Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.

JChE

Anbefalte innlegg

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fine de ja! Men jeg har nok ikke råd... er veldig på sparebluss om dagen. Jeg har forsåvidt felger liggende, trenger bare dekka :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det har oppstått noen småproblemer med kjølinga.

Det lekker litt fra sirkulasjonspumpa, og denne fungerer ikke heller. Det er spenning inn på pumpa, men det skjer ingenting,så denne er nok gåen. Har noen ca-pris på denne? Vits å kjøpe brukt? Eller er det like greit å koble den ut?

Idag begynte bilen å småkoke ved rundt 100-110 grader, og ved nærmere ettersyn så jeg at korken på eksp.tanken var skikkelig morken. Regner med dette er grunnen til kokinga? Jeg finner ikke denne hos noen deleforhandlere på nett, men regner med det er lagervare?

I tillegg hadde jeg en liten lekkasje ved termostathuset, men denne har jeg fiksa nå tror jeg. Termostathuset ble bytta for lenge siden, men ikke selve termostaten siden den måtte bestilles. Termostaten fikk jeg etter noen dager, men har hatt den liggende noen måneder nå. Fikk omsider montert denne, med ny o-ring og nye skruer. Så da håper jeg det blir tett.

Har også mine tvil til denne radiatorvifta, tror ikke den henger helt med. Lurer på å tjuvkoble litt på ac-vifta, for å kunne styre denne manuelt. Ac funker jo ikke uansett, så denne vifta står bare til pynt nå.

Bilen runda forresten 270000 i går, kjører ikke mye for tida gitt :) Har bare kjørt 4000 siden jeg fikk den :D

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og peiling av automatolje, gjøres det ved varm motor og bilen på tomgang eller? Og påfylling skjer i peilerøret?

Bilen har blitt litt inkontinent på sine eldre dager...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er prosjekt holde i liv til EU-tider, så ville jeg bare driti i sirkulasjonspumpa, evt satt ett rør der, når de stopper er det børster som er slitene som oftest.

Kan du ikke bare sette en bryter på den vanlige kjølevifta?

Radiatorlokk burde være hyllevare, du skal ha ett som slipper på 1,4 bar, morken pakning der er nok synderen.

Peilinga av kassa har du forstått helt rett, det er heller ikke så farlig med litt for mye.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Siden den lekker, kommer jeg nok til å erstatte den med et rør da. Det blir vel noe varme inni bilen til vinteren allikevel? Får bare måle hvilken dim det er, og finne en rørstubb.

-Noen ide om hvor det er lettest å koble seg inn på den vanlige kjølevifta da?

-Da satser jeg på at jeg finner et lokk på mekonomen, biltema e.l.

-Må nesten få peila da ja. Kassa funker fint nå, men jeg ser en og annen dråpe under der, så det er vel best å sjekke før det evt. blir tomt. :)

Det dukker stadig opp mer rust og småtjafs på denne bilen, så den blir nok solgt billig som delebil om et års tid. Skal på eu september 2011, innen den tid håper jeg å få kjøpt noe nyere.:)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkasse peilet, og der var det TØRT! :D

Har ikke sjekket dette tidligere, da kassa girer helt perfekt. Men må nok fylle på snarest, så det ikke skjer noe...

Tips til billig og grei automatolje? Biltema? Og er det rød atf-olje, eller er det noe mercedes-greier?

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var olje kjøpt inn fra Biltema. Fylte på en hel liter, da var det til litt over maks på peilepinnen. Så det burde holde ei stund.

Men radiatorlokk var umulig å få tak i gitt. Biltema har ikke, bilxtra har ikke, ei heller mekonomen. Trodde dette var kurant vare?

Spørs om jeg må kontakte stjerneservice gitt...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider