Gå til innhold

Hva er egentlig potensiale i audis nye motorer (FSI)

Ranger emnet

Qee

Anbefalte innlegg

Originally posted by EyeLid

tviler igrunnen på at den nye 2.4en gir M3 følelse... ;)

mvh OLL

Hvilken BMW med 170-180 hk gir samme følelse som M3 med over 330? Bare poengterte at 2,4 V6 motoren som kommer i Audi er en ny motor... Dessuten så tror jeg de som vil ha M3 følelse kjøper M3 og ikke Audi, selv om S4 var raskere rundt banen på Top Gear... ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget mitt var at JEG synes 2.4 165 og 170hkerne er noen slappe jævler av noen V6ere... lite spennende.

Mente da M3 sånn for morsomhetens skyld i forhold til sekser med sug...

JEG synes heller ikke at 2,4 V6 i en tung audi er noe å rope hurra for, men hva er egentlig vitsen med å klage på en motor som sitter i en bil som ikke er i din målgruppe? Mange velger V6 i land med andre avgiftssytemer enn vårt og da er man kanskje mer på jakt etter trekkraft og langbeinte motorer enn mindre turbomotorer som man beveger seg på kanten av garantien på hvis man trimmer dem... Synes dette liksom blir litt som om en Cosworth-eier klager på at den nye BMW 530 går dårlig...dvs sammenligner ting som ikke bør sammenlignes... ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke i min målgruppe???

Nei jeg har ikke penger til en A6 typ 4B(?), men når 2004 modellen kommer er det litt nedtur å tenke på at man må bla opp så sprøtt mye penger (om ikke 2.0T kommer til A6en også da) enn å kjøpe en mindre turbomotor og chiptrimme i det flotte avgiftslandet vårt. Er da med i vacn, så en 2.4 er nok mer aktuelt enn noen M3 gitt.... ;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke i min målgruppe???

Nei jeg har ikke penger til en A6 typ 4B(?), men når 2004 modellen kommer er det litt nedtur å tenke på at man må bla opp så sprøtt mye penger (om ikke 2.0T kommer til A6en også da) enn å kjøpe en mindre turbomotor og chiptrimme i det flotte avgiftslandet vårt. Er da med i vacn, så en 2.4 er nok mer aktuelt enn noen M3 gitt.... ;)

Nei du klagde jo akkurat over hvor dårlig du synes A6 2,4 går, så da kjøper du vel ikke det da, selv om Heinrich på Autobahn synes den er helt topp for HANS bruk. Mens du er mer på jakt etter mer effekt for en billigere penge.

Dette kan vi jo diksutere til krampa tar oss, men det begynte med at jeg poengterte at den nye A6 2,4 som kommer med 177 hk har en annen motor enn den gamle 170 hk slik at du bør prøve den nye før du viderefører kritikken/erfaringene dine. Er vel ikke noen bombe at en som kjører S4 liker turbo og masse effekt, mens en som kjøper ny bil med V6 sugemotor er på jakt etter noe annet... Er vi enige nå da? :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider