Hagadokken Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Hei! Tenkte jeg skulle leggge ut vårt nye prosjekt, (Som forøvrig har holdt på i et år alt) siden vår gamle bil ble solgt grunnet et impulsivt klassebytte. Gamlebilen var en volvo 440, som ble rattet av Ståle Hagadokken. Denne bilen gikk i klassen Rallycross Nasjonal over 2,4L. Denne drivverk bestod av Sellholm, og Evo motor, driftet av TS-Motorteknikk, ved Trond Stensbøl. karosseriet ble i fjord solgt til Sindre Weydahl, som alt vraket karosseriet på NEZ-cupen på Momarken i 2009. Eneste vi har igjen av bilen nå er motoren, som også nå er til salgs. Gamlebilen på Norgescup runde på Gardermoen i 08sessongen Over til nåværende prosjekt; Vi kjøpte en original ford escort, 1998mod. Som vi startet i Januar med. Mange arbeidstimer er lagt ned i bilen, og mange arbeidstimer gjenstår. Dette blir oppsettet; Motor- Ford Zetec 2,0L. levert fra Trond Stensbøl Gear- Sellholm m45 ALU Bakaksel- Volvo 1031 m/ Sellholm sperre og utveksling Dempere- Bak, Øhlins. Fremme, Sellholm 40mm +++++ Som en følge av den fuktige sommeren vi har hatt her i år, er det kommer et tynt lag av ruststøv over bilen. Dette er selvfølgelig noe vi må bli kvitt før lakkering av bilen. Det undres fremdeles på hvordan vi skal bli kvitt dette. Dette ser da mye mer alvorlig ut, enn det er! Bilen skal stå klar til påske, og skal brukes i Norgesmesterskapet i rallycross i 2010! Her har vi begynt å ribbe bilen. Karosseriet i krana hos BS-teknikk klar til syrebading! Grovskjærte ut skerjmer bak og gulv bak før syrebadinga Bilen er tilbake fra syrebading, og skjæringa har begynt. Originale rammevanger må vekk, for å så lage nye for større fjæringsvei. Her er piloten selv igang med vinkelsliperen Nye hjulhus ble lagd, og her testes plassen ved MAX innfjæring. Hjulhuset fra innsiden. Her ser du godt vinkelen på støtdempertårnet. Vi flyttet torpedoveggen lenger bakover, da dette er en stor fordel da vi får flyttet motor lenger bakover. original torpedovegg Ny Torpedovegg Så var det over til å tilpasse ny girkassetunnel, og da begynte vi med å tilpasse trakta. Trakta på plass før sveising Fra motorrom Så var det igang med resten av tunnelen. Vi lagde ny tunnel for å få plass til mellomaksel, vannrør, siden radiator skal bak, og eksos. Dette fordi det originalt er en framhjulstrekker. Ferdig tunnel. Måtte lage innfestninger i karroseriet til knivstabbene! Det ble seende sånn ut Travers og tannstang på plass! Forrige uke var bilen på burbygging i kongsvinger, og vi måtte derfor ha den trillende. Dette er IKKE kjørehøyde. Her er den alt for høy. Bilen på henger, klar til å sendes på burbygging. Buret er nå på plass!! Bilde tatt hos burbyger Her er bilen tilbake i verksted igjen, med ferdigbyd bur, o nå fortsetter vi fremover på å tilpasse støtdempertopper foran, samt rattstammeinnfestninger. Mer kommer etterhvert som jeg har tid til å legge ut, og etterhvert som det er aktivitet i verksted. Mvh, Pål Marius Hagadokken Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Denne blir meget grom. Flott jobb så langt.. :) Hold oss oppdatert.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nystuen Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Detta ser ut som kommer til å bli en rå bil. Og Ståle Hagadokken kjører fælt, så detta kan nok bli en vinner :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 tøft :) Kom med fler oppdateringer etterhvert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Morsomt å få gode tilbakemeldinger! Blir spennende å få den ut på banen, og vi vil kjøre en del treninger før første NM-løpet, så sjåfør og bil blir vant med hverandre.. Men er mye utprøving for å få alt til å klaffe, så vi tar det steg for steg. Målet for sessongen 2010 er å få til en vinnerbil, og være i A-finaler. Mvh. Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Siden det går litt tid mellom hver oppdatering, og jeg sliter med å få inn noen bilder på pc'n nå, tenkte jeg at jeg kunne legge inn en aks. med gamlebilen.. Veldig dårlig kvalitet, men får et glimt av hvordan det fungerer hvertfall! Og en fin lyd :-) Link; Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 liten oppdatering lagd ferdig innfestning til rattstamme, + dash'n er ferdig tilpasset! Ferdig toppmonteringer til fjørbein foran! Justerbar camber, fast caster. Pål M Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Denne blir grom! :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Artig at du legger ut slikt her , kom med mer :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 Dette ser MEGET bra ut..! Mye god inspirasjon å hente med å se på så gode bilbygginger. :race Husker du ca hva en syredypping koster, og måtte du sandblåse noe før eller etter? Var på hjemmesiden deres, men prisene var ikke tilgjengelige der nå. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Dette ser MEGET bra ut..!Mye god inspirasjon å hente med å se på så gode bilbygginger. :race Husker du ca hva en syredypping koster, og måtte du sandblåse noe før eller etter? Var på hjemmesiden deres, men prisene var ikke tilgjengelige der nå. Syredupping koster fra 12000 - 18000 +moms avhengig av hvor mye sprøytekitt og diverse som sitter på karosseriet :) og nei, etter syrebading slipper man å sandblåse noe som helst:) Mvh. Siter 2004 Polaris Pro xr 800 1993 Bmw is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vw1303s Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Denne så meget bra ut i Vikedal i dag ! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagadokken RC Team Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Hei! Først vil jeg komme med en beklagelse på at det ikke har vært oppdatering her på lenge, men har vært hektisk i verksted en stund for å få bilen nærmere målet. En lengre oppdatering kommer snart, med bilder! -Vw1303s; Bra du møter opp på løp! Men må nok skuffe deg og si at den bilen du så i vikedal, ikke er denne bilen! Det er derimot bilen til broren til Ståle Hagadokken, Geir Hagadokken! Bilen vår er nok ikke ferdig enda dessverre. Ikke mye som står igjen, men vi venter fortsatt på motor i dra TS-motorteknikk! Mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.