanlig det ja. Pleier som regel åå kjenne på puppa til damene til kompisene mine. Dem bryr seg jo som regel ikke noe med det vettu ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider