mister-klæbu Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 moro med billigtrim!! :-) stå på! kjører sugemotor med intercooler jeg, innsuget ble myyye kaldere!! om den går med bedre vet jeg ikke men...jaja ;-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 (endret) det var billig en gang ja, men har tatt av litt :P ---------- ny rotor og fordelerlokk.. trur jeg har glemt å si det men, nye motoren har å fått nye beru ultra-x plugger.. bare coil igjen nå, så er hele tenningssystemet nytt/oppgradert :yodude: Endret September 28, 2010 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 ja du har kanskje tatt av litt ja!! hehehe--- ;-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 tok bilde av gammle motoren.. slik ser alle 4 på eksossiden ut det synes nok ikke så godt på bildene, men styringene har faktisk sklidd så langd ned at ventilene har begynt å dytte dem opp igjen :lol: å nå er endelig nye dekselet mitt i hus.. så bare ryggen min blir bra igjen nå så skal jeg nok få byttet det :) har sittet å kjedet meg i dag, så fant fram noen deler jeg hadde liggende for å rydde opp i ledningene rundt batteriet i sedan.. planen er å ha en ledning fra +batt inn på addapteret til høyre på bilde og relene er til tåkelys under fangeren, ekstralys over skiltet og viftene.. så nå er det bare å skru det fast i innerskjermen og koble det opp ;) og ondings opplegget mitt funket dårlig.. dampen havnet rett i vifta til varmeaparatet så det stinket olje i hele bilen så nytt forsøk.. med tank denne gangen.. ene slangen kommer fra t-stykket som filteret satt på og den andre går til luftfilterboksen for litt vakum og for å bli kvitt lukta :) Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Blir null trim på nye motoren eller? Du får ha god bedring med ryggen!;) Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 takk.. den blir gjort helt org med begge kat osv for å passere eu kontrollen nå i første omgang.. så for vi se hvor lenge jeg gidder å kjøre org motor.. har rimelig lyst til å gjøre ferdig andre bilen min å, så blir nok lite aktivitet i denne tråden da.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 (endret) da var dekselet byttet, så nå er endelig motoren 100% tett :D så gnisten på coilen gikk i alle rettninger her om dagen og bilen gikk nesten ikke, så kjøpte meg en coil på tema og satte den inn for å se om det var problemet.. å nå går motoren rent igjen.. :D har å purslet litt med ledningene i motorrommet så nå begynner det å bli ryddig :) det har bedret seg en god del siden kaoset som var oppi der på våler .. Endret Oktober 8, 2010 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet Oktober 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2010 Skulle jo nesten fått ut en skikkelig prosjekttråd om den andre bilen her på bilforumet også! Synes du skal sette bilen slik du hadde den før motor havariet. Er vel i bra mye bedre stand denne motoren en den forrige var? Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2010 burde vel kanskje det ja, men er jo et prosjekt i seg selv bare å skrive det som er gjort med bilen til nå.. har hatt den bilen i ca 3,5 år og den stod i garasjen nesten hver helg for mods de årene jeg kjørte den fast.. :) denne nye motoren er i mye bedre stand enn den gammle noen gang har vert imens jeg har kjørt den ja.. har en fast strekning jeg tester mods på og med den nye motoren holder jeg 140km som sluttfart.. akkurat det samme som med den gammle med ms og portet innsug c''j) å det er mye bedre bunndrag i denne :) gammle motoren brukte mere vann og olje en det den brukte bensin så er jo egentlig ikke så veldig rart det tar nok ikke så veldig lang tid før motoren ikke er org igjen etter eu kontroll, men kan liksom ikke komme på kontroll med grenrør et innsug som har skrudd stygt lokk og greier Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet Oktober 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2010 Skal faen ikke klage på kvaliteten på de motora ivertfall! Du får ta deg ei helg forran pcn da;) Er spent på hvor langt du er kommet med den bilen. Merket du foresten mye forskjell da du byttet til ms? Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2010 (endret) har lagt inn litt nå.. merket en del forskjell ja.. mye bedre respons, men er noe galt med den nå så kjører med org hjerne for tiden.. skal kjøpe meg bankesensor og litt før jeg prøver igjen.. Endret Oktober 11, 2010 av k3nn37 Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 da har jeg faktisk fått ms'n til å funke igjen og fått den justert til nye motoren, så nå kjører jeg med ms igjen :D Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2010 for vel fortelle litt om ms'n.. tenningsmappet jeg kjører med ser slik ut.. slik ser afr tabellen som det blir justert etter.. kjører nå med 2,5bar bensintrykk og slik ser bensinmappet ut etter dagens kjøring.. her ser dere å programmet jeg bruker til å mappe bensinen, det justerer tabellen automatisk ved hjelp av afr tabellen over og bbl.. Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet Oktober 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2010 Ikke faen om jeg hadde begynt med noe sånt ivertfall! :P Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k3nn37 Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2010 hehe.. bare å hoppe i det med begge beina å håpe på det beste.. går det til h**** så er det bare å begynne på nytt :P desuten er det altid masse bra hjelp å finne :D Siter *1986 3dørs is (solgt) *1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd *1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg