Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.

JChE

Anbefalte innlegg

Hehe, ja det tenkte faktisk jeg på også! Jeg hadde sikkert hatt vondt i nakken ihvertfall. Merca var jo riktig behagelig å kræsje med. :D

Uansett, har hatt en produktiv dag. Var på kjells bilopphogging på evje(fantastisk sted), og fikk skaffa deler i riktig farge til og med! Og riktig årsmodell, så saccoplanken passa rett på. Eneste kjipe var at det var rusthull i skjermen, men jeg tok den skjermen med minst rust på ihvertfall, så får jeg heller sparkle og lakke. Nå ser bilen sånn ut:

Bilde0104.jpg

Dere ser sikkert at lykta på førersida er litt skjev, og at glipa mellom panser og skjerm er for liten på denne siden. Jeg skal prøve å justere inn dette også(var det noen som sa slegge?)

Jeg vil også sende en stor takk til produsentene av patentbånd, strips og selvborrende skruer, som virkelig har vært til hjelp under dette lille prosjektet. :thumb

PS: stjerna har blitt satt på etter at bildet ble tatt. Og støtfangeren er den som sto på under kollisjonen! Det ble en liten sprekk bare, så dette er tydeligvis solide greier.:)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der blir bra vettu, var raus med sinkspray og tectyl innunder nåda, så det ikke ruster hull i løpet av vinteren.

Slegge funker det.

Hvor ille så innerskjermen ut egentlig...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blir bra vettu, var raus med sinkspray og tectyl innunder nåda, så det ikke ruster hull i løpet av vinteren.

Slegge funker det.

Hvor ille så innerskjermen ut egentlig...

Tenkte å fleske på med sink ja, så blir det bra :)

Det er et bilde av innerskjermen på forrige side, den så ikke veldig bra ut. Det var mye rust der også, så det var mye metall som ble dradd fra hverandre under opprettinga. Så nå er det noen småhull i innerskjermen rett foran abs-pumpa, men det tror jeg ikke jeg gidder å gjøre så mye med. Tenkte å tette med et eller annet da, så det ikke blir fullt av snø og vann der, jeg glemte nemlig å ta med innerskjerm så det var litt dumt.

Det er endel rust som dukker opp på denne bilen, jeg er nesten redd for å ta av deksler i frykt for hva som skjuler seg bak. Får satse på at den holder et år til, så blir det nok nyere bil. Blir endel tap på denne bilen, men sånn kan det gå...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det, kjøpte selv en `95 modell for 35k i butikk, som skulle være veldig bra for rust, noe den ikke var, men jeg ikke fikk sett da det var godt skjult, og jeg kikka på bilen ute i 15cm med snø.

Den bilen var så rusten at når jeg fant ut av den rare lyde når jeg rygga og brukte motorbrems, så parkerte jeg bilen, det var avrusta fester til bakstilling.

Så for de interesserte ville jeg ikke anbefale å handle bil ved ei sjappe som holder til ved enhjørningen utafor Hamar(velger å ikke nevne navnet her).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, ja det kan virkelig være skummelt. Neste gang jeg kjøper bil vil jeg ha den opp på bukk/grav, så jeg får sett under bilen ihvertfall.

Driver å peiler etter potensielle biler neste gang nå. Greit å ha litt tid på seg... Jeg liker godt siste generasjon Peugeot 406, men syns det er litt skummelt å kjøpe fransk. Selv om jeg vet om en som har gått over 500000, og funker fint enda, og 406 skal visstnok være det beste peugeot har lagd.

Vil ha stasjonsvogn med god plass ihvertfall, og den må være såpass ny at det er isofix i baksetet, og en haug med airbagger. Tenkte å bruke rundt en 100k, og den eneste merca som er aktuell da er vel w210. Og den utgår greit, av flere grunner.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de ledningene som går inn i panseret? Varme i spylerdyser? Det går jo også ledninger inni slangen ned til pumpa, disse er avslutta i ei strømpe ved pumpa, så det kan jo tyde på at det er en varmekabel kanskje. Slangen har ryki tvers av ved panserhengslet, så det må fikses på et vis. Dette hadde forresten også skjedd på bilen jeg tok deler fra, så det er sikkert en svakhet.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går varmekabel i spylerslangen, og det er varmeelement i dysene, i tillegg til at det går kjølevann oppi beholderen.

Folk driver ofte å klipper ledningene når panseret demonteres, skjønner ikke at det sitter kobling ende oppi panseret.

Bare koble fra den varmekabelen i koblingstykket i panseret du, den svarte boksen som sitter innfellt på V. side.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går varmekabel i spylerslangen, og det er varmeelement i dysene, i tillegg til at det går kjølevann oppi beholderen.

Folk driver ofte å klipper ledningene når panseret demonteres, skjønner ikke at det sitter kobling ende oppi panseret.

Bare koble fra den varmekabelen i koblingstykket i panseret du, den svarte boksen som sitter innfellt på V. side.

Såpass ja, da er det varme nok ihvertfall. Problemet er bare at slangen har knekt akkurat ved hengslet, den var sikkert nesten helt av, og røk helt idet jeg åpna panseret helt opp. Det samme hadde skjedd på delebilen av en eller annen grunn. Må få skjøta sammen dette ihvertfall, må vel finne en rørstubb å tre innpå. Lednigene er hele.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, imponert! :)

Haha, effektivt her i gården ja :D Men går man tett innpå,så ser man endel jallaløsninger. Men det funker :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fortsatt bodd der nede og hatt stjernebilen min skulle du fått den, firedørs 88-modell som var skabbete og fin men dønn strøken under. Skulle du trenger deler in the dirty South er forøvrig også Kjells Biler (ironisk nok) i Lillesand verdt en titt :) Litt dyrere enn der jeg har vært her oppe, men de har alt..!

Bra å se at en ex-Osloborger fører min ånd videre med ghettolife i syden! Dro ut en av Corollaene mine på samme måte, svær kjetting og en tykk trestamme gjorde underverk for rammevanger :P Forøvrig er Sørlandet et fint sted å ha sommerbolig, men du kommer nok oppover igjen... ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fortsatt bodd der nede og hatt stjernebilen min skulle du fått den, firedørs 88-modell som var skabbete og fin men dønn strøken under. Skulle du trenger deler in the dirty South er forøvrig også Kjells Biler (ironisk nok) i Lillesand verdt en titt :) Litt dyrere enn der jeg har vært her oppe, men de har alt..!

Bra å se at en ex-Osloborger fører min ånd videre med ghettolife i syden! Dro ut en av Corollaene mine på samme måte, svær kjetting og en tykk trestamme gjorde underverk for rammevanger :P Forøvrig er Sørlandet et fint sted å ha sommerbolig, men du kommer nok oppover igjen... ;)

Får ta meg en tur innom lillesand også en dag tenker jeg :)

Jeg begynner etterhvert å bli ganske dreven på bilopretting, macgyver style. Dette er vel fjerde bilen jeg retter tenker jeg(men den første jeg har bulka selv). :D

Tja, jeg har jo bodd halve livet på sørlandet (før jeg flytta til Oslo), så det kan hende jeg blir her også :D Får se :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var Telemark du bodde i før jeg? :)

Hehe :) Jeg får ta hele rekka da:

1984-1988: Harøy, sunnmøre

1988-1991: Vinje i Telemark(nærmere bestemt Åmot)

1991-1997: Bø i Telemark

1997-2006: Valle i Setesdal. Bodde også delvis på Evje, i Froland og Arendal i denne perioden grunnet skolegang

2006-2010: Oslo. Og et halvt år i militæret, på Værnes.

2010-?: Søgne, Vest-agder :)

Jeg har flytta MYE, og det har resten av familien min og. Skulle nesten tro vi var sigøynere, misjonærer eller bare veldig upopulære, men det er nok bare tilfeldig :D Men det roer seg nok nå som jeg har fått barn selv.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har muligheten til å få noen sommerdekk svært billig. Det er to stykk 185/65-15 og to stk 205/60-15. Vil dette være lovlig og greit å kjøre med? Tenker da hovedsakelig på abs-funksjon og slikt. Original dim er 195/65-15 rund baut.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider