Gå til innhold

6'er i 318?

Ranger emnet

Vodkakick

Anbefalte innlegg

Har en 1988 BMW E30 318i (med M40 motor) som begynner å bli sliten... Lurte på hvordan det er å bytte til en 6'er, type 320i, 323i eller 325i? Passe de samme motorfestene? Hva annet må oppgraderes? Må annen girkasse benyttes? Er det vanskelig å få det godkjent? Hvor/hvordan får man det godkjent? Hvis noen vet/har gjort noe lignende vær vennlig å svar på mine spm her, eller send meg en mail, eller whatever...

1998 VW Passat 1,8T (Highline 4d)

(x)1988 BMW 318i (E30 2d)

(x)1986 BMW 316 (E30 4d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du Må bytte motor gir, driv verk osv.. så kommer det elektriske da, lednings nettet er likt, men du må bytte hjerne og bensin pumpen. det som er det artige med den nye typen e-30 er at den sitter inne i tanken.

jeg har selv en 316 som jeg ska bytte motor i, veit ikke hva det blir enda. men skal hvertfal bli større. motoren din heter ganske sikkert m 20, hvis ikke du har en 318is, den heter m40, hvis du skal ha en m50. altså den som har 24v og 150hk i 2,0 liter'n og 192 i 2,5 literen må du finne en motor fra E-34. altså 5 serien.

(står en i motor børsen denne uka)

fordi både e-34 og e-30 har bunn panna forran traversen. hvis du finner en e-36 motor må du bytte olje og servo pumpe. pluss bunn panna.

karosseriet er forøverig likt. eneste forskjellen er at 325 /327 har 51mm fjør bein, men de resterende har 48 :)

hint hint. 3,8 liter'n passer. 345hk orginalt. det MÅ bare bli gøy i en 3serie..

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men holder det med f.eks med forstilling/bakstilling, girkasse og mellomaksel og motor (seff) for å oppgradere til 325i? Hvordan er det å montere turbo på denne? hva må man gjøre med resten av bilen da? nye bremser? Kan kjøpe EBC Turbogroove skiver og greenstuff klosser kanskje?

1998 VW Passat 1,8T (Highline 4d)

(x)1988 BMW 318i (E30 2d)

(x)1986 BMW 316 (E30 4d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider