Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.

JChE

Anbefalte innlegg

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Betryggende å høre! På filteret står det:

Original Equipment quality

Comparable types:

Knecht OC110

Purflux LS547

MANN W719/13

Tecnocar R190

Dette er vel den første bilen jeg ikke har biltema olje og -filter på, så det blir nok bra :) Godbilen dette :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var olje og filter byttet, og FY FAEN som jeg leita etter det oljefilteret :D Mercedes-folka ler sikkert av meg nå, men makan til plassering på et filter har jeg aldri sett! Satt godt gjorde det og, men det kom ut :)

Og bilen maler som en katt, STOR forskjell på motorlyd før og etter. Oljetrykket ligger nå på 3 på tomgang, mot i underkant 2 som det var før. Det er BAR som er skalaen her eller?

Men nå så jeg at det var en liten dråpe under servopumpa, så da vet jeg ihvertfall hvor servoolja blir av! Svært liten lekkasje da, må fylle noen dråper i mnd ca. Må pumpa byttes etterhvert, eller kan det være noe annet?

Litt lekkasjer er uansett å regne med, jeg har ikke hatt en tett bil siden corollaen jeg hadde...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M102 er vel den MB-motoren med best oljetrykk, blir deppa hver gang jeg kjører bilen jeg har nå jeg, med oljetrykk på 1-1,5, som er helt normalt på Turbodiesel, mens jeg er vant til 230E med oljetrykket tett oppunder 3 bar på varm motor.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så stor forskjell ja... Syns det er rart at de har samme skala på bensin og diesel da, for de uinvidde kan det fort se ut som noe er galt når nåla er langt ned på skalaen...

Menmen, det er jaggu ikke mange merker som har oljetrykkmåler originalt. :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Høres egentlig logisk ut ja, psi kan det jo ikke være. Og bar er vel standardenheten i Tyskland... slik kuriosa som er kjekt å vite :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da har viskeren min begynt å gå veeeeldig tregt når den er på midten av ruta, så da blir det full smøring av mekanismen i morra. Er dette mye jobb tro?

En annen ting, tidligere hadde jeg problem med at kupelyset bak sto på hele tida, det viste seg å være pga den forrige baklukelåsen min. Nå fungerer det altså, men i feilsøkingsprosessen klarte jeg å dra av ledningen til dørbryteren på høyre sidedør bak, slik at den forsvant inn i B-stolpen. Er det mye arbeid å komme til denne fra innsiden tro?

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt mekking i dag og. Vindusviskermekanismen ble tatt ut av bilen, etter grundige og fine instruksjoner fra Haynes-boka. Så ble mekanismen plukket fra hverandre, og alt ble smurt opp med fett. Det ble virkelig en annen verden, og nå går viskeren som bare det.

Noen har tydeligvis gjort dette før, da det manglet enkelte skruer, og det var noe gammelt og harskt fett enkelte steder.

Tidsbruk: ca 2 timer.:)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, nå har visst ASD-lampa begynt å lyse også. Og ASD funker ikke lenger, så lukeparkering ble brått noen hakk vanskeligere i dyp snø. Lampa begynte å lyse etter litt hardkjør fram og tilbake for å komme ut fra luka jeg hadde parkert i. Jeg lot selvfølgelig hjulene stoppe før jeg skifta fra revers til drive hver gang, men det tar sikkert litt på uansett og ASD vil jo koble inn og ut i et sett. Vet ikke om det har noen sammenheng jeg men.

Uansett; har googla litt om dette med feilkoder. Vil det funke med ledning fra pin 5 til jord, eller må jeg lage sånn opplegg med led og bryter? Tenninga skal stå på når jeg gjør dette, eller må motoren gå i tillegg?

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å mistenke OVP og jeg nå. Når bilen er kald hender det den går veldig høyt på tomgang, helt til jeg gir gass(kjører). I neste lyskryss da ligger tomgang typisk på 3 hundre o/min, og bilen holder på å dø ut. Det skjer sjelden/aldri at den stopper helt, bare nesten. Når den er varm hender det den jager litt, men ikke mye. Hvordan merker man at innsprøytning går i mekanisk modus forresten?

Bortsett fra dette og asd funker alt såvidt jeg har merka.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævlig så mye trøbbel du skulle ha med Mercedes a?! Blir nesten skremt je, har hatt mange 5000kr biler som er herja sønder og sammen, eneste jeg har bytta er et motorfeste og en dynamo osv, bare småtteri, mens du har masse trøbbel med en så velholdt bil, synd det, men bilen er pen da! Blir sikkert bra når du får den ordentlig i form vettu

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider