k3nn37 Skrevet April 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2012 selve lammelen passer fra ohc, men problemet er trykkplata.. en annen mulighet er at svinghjulet kan marskineres så alt passer fra 2.3l mustang, her for man anternativer som kan takle MYE nm, men det koster også MYE.. eller svinhjulet fra zetec kan brukes, der er det litt mere anternativer å velge mellom, men da må man lage til noe mikk for å space ut utløserlageret.. eller et cossi svinghjul kan "fort" få nytt boltmønster for å passe dohc, da er det mye anternativer igjen.. et annet anternativ er at biltema kittet hvisnok skal tåle mere enn luk sitt og koster ikke så mye.. så det er nok det som blir valgt til å begynne med.. jeg har ikke hørt hvordan bilen hørs ut live utvendig jeg, men den skal vist ha ganske ålreit lyd har jeg hørt :driving Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 5, 2012 Rapporter Share Skrevet April 5, 2012 Atter en gang så beviser det seg at bil koster penger ;) Regner med det er en rå lyd ja. Du skulle ha fått noen til å prøve den mens du står å hører på lyden ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet April 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2012 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet April 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2012 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet April 5, 2012 Rapporter Share Skrevet April 5, 2012 I see that Dodge and i double the respect! :respect Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet April 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2012 I see that Dodge and i double the respect! :respect hehe.. det er bare a til b bilen til fatter'n det.. ikkeno å bry seg om :P Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet April 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2012 er jo ferie å greier så da for man ta en liten oppdatering på hva jeg sysler med ve.. traversen til nye bakstillingen er endelig ferdig sveiset og malt.. festet til diffen måtte sveises om litt å.. det viste seg nemmelig at diffen til froske scorpio har litt større diffhus enn den eldre modellen :mellow: liten morsom sammenligning mellom deler fra 2.3l 16v (t.v) og 2l 8v.. ps 16v fjøra går inni hovedfjøra til 8v :smartass: men det ble så f*** stivt at jeg tørr ikke bruke det :ph34r: så til det jeg pursler med nå.. nytt toppdeksel og kamsensor.. det er endel avstivninger osv inni dekselet som måtte fjernes for å få det på, men det gikk på etter noen timer.. så nå står jeg bare igjen med et problem.. det har nemmelig vist seg at de modellene som hadde alu deksel ikke hadde oljerør over kammen.. så da kan dere jo bare gjette hva som havnet rett under hullet til kamsensoren.. <_< Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet April 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Hva har skjedd nåaa? Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet April 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 den er blitt tatt ut og demontert for å gjøre noen forbedringer for sesongen.. først litt bedre porting.. innsug siden.. eksos siden.. modefisering av ventilene.. org innsugs ventil "nye" ventiler.. modefisering av forbrenningskammeret for å bla senke kompen til et mere hyggelig trykk som pumpebensin takler.. org topp.. den jeg skal ha på nå.. lagd ventillommer i stemplene.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2012 da er motoren stort sett montert sammen.. så da går det i mye ledninger, rydding i motorrommet og tilpassing av de siste småtingene.. varmedeksel til bkf, coil osv.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet April 25, 2012 Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 Av en eller annen grunn er dette det prosjektet jeg lurer mest på er oppdatert hver gang jeg er innom å sjekker. Gleder meg til å se bilen klar til våren! Og husk, BILDER:) Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet April 25, 2012 Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 Av en eller annen grunn er dette det prosjektet jeg lurer mest på er oppdatert hver gang jeg er innom å sjekker. Gleder meg til å se bilen klar til våren! Og husk, BILDER:) Hvorfor ikke legge til abonnement, sånn at du slippe å gå inn manuelt å sjekke etter oppdateringer? :wonder: Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 B1dik2: da kommer du nok til å bli begeisteret nå, for her kommer det en oppdatering :P hehe.. ----------- tar lang tid med disse småtingene som må tilpasses å greier.. men nå har ihvertfall motoren fått seg litt oljekjøling.. stack oljetempratursensor er på plass... og motornettet er nesten ferdig.. mangler bare å koble de to nye dysekontaktene igjenom motornett kontakten og teipe det sammen nå.. :) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Hvorfor ikke legge til abonnement, sånn at du slippe å gå inn manuelt å sjekke etter oppdateringer? :wonder: Da er jo halve spenninga borte?:) Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg