Gå til innhold

a/d/s P7000.1. Bra eller dorilg? Samt sub spørsmål..

Ranger emnet

speed300

Anbefalte innlegg

Tengte og kjøpe et sub-oppsett til bimmeren nå. På Torshov i Kr.sand så selger de ei bassworx kasse med 2 12" pioner TS-W308D2 for 3500. Dette må vel være noe som dunker bra?

Tenkgte at den ads forsterkeren de selger der ville vert perfekt til disse to høytaleren, da man kan koble opp en høytaler i 1omh på hver av utgangen til forstekeren, slik at man får 1000W på hver høytaler. Hva tror folk om dette.

PS: Vet det er mye hifi folk her inne, og derfor vil jeg bare gjøre det klart at det er ikke hifi lyd jeg er ute etter, her er det lydtrykk og basskraft som står i fokus. Vil ha en bass som spiller så kraftig at det dunker hard i brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ads forsterkere er ikkje akkurat kvalitetsforsterkere, men den kan jo hende den vil fungere i oppsettet ditt.

Men det er jo ein monoforsterker, so du kan ikkje koble sånn du tenkte.

Du må seriekoble spolene og parallellkoble subbene.

Da vil du få ein impedans på 2ohm. Dette vil forsterkeren takle greit.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ads forsterkere er ikkje akkurat kvalitetsforsterkere, men den kan jo hende den vil fungere i oppsettet ditt.

Men det er jo ein monoforsterker, so du kan ikkje koble sånn du tenkte.

Du må seriekoble spolene og parallellkoble subbene.

Da vil du få ein impedans på 2ohm. Dette vil forsterkeren takle greit.

Er du sikker på det du sier nå.. står på siden at det er 2 x 1000W i 1ohm.

Hum.. Kanskje jeg burde se på noe annet hvis ikke dette er noe bra.. Hva ville dere heller ha anbefalt til max 7000, da skal forsterker, kasse og subb være inkludert. Det er som sagt basstrykk som er viktigst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det du sier nå.. står på siden at det er 2 x 1000W i 1ohm.

Hum.. Kanskje jeg burde se på noe annet hvis ikke dette er noe bra.. Hva ville dere heller ha anbefalt til max 7000, da skal forsterker, kasse og subb være inkludert. Det er som sagt basstrykk som er viktigst..

Eg og såg at det sto 2x1000w i 1ohm. Men det sto og at det var ein monoforsterker!

Forsterkeren med 2 tall til slutt er ein 2-kanals forsterker. 3 = 3-kanalsforsterker. (gjelder ads sine 7000 forsterkere)

Kva slags bil skal dette inni? (må selfølgeligt ha med om det er sedan, stasjonsvogn osv)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og såg at det sto 2x1000w i 1ohm. Men det sto og at det var ein monoforsterker!

Forsterkeren med 2 tall til slutt er ein 2-kanals forsterker. 3 = 3-kanalsforsterker. (gjelder ads sine 7000 forsterkere)

Kva slags bil skal dette inni? (må selfølgeligt ha med om det er sedan, stasjonsvogn osv)

hum.. står vel ingen ting om at der er en monoforsterker..

Her er katalogen til torshov: http://www.torshovbil.no/Dokumenter/Torshov_Bilrekvisita_2009_lav.pdf, se på side 173. Der står det:

a/d/s P7000.1. Ekstremt bra subfor -

sterker fra ADS med klasse ”D”

teknologi. Yter hele 2x500W RMS

v/4ohm og er stabil ned til 1ohm hvor

den yter ekstreme 2x1000W RMS!

Vil ikke dette si at det er to kanaler ut, hvor jeg kan parallellkoble spolene på begge pioner høytalerene og få to høyttalere med 1 omh hver. Da vil jeg jo ha 2000 W rms i bilen.. Fordelt på 2 12", dette må jo trøkke bra.

Bilen det skal stå i er forresten en BMW e46 sedan, 2002 modell, den har ski luke og splittet bakseterygg så tror ikke det vil bli noe problem å få basen inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i tallene som står på esken, for det er ren LØGN!!!

Jeg skjønner ikke helt hva ADS mener i den forklaringen, men der ER en monoforsterker, med 1STK utgang som er delt i 2...

Hvor store sikringer har den??? Det er det som teller her ;)

det er 4*30 amper sikringer.

men har en sånn forsterker. skal koble på pioneer 3000w peak sub.

http://www.caraudiodiscount.com/product_thumb.php?img=images/W3001D4-2.jpg&w=350&h=326

skal ha mest mulig effekt. åssen skal jeg koble?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å fremstå som noget i overkant blærete/selvgod/osv...

Reine ord for penga til trådstarter:

DU HAR EN 8 ÅR GAMMEL BMW E46!

SKAFF DEG ET ANLEGG BILEN IKKE SKAMMER SEG OVER!

Angående ADS-forsterkeren tipper jeg de har designet den som noe i retning av to monoblokk-kretskort i ét chassis, hvor man da kan kjøre den enten som 2x800 happywatt i 2 ohm eller foreta en sammenlinking av de to kretskortene på en eller annen måte og få 1x2000 watt isteden. Fabrikken kaller ihvertfall sistnevnte BTL, altså en brokobling, noe som henleder tanken til at det er to monoblokker i én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Men da har jeg bestemt meg for å ikke gå får den forsterkeren da..

Men kan noen anbefale noe annet, kan vi si max 8000 for sub og forsterker (eventuelt kasse også), og da skal den trøkke bra, skal stå i bassrefleks kasse.

Hva med denne pakka: http://dreamtm.no/shop/vare.asp?id=27707&hovedkat=1571&catid=3779

Fra før har jeg blautungt pnp forsterker på høytalerene rundt i bilen, så kan koble meg til med lavnivå fra den forsterkeren.

Endret av speed300
Lenke til kommentar
Del på andre sider