245tic Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Hei Jeg har søkt på jobb som bilselger og skal snart på intervju, dette er en jobb jeg drømmmer om og få. Jeg er 22år jobbet 3år som bilmekaniker og jobber som telefon selger for Telenor bedrift idag, kan også vise til godesalgsresultater som jeg skal. Men det jeg lurer på, er det noen som har no tips til hva jeg burde gjøre osv for å gjøre et veldig godt førsteintrykk osv? Mvh Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 skikkelig håndtrykk ved hilsing og te deg pent så har det utrolig mye å si :) Lykke til !! Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Være seg selv er utrolig viktig. Og høflig uten å smile rundt hele hodet. Vær sånn du er. Hvis du må spille skuespill for å få jobben så kan det bli tøft å jobbe der i ettertid når du vil "være deg selv". :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Iallefall en ting jeg merka jeg burde øvd mere på når jeg var på mitt forrige intervju, er at man ofte blir spurt om noen gode ting ved seg selv, og også noen dårlige. Kjekt å øve på sistnevnte og ikke ta det helt spontant, som jeg gjorde :scared Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Hei Takker for svar :). Det med å nevne par posetive ting og par negative ting er veldig viktig tror jeg, og det pleier å komme spørsmål om så får sette meg tenke hehe! Er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå altså. Dette er en jobb jeg drømmer om ;)... Det eneste jeg ikke har erfaring med er dette med finansiering osv som du sikkert også legger litt vekt på, men er dette vanskelig å lære? Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Hei Takker for svar :). Det med å nevne par posetive ting og par negative ting er veldig viktig tror jeg, og det pleier å komme spørsmål om så får sette meg tenke hehe! Er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå altså. Dette er en jobb jeg drømmer om ;)... Det eneste jeg ikke har erfaring med er dette med finansiering osv som du sikkert også legger litt vekt på, men er dette vanskelig å lære? Det er nok ikke noe problem, du får sikkert noen faste maler som du plotter tall inn i, og får matet ut et resultat på finansiering :) Lykke til! :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Takker :) Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Jeg har ansatt en god del personer selv. Viktige momenter: Personen ser ok ut, oppfører seg greit, er utadvendt, ikke lukter røyk, snakker tydelig, håndhilser med et hast håndtrykk og møter øynene mine. 1. Har du piercing og slikt, ta det ut under intervjuet. 2. Ha en liste med referanser. Om mulig en tidligere arbeidsgiver som vil kunne si noe fint om deg, eller noen du kjenner som kan si noe positivt. 3. Vitnemål fra skole -er det stort fravær, må du ha en forklaring. "var lei skole" kan funke, for da er du ærlig, men ta også selvkritikk for dette, og at dette jo var umodent den gangen... 4. Still spørsmål om firmaet. Hvor gammelt det er, hvor mange ansatte, er det et familie-eid firma osv. Sjefer liker å snakke om firmaet sitt. 5. Interviuet er også en arena for deg til å finne ut om dette virkelig er noe for deg. Får du en uggen følelse under intervjuet, skal du ikke takke ja til jobben. 6. Spør hva de forventer seg av deg, slik at dere kan begynne å "planlegge" hva du skal gjøre når du får jobben (klarer du å få sjefen med på en slik vri på en samtale, og dere kobler nå, er jobben så godt som i boks. Lykke til, regne med at det kommer en oppdatering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Nå er det å selge i person og over telefon veldig forskjellig selvom det går ut på det samme. Er veldig viktig at du har en kremmer i deg og klarer å "selge" deg selv på intervju uten å overdrive. Kall det gjærne "Selger gliset". Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Jeg jobber selv som selger. Ikke bilselger eller telefonselger riktignok.. Men jeg var rett og slett bare meg selv på intervjuet. Måtte ha 2 intervjurunder da det var endel søkere. Jeg fikk jobben ;) Jeg kom i mine hverdagslige klær.. Var ikke pynta som mange andre ville gjort. Er noen som overdriver den pyntinga no sinnsykt. Kommer i hel dress f.eks. *Hei jeg er desperat etter denne jobben, se på meg!* Oppfør deg pent, godt og fast håndtrykk, snakke TYDELIG. Ordlegge deg korrekt. :) Lykke til med intervjuet. Også får du holde oss oppdatert på hvordan det går. hehe Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Hei takker igjen for nye og bra svar :). Det kommer en oppdatering når jeg er ferdig. Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Det med at du er avslappet under intervjuet og viser at du er selvsikker ser jeg på som et veldig pluss hvertfall. er også VELDIG enig i dette med øyekontakt. Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Hei hei! Da var jeg på intervjuet igår ettermiddag, og for min del syns jeg det gikk veldig bra, var veldig seriøst intervju, de hadde mange spørsmål, men jeg tror det gikk bra, endte med litt latter og snakk om bøter på slutten hehe! De skulle ha et par intervjuer til så skulle de si ifra neste ue hva det blir til. Så jeg krysser bare fingerene her nå ;) Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Krysser fingrene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg