Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.

JChE

Anbefalte innlegg

Rart det der, at die hard Mercegutta aldri har problemer med bilene sine mens vi andre opplever både det ene og det andre.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, joda det har da dukket opp litt. Men det er heldigvis bare småting, og stort sett lett å fikse. Blinka ut feilkoder i dag, på pin 5. Fikk feilkode 8, må finne ut hva det betyr. Google!

Uansett, når jeg sletta feilkoden, slokna lampa. Så da er kanskje det i orden :)

Og OVP-releet har jeg tatt ut nå, tenkte å se over loddingene for sikkerhets skyld. Bilen går jo greit nok på tomgang, det er bare noen ganger det er plagsomt.

Men tross i disse småtingene er jeg storfornøyd med bilen, den er en fryd å kjøre :D Nå gjenstår dette:

Fikse OVP

Fylle klima med gass

Bytte bakre eksos(sitter torshov-potte der nå)

Fikse dårlig kontakt i venstre frontlykt og høyre baklykt

Fiske fram ledningen til dørbryteren venstre sidedør bak.

Da blir bilen i toppform :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der, at die hard Mercegutta aldri har problemer med bilene sine mens vi andre opplever både det ene og det andre.. :)

enig, det er veldig rart:m'm:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævlig så mye trøbbel du skulle ha med Mercedes a?! Blir nesten skremt je, har hatt mange 5000kr biler som er herja sønder og sammen, eneste jeg har bytta er et motorfeste og en dynamo osv, bare småtteri, mens du har masse trøbbel med en så velholdt bil, synd det, men bilen er pen da! Blir sikkert bra når du får den ordentlig i form vettu

Takk for det :D Den har noen skavanker som ikke syns så godt på bildene, men dette er en bruksbil og småriper/bulker gir jeg beng i. Og det er en knallgod bil, angrer ikke på kjøpet :) Ikke umulig at min neste bil også blir en S124, men da sannsynligvis en 95-modell. Blir nok litt fram i tid men...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Øppdeit!

Da har jeg vært på verdens hyggeligste Mercedes-verksted, nemlig Simen Malerbakkens Stjerneservice. :thumb

Det første som skjedde, var at hele motorrommet var fullt av frostvæske når jeg kom fram. Dette må ha skjedd rett før jeg kom fram, fordi frostvæska var fersk, og det hadde minka med ca. en liter. Det viste seg å være sprekt termostathus. Det så et øyeblikk ut som jeg måtte la bilen stå, men HELDIGVIS hadde Simen liggende et nytt termostathus til den nette pris av kr. 84,- Så da var den saken grei!

Det som var mindre hyggelig, var at klimaanlegget hadde NULL trykk. Det viste seg å være ei STOR flenge i kondensern, sannsynligvis har det rusta hull her. Det betyr høyst sannsynlig at den K*ken jeg kjøpte bilen av har lygd meg rett opp i trynet når han sa at dette virka ifjor!:redbite

Ganske irriterende når man tenker på hvor høyere pris det er på biler MED klimaanlegg kontra de UTEN klimaanlegg. Ca titusen kan man nok ihvertfall regne... Men, hva kan man gjøre...

Og ny kondenser koster 5348,- og da kommer det i tillegg 500 til tørkefilter, og et par tusen til kjølemedium. Faen. I tillegg har bilen tidligere blitt konvertert til r134a(eller no), og dette gamle systemet er såpass uegnet til denne nye gassen, at man må påregne fylling hvert år. Dobbeltfaen.

I tillegg har jeg en stor sprekk i eksosmanifolden, slik at det fiser ut luft der(før lambda). Litt mer bråk, og muligens litt feil blanding pga dette. Pris på ny manifold? 5500,-

Så må jeg ha eksospotte; 1200-1700(alt etter merke) ikke så gærnt faktisk.

OG, jeg har en klikkelyd i bremsetromlene bak, så det må jeg se nærmere på.

Så nå er jeg litt oppgitt. De fleste småfeilene er helt greie, og ikke noe jeg bryr meg om. Det eneste som virkelig irriterer meg er det nevnte klimaanlegget, og det faktum at dette ikke ble nevnt. "Sannsynligvis tomt for gass" og "det virka ifjor" var det som ble sagt.

Jeg må virkelig lære meg å SE NØYERE OVER BILENE før jeg kjøper altså! :oohh

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men all respekt til Simen Malerbakken for sin service, virkelig bra greier. Prisene er også SVÆRT bra i forhold til mange andre, så her drar jeg garantert tilbake.:thumb

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok til det ja. Selve bakpotta kommer jeg til å kjøpe ny, siden prisen ikke var SÅ gal egentlig. Men de to andre tingene må kjøpes brukt, ihvertfall manifold. Får se med det klimaanlegget, uansett hva jeg gjør risikerer jeg lekkasjer over hele linja... og R12 er grisedyrt, ulovlig og vanskelig å få tak i. Flaks at jeg ihvertfall har takluke...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den R12`n er ikke så billig, men du vet vel hvor du kan skaffe det regner jeg med?

Simen er en Artig kar det ja, største problemet er at man aldri blir ferdig med å prate med en kar som brenner så for disse bilene.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den R12`n er ikke så billig, men du vet vel hvor du kan skaffe det regner jeg med?

Hehe, jepp! ;)

Simen er en Artig kar det ja, største problemet er at man aldri blir ferdig med å prate med en kar som brenner så for disse bilene.

Det er sant! Tok litt tid før jeg fikk dratt derfra ja :D Men han fortalte om S600'en sin da, DER er det dyre deler. 1 ny framdemper= 25000kr! Jepp, 25 tusen...

Og med en originalfreak som Simen, vet man at det ikke blir uoriginale alternativer der i gården.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider