k3nn37 Skrevet August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 (endret) har kommet et lite stykke med ms'n :) bremsene er fikset.. viste seg å være en rekke ting som ga seg samtidig.. så har byttet hovedpumpen, klosser foran (belegget løsnet på dr**** som satt der :S) og ene pumpen bak.. har bedre bremser nå enn org, men 260mm bremsekitt står på listen.. Endret August 10, 2010 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet August 25, 2010 Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Noe fremgang her eller?:) Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet August 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 (endret) Noe fremgang her eller?:) jada.. :D fikk start på kjerra på lørdag etter noe eksperthjelp.. å etter det har jeg kjørt en god del for å få stilt inn ms'n.. på torsdag var første dagen jeg fikk startet med kald motor og kjørte til å fra jobben :cheers: så nå starten bilen nesten like lett som med org hjerne og motoren går omtrent like bra.. å den har enda bare blitt grovmappet av meg som ikke hadde noe erfaring før jeg begynte.. så er nok mye mere å hente enda :ford: her er foresten ms'n ferdig loddet sammen.. har å skaffet 260mm skiver og calipere til bilen.. så dette blir nok montert snart.. må bare teste dem først og bestemme meg om jeg skal kjøre med spacere på caliperen og scorpio skiver eller handle noen grommere sierra skiver og kjøre uten spacere.. har sefølgelig lyst på sierra skiver, men for se hva lommeboka sier.. er uansett en grei oppgradering å gå over til 260mm uansett :P Endret August 27, 2010 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet August 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 da har jeg "endelig" klart å "ta livet av" denne dohc'en nå har jeg olje i vannet, vann som forsvinner, naturlig nok olje som forsvinner, så godt som fire av fire ventilstyringene på eksos siden er sklidd så langt ned at ventilene hjelper til med å holde dem oppe og løftere som høres ut som et pokkværk i full drift.. ..men til tross av dette går den enda!.. den røyker og bråker, men den for meg til å fra jobben hver dag ivertfall Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 fått litt for mye pryl den motoren eller?:P blir det ny dohc motor eller? Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet August 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 (endret) vel.. 300 000++km på telleren med dårlig behandling på minst de siste 100 000km.. synes det er overaskende bra jeg.. skjøner ikke hvorfor folk klager på dohcen altså.. blir en ny dohc motor ja.. blir en helt org for a til b kjøring en stund nå.. skal til eu kontroll så fort som mulig når bilen er klar for det og kan være greit å ha noe som ikke bråker å er politelig en liten stund til jeg for bygd meg noe som sparker litt mere :) Endret August 31, 2010 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 litt bilder av nye motoren til bruksbilen.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 litt flere bilder av motoren.. går litt sakte nå ettersom jeg venter på nye bolter til toppen.. viser seg at m11 i 180mm lengde er et h**** å få taki i 12.9kvalitet, så er store muligheter for at det blir ford sine "forsterkede" 10.9 bolter :( rydet opp i ledningsnettet på motoren og fjernet ledningen til tomgangsregulatoren som jeg ikke bruker.. dynamoen er blitt helt demontert, renset, pusset over alle kontaktpungtene, lakkert og satt sammen igjen.. byttet ut skruene på børstene til umbrako.. mye lettere å få skrudd ut igjen etter en stund enn slitte stjerneskruer :) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 (endret) for vel ta en oppdatering igjen.. :) denne motoren blir stort sett for a til b kjøring og når jeg første skal ha en motor for a til b kjøring skal den være så skuddsikker at jeg kan sveise fast panseret og bare åpne det hver eu-kontroll.. så har prøvd å fikse de meste av problemene jeg vet om med dohc'en.. så det tok litt lengre tid enn forventet å få sammen denne motoren.. måtte få noen nye deler laget og vente på noen pakninger, så ting tar tid.. ..men nå er den straks klar.. mangler bare å skru fast toppdekselet og litt småting.. måtte prøve meg endel ganger på å stille inn registeret før jeg fikk det til da.. takket være et rimelig missvisende bilde i manualen jeg brukte.. :wonder: her er bilde fra manualen.. jeg gikk ut i fra at de her mente at hakket på reimhjulet skulle stå ned og kammdrevene utover.. her havner stemper 2 og 3 på tdc.. men det ble 108grader feil og bare buttet i ventiler når jeg vridde rundt motoren.. så fant denne på autodata.. har ser dere drevet på veiven med merket ned og stemper 1 og 4 på tdc.. på tegningen over havner merket på drevet opp.. Endret September 19, 2010 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 nå er motoren endelig klar.. har jo prøvd ut litt forskjellige kombinasjoner med ondingsslangene på bilene mine for å finne noe enkelt som funker greit uten det store hell, men nå trur jeg har funnet en løsning som kan fungere greit.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet September 21, 2010 Rapporter Share Skrevet September 21, 2010 Hva er det slags feil du har utbedret på motoren? Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 er jo endel kjente feil med dohc'en.. som feks at pakningen ikke holder veldig bra, løftere som tikker, oljetrykk som forsvinner, registerskinne som knekker, ventilstyringer på eksossiden sklir ned.. mye rart som gjør at denne motoren har fått det dårlige ryktet den har.. ------------- gleder meg til å bytte motor altså.. den som står i bilen går helt forferdelig dårlig nå.. et siste bilde av motorrommet før motorbytte.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet September 23, 2010 Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 nice :D Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2010 har hatt lyst til å ha en slik lenge nå, men ikke funnet en som passer før og i dag var jeg å hentet den i posten nå er det bare å vente på de siste pakkene så kan dette bli skikkelig spendene ;) vel.. så var det motorbytte da.. var et par bolter på girkassa som kranglet endel, men ellers gikk det ganske greit å få ut motoren :) "litt" møkkete da.. så, etter noen timer med børste, såpe, vann, papir (må jo være nøye :P) så ble det endel bedre.. trur faktisk ikke det var en eneste hel pakning i den gammle motoren, så den hadde jo sefølgelig tømt cluthhuset fult med olje.. så ikke rart cluthen har slurret når den har vert "olje avkjølt" :whistling: måtte jo gjøre reint inni der og da oppdaget jeg at lageret "kanskje" var på tide å bytte så det ble sefølgelig byttet.. har å lakkert opp igjen litt i motorrommet.. som feks batterikassa.. det var alt for i dag.. i morgen blir det nok satt inn igjen en motor i bilen min Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 motorn havnet nedi på lørdag og startet med en gang, men pga en simring som ikke passet til dekselet mitt lakk den olje.. så "nytt" deksel og simring ble skaffet.. kjører nå med ståldekselet foran på blokka istedefor plast.. det er mye bedre, men pakningen og simringen er org limt fast i dekselet.. så løsningen min er ikke helt 100% tett, så skal på ford å bestille nytt ståldeksel i morgen.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg