Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.

JChE

Anbefalte innlegg

Unnskyld min uvitenhet, men er det ikke mulig å klatte til noe med litt kjemisk metall, altså inntil du finner en skikkelig løsning; sveising eller "ny" manifold ?

Du skal få et gratis tips hos meg;

Jernia og Coop Bygg selger noe som heter Polytrol, som fort forvandler den blasse grå plasten på støtfangerne og grillen til noe som hviler bedre på øynene :)

Hvis du ikke finner det så er faktisk skolakk, altså ikke skosverte, også et bra remedium, har testet begge :)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan alltids prøve noe kjemisk metall, ingen dum ide! Har alltid vært litt skeptisk til slike "vidundermiddel", men det skal prøves!

Og plastfornyer bør jeg nok ha på ja, har ikke tenkt over utseendemessige ting enda, det har vært nok arbeid å sørge for at bilen går, og er i forskriftsmessig stand.:)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M102 er vel den MB-motoren med best oljetrykk, blir deppa hver gang jeg kjører bilen jeg har nå jeg, med oljetrykk på 1-1,5, som er helt normalt på Turbodiesel, mens jeg er vant til 230E med oljetrykket tett oppunder 3 bar på varm motor.

Flott bil du har fått deg, synd med de problemene du har fått..

Ikke meningen å stikke av med topic, men bare et veldig kjapt spørsmål.. :)

har en 88 mod 230e, jeg ligger på rundt 1 bar ved tomgang, og oljetrykket stiger opp til 3 bar når jeg begynner å nærme meg 3000rpm... Som du sier over at du har nesten 3 bar på varm motor, har jeg samme oljetrykk selv om motor er varm eller kald. Er det bad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg klint på stålepoxy inntil videre, holder kanskje litt ihvertfall. Så har jeg snakka med en kompis som kan sveise manifolden, han har gjort det før med stort hell, så da krysser vi fingrene.

Da er det ca 1,5 år til denne bilen skal på eu igjen (30.09.2011), noe som sikkert betyr at bilen har 1,5 år igjen å leve. Hvis jeg ikke får solgt den for en billig penge da, får se om det er noe igjen av den.

Bilen lekker fortsatt kjølevæske og servoolje, men ikke mer enn at jeg kan leve med det tror jeg. Så da kommer jeg til å kjøre med det til jeg kvitter meg med bilen, eller det blir verre.

Det er liksom så lite motiverende å koste på en bil flere tusen hver måned, når det dukker opp en ny feil hver gang jeg fikser en annen feil...

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har folk løst det med koppholdere der ute? Jeg har ikke slik boks som midtkonsoll, jeg har bare ei lang og smal "hylle" mellom setene, og armlene som er festet i førersetet(originalt, justerbart)

Fins det noe originalt? Andre smarte løsninger?

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har folk løst det med koppholdere der ute? Jeg har ikke slik boks som midtkonsoll, jeg har bare ei lang og smal "hylle" mellom setene, og armlene som er festet i førersetet(originalt, justerbart)

Det finnes sikkert orginale koppholdere, Einar har sikkert oversikt:)

Jeg har orginale i min Mk3, ikke at det i utgangspunktet var det du lurte på, men har i tillegg noen enkle å greie universale,

Denne og denne.

Lett å henge på plass, og tilsvarende lett å fjerne når det ikke brukes..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Noen tips til gode sommerdekk som er fornuftig priset? Tenker da i Oslo-området. Skal ha original dimensjon.Er det veldig dumt å handle hos Sharif? Har hørt endel rart om den sjappa der...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne opp handskerommet er vel den orginale vrien, men du ser jo kjapt at det ikke er noe å kjøre med, men brusflasker får man satt mellom sete og beltespenne, og i mellom sete og lengdejusteringshåndtaket...

Kjører ikke så ofte med kopper jeg...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Et kjapt felgspørsmål:

Jeg har muligheten til å få noen felger, lignende disse, bare i 15":

525f_3+JPG1189431417.jpg

De har stått på en Audi 100, ca 93-modell tror jeg. Vil de passe på min? I følge darklight.no/boltesirkel har mercedesen større nav enn audien, det står at merca skal ha 66mm nav. Er navet på slike universaljallafelger stort nok, og er boltsirkelen samme på disse to bilene?

Jeg har ikke mulighet til å måle dette nå, det er derfor jeg spør :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hullet er for stort for mercedesen din så er det mulig at du får senterringer som passer.

Ja, det er så... men jeg er usikker på om hullet i felgen er stort nok. Skulle gjerne visst hvor stort det hullet pleier å være på slike billigfelger...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider