Gå til innhold

chip bar? lading..

Ranger emnet


fuchsen88

Anbefalte innlegg

hej !! need help :P

 

jeg har en passat 1,8t 97 mod sedan

den er chipet,ca 200hk, tror jeg hake peil :P

 

hva skal den lade når den er orginalt?

og hvor mye skal den lade når den er chipet?

 

min lader 1,2 bar etter chipping, eller forige ejer sa att den var chippet.

 

men hadde bilen inne på verksted og de sa att 1,2 bar er alt for mye så sa de att det var orginalt med 0,8 bar etter chip eller noe og så fikk jeg høre att det er 0,6 bar orginalt uten chipp??? WTF... er det sant trudde de skule være lit mere etter chipp trudde man fikk litt mere alså trur jo ikke att 0,2 bar er særlig mye eller er det? så de skule skru ned trykket fra 1,2 til 08 bar da for å se om bilen min gikk bedre på tomgang++ att den skal gå bedre på pådrag da. men det synes jeg er rart for den har altid gått bra på 1,2 bar før så veit ikke om de driver å tuler litt på verkstedet her jeg da men.. :( hadde vært fint med noen svar eller noe... må man oppgradere n75 ventil ? kanden gjøre sån att bilen går dårlig på tomgang eller noe? men det verste var attt de på verkstedet tog diagnose på bilen og da fant de ikke noen feil, synes det er rart jeg da. da må det jo være noe som ikke er elektrisk som er feil da? hadde vært fint med svar da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej !! need help :P

 

jeg har en passat 1,8t 97 mod sedan

den er chipet,ca 200hk, tror jeg hake peil :P

 

hva skal den lade når den er orginalt?

og hvor mye skal den lade når den er chipet?

 

min lader 1,2 bar etter chipping, eller forige ejer sa att den var chippet.

 

men hadde bilen inne på verksted og de sa att 1,2 bar er alt for mye så sa de att det var orginalt med 0,8 bar etter chip eller noe og så fikk jeg høre att det er 0,6 bar orginalt uten chipp??? WTF... er det sant trudde de skule være lit mere etter chipp trudde man fikk litt mere alså trur jo ikke att 0,2 bar er særlig mye eller er det? så de skule skru ned trykket fra 1,2 til 08 bar da for å se om bilen min gikk bedre på tomgang++ att den skal gå bedre på pådrag da. men det synes jeg er rart for den har altid gått bra på 1,2 bar før så veit ikke om de driver å tuler litt på verkstedet her jeg da men.. :( hadde vært fint med noen svar eller noe... må man oppgradere n75 ventil ? kanden gjøre sån att bilen går dårlig på tomgang eller noe? men det verste var attt de på verkstedet tog diagnose på bilen og da fant de ikke noen feil, synes det er rart jeg da. da må det jo være noe som ikke er elektrisk som er feil da? hadde vært fint med svar da =)

 

Heisann! Det er ikke alltid at mekanikere på et vanlig verksted har så mye peiling på chipping, så du kan nok ta det med ro. Det at bilen din går ujevnt på tomgang har nok ingenting med at du lader1,2 bar. En vanlig 196 hk chip til 1,8t pleier å gi et ladetrykk på rundt 1 kilo (bar). Min Passat er også chippet og lader 1 bar ganske stabilt, men kan peake til 1,2 akkurat som din. Og det er slik det skal være. Hvis du opplever ujevnt ladetrykk eller at bilen ikke går som den skal, så kan du jo prøve å bytte N75 ventilen, men hvis alt er i orden så er det ingen grunn til å bytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki nej for bilen greier ikke å holde oppe trykket for når den kommer på ca 0,5 bar så rykker det og plutselig så kommer trykket også blir det borte og så kommer det igjen ... så noen ganger er tryket der og andre ganger så er den ikke der, men enkelte ganger når jeg bare trykker forsiktig ned gass pedalen så får jeg 1,2 bar... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har dem byttet N75 ventilen, ++ skrud ned trykket ned til 0.9bar :(

 

men vis man ikke gir gass så fort så rykker den på turbomåleren skjønner ikke helt hva som er feilen.. nå kan jeg gi full gass så går den til 0.9 bar uten att dne rykker men viss jeg tar halv gas så rykker den og så plutselig så skyter den fart til 0.9bar... kan wastgaten være ødelagt oxo ???? eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har dem byttet N75 ventilen, ++ skrud ned trykket ned til 0.9bar :(

 

men vis man ikke gir gass så fort så rykker den på turbomåleren skjønner ikke helt hva som er feilen.. nå kan jeg gi full gass så går den til 0.9 bar uten att dne rykker men viss jeg tar halv gas så rykker den og så plutselig så skyter den fart til 0.9bar... kan wastgaten være ødelagt oxo ???? eller???

 

Synes det høres mest ut som et Lmm problem. Har du byttet luftmengdemåler på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp har byttet luftmengdemåler da:P jeg fikk feil på den da, jeg har vagcom jeg da vett =) men nå er bilen feilfri til og med fra verkstedet så fant de ikje noket, men de fant ut en ting da :( att det når de tro i turboen alså propelen, fra venstre til høyre så var det en slark på noen milimeter eller noe og det var mye slark og der skal det ikje være noen ting nesten, så da har jeg å bytte turbo snart... men DA tenkte jeg på att jeg skule ha meg en KO4 turbo +sån dere program(chip) hvor er det jeg finner de billig? noen som veit?

 

takker for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår