Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.

JChE

Anbefalte innlegg

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må nok bare frem med skyvelæret å sjekke, boltsirkel på 100 tror jeg er lik.

Innpress bør ligge en plass mellom 35 og 50.

Felgene hos Interdekk ligger på 73,1

Takk for det, jeg skal få målt dette når jeg får sett på felgene. Da høres det ut som navet er mer enn stort nok ja, får kjøpe med noen senterringer når jeg kjøper dekk da.

Ikke akkurat de fineste felgene dette, men de var ihvertfall gratis. :) Får håpe de er rette ihvertfall!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jaja, da var det min tur :( Fliser avgårde hjemover etter jobb, tett kø hele veien. Ca 40 grader inni bilen, og jeg er sliten etter jobb. Køen løsner, og jeg kommer opp i en 40-50 km/t. Plutselig står køen bom stille, og jeg kjører rett i hekken på en VW Touran. Faen.

P6090438.jpg

P6090437.jpg

P6090439.jpg

P6090440.jpg

P6090444.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai... Hvordan gikk det med deg?

Dette ser ikke bra ut, og dette er nok olitt arbeide å fikse, men er du heldig er vangene hele(kryssmåles+høyde).

Men tipper på at du ikke vil fikse på dette, eller?

Her trenger du iallefall en god porsjon innerskjerm, frontplate, fanger, skjerm, lykter mm.

Overkommelig om du og en kompis går amok med delebil og sveiseapprat en langhelg, men hvis ikke så er dette vrak etter min mening.

Men isåfall, kryssmål vangene.

Send en PM om du skal kvitte deg med den med solid tap, kan hende jeg og en kompis er interessert om finansene er på vår side.

Har du havna på Sørlandet?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai... Hvordan gikk det med deg?

Dette ser ikke bra ut, og dette er nok olitt arbeide å fikse, men er du heldig er vangene hele(kryssmåles+høyde).

Men tipper på at du ikke vil fikse på dette, eller?

Her trenger du iallefall en god porsjon innerskjerm, frontplate, fanger, skjerm, lykter mm.

Overkommelig om du og en kompis går amok med delebil og sveiseapprat en langhelg, men hvis ikke så er dette vrak etter min mening.

Men isåfall, kryssmål vangene.

Send en PM om du skal kvitte deg med den med solid tap, kan hende jeg og en kompis er interessert om finansene er på vår side.

Har du havna på Sørlandet?

Det gikk fint med meg og de i den andre bilen. Den andre bilen så nesten ikke skada ut faktisk. Jeg hadde ikke høy fart, jeg hadde rundt 40-50 før kræsjet, og fikk bremsa ned en god del, men er usikker på hvor fort jeg hadde i kollisjonsøyeblikket.

Du tror det er så ille ja? Ikke bra...

Jeg kunne tenke meg å fikse det, men det blir i såfall lappverk og på absolutt billigste måte, utseende uvesentlig. Innebærer det mye sveising blir det verre, det har jeg ikke utstyr til... Da får jeg vurdere et salg evt. Bilen er forresten fullt kjørbar, og det ser ikke ut som noe mekanisk er skadet når det gjelder motor/hydraulikk/abs ol.

Ja jeg har flytta til Søgne, koselig her :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det er noen trøst, men jeg har gjort akkurat det samme noen år tilbake, da jeg trøtt, utålmodig og sliten hjem fra jobb skulle jeg vrenge ut av køen ved Bygdøylokket.

Du må forvente litt skade på stoltheten din, men så lenge ingen personer kom til skade kommer du over det etterhvert! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det er noen trøst, men jeg har gjort akkurat det samme noen år tilbake, da jeg trøtt, utålmodig og sliten hjem fra jobb skulle jeg vrenge ut av køen ved Bygdøylokket.

Du må forvente litt skade på stoltheten din, men så lenge ingen personer kom til skade kommer du over det etterhvert! :hug:

Ja der kan du se... godt flere er i samme båt :D

Det er nok stoltheten og lommeboka det går mest utover, etter 8 skadefrie år...:biker

Hadde jeg enda hatt førstebilen min i mitt navn, så hadde jeg kanskje hatt en pen bonus også. Har bare 40% tror jeg. Noen formening om hvor mye jeg mister? Skal ringe gjensidige altså...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der kan du se... godt flere er i samme båt :D

Det er nok stoltheten og lommeboka det går mest utover, etter 8 skadefrie år...:biker

Hadde jeg enda hatt førstebilen min i mitt navn, så hadde jeg kanskje hatt en pen bonus også. Har bare 40% tror jeg. Noen formening om hvor mye jeg mister? Skal ringe gjensidige altså...

Husker ikke hvor mye jeg mistet, hadde 75% og husker bare at jeg forventet større bonustap enn jeg endte opp med. Er jo ikke bare prosent, men antall år med så mange prosent osv..om jeg husker rett. Det som kostet mest var å kjøpe en ny bil, for selv om farten var lav og fronten ikke trykket mer inn enn hos deg, så ble bilen kondemnert da evt reperasjon ville overstige bilens verdi på 125,000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, kanskje min fikk litt mer støyt enn din da, siden det forplanta seg skjevhet til førerdøra.

Fikk igjen hele bilens verdi, selvom fikk forelegg for uaktsom kjøring.

Så dyrt ble det fordi jeg bytta til dyrere bil. ;)

Uansett, føler meg deg...fort gjort og dritirriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal jo ikke ta noe på kasko akkurat...har bare delkasko :)

Jeg har nettopp holdt på litt med bilen. Lykta var skikkelig knust, mye på grunn av at abs-pumpa har blitt tredd igjennom lykta :D Abs-pumpa fikk ikke ei skramme, men festene har blitt bøyd og bremserøra står i spenn. Hydraulikkoljetanken har også klart seg, men har blitt skjøvet opp og ut av festene sine. Innerskjermen hadde fått seg en real trøkk, samme med frontbjelken. Men rammevangene ser uskadde ut. Jeg tok macgyver-metoden, og festa en kraftig stropp i fronten på bilen. Andre enden ble bundet i ei solid bjørk, så var det bare å rygge bakover. Det ble ganske mye rettere, så med litt finjustering(slegge), skal jeg klare å true på en skjerm og ei lykt. Og nytt panser da, hvis jeg ikke retter det gamle. Støtfangeren var mirakuløst nok ganske hel, med unntakk av en liten sprekk, så den beholder jeg.

Dette skal koste minst mulig, bilen er såpass dårlig at jeg ikke koster på den ei krone mer enn nødvendig.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, detta var kjedelig! Men på den positive siden så var det bra at du ikke kræsja med polo'n du hadde :p

Den tåler vel neppe like mye som merca :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider