Gå til innhold

Kan topppakning være gåen??

Ranger emnet

Wolf82

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ta mg en tur til Tromsø i helgen men måtte brått snu,merket at temperaturen steg plutselig sakte men sikkert..

Temperaturen begynte å nærme seg 100grader ca og stoppet bilen,for å kjøle den ned litt,kjørte så videre hjemmover igjen et pr km og stoppet osv..MEN plutselig etter at jeg hadde ventet en go halv time og sku kjøre hjem og da jeg startet bilen så va temperaturen helt fin og den har vært helt fin nå siden lørdagen.. Bilen er foresten rullet 205.000km,lurer på om det kan være topp pakningen el kanskje termostaten som hadde fått seg et tull tak. MEN vist pakningen er gåen skal ikke da termostat viften slå inn eller,men det gjorde den ikke???

Synes også det er rart at bilen er plutselig blitt bra igjen.. *e frustert* kjøpte jo foresten ny termostat hos "biltema" for ca 20.000km siden.

Håper på foruftige svar snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet ikke eg hvordan temperatuern er der du bor men i harstad er det kansje kaldt nå? det kan jo være du har litt dorligt med frostveske i kjølevannet. så har det frosset i radiatoren men ikke i motoren. da får du det slik du beskriver. (snakker av erfaring)

test frysepungtet på kjøleveska di;)

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg bor også i Harstad. Kjølevesken ble byttet samtidig som termostaten på for ca 20.000km siden og kjøpte ferdigblandet veske fra bilutstyr nor... Nu sant skal sies så har jeg hørt endel negative ting fra biltema ang bildeler der som ike virker helt opptimalt. Har foresten kjøpt hjul lager der flere ganger og dem virket bare en liten periode (max 2 mnd) før dem gikk i fra hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider