RusH Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 Jeg har en 2000 A3 1.8T. Og etter å ha kjørt bakhjulstrekker i mange år så bikker det mot en forferdelig kjedelig vinter. Så jeg vurderer å bytte i samme bil bare med quattro. Mitt spørsmål er hvordan er A3 8L quattroene på vinterføre? Og da tenker jeg ikke på fremkommelighet og sånt, men leking/sladding. Har prøvd A4 quattro og den er nydelig å sladde med, men A3'ene har jo haldex. Noen som har erfaring? Jeg skal ikke sladde _hele_ tiden, men når jeg ser en snølagt sving uten andre biler så er fristelsen til å legge en brei for stor til å unngå. Er det i det hele tatt mulig å sladde kontrollert med haldex? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Ikke noe problem det altså. Lett å ligge sidelengs, men blir jo selvfølgelig ikke det samme som BMW'n du har eid tidligere. Fremkommeligheten vil jeg si går veldig mye på åssen dekk du har altså, men quattro hjelper godt det altså! Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 En Haldex-kontroller hjelper jo endel det også ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ejhoi Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Hvordan fungerer det med Haldex kontroller? Kan man fordele hvor mye som skal være foran og bak? Hvor kan man få tak i det og vanlig pris på en slik kontroller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Her kan du lese mer om haldex kontrolleren. Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ejhoi Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Takker og bukker. Er det noen som har erfaringer med Haldex-kontroller? Er det noen firma i Norge eller Sverige som monterer kontrollen i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg