fuchsen88 Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 hej !! need help :P jeg har en passat 1,8t 97 mod sedan den er chipet,ca 200hk, tror jeg hake peil :P hva skal den lade når den er orginalt? og hvor mye skal den lade når den er chipet? min lader 1,2 bar etter chipping, eller forige ejer sa att den var chippet. men hadde bilen inne på verksted og de sa att 1,2 bar er alt for mye så sa de att det var orginalt med 0,8 bar etter chip eller noe og så fikk jeg høre att det er 0,6 bar orginalt uten chipp??? WTF... er det sant trudde de skule være lit mere etter chipp trudde man fikk litt mere alså trur jo ikke att 0,2 bar er særlig mye eller er det? så de skule skru ned trykket fra 1,2 til 08 bar da for å se om bilen min gikk bedre på tomgang++ att den skal gå bedre på pådrag da. men det synes jeg er rart for den har altid gått bra på 1,2 bar før så veit ikke om de driver å tuler litt på verkstedet her jeg da men.. :( hadde vært fint med noen svar eller noe... må man oppgradere n75 ventil ? kanden gjøre sån att bilen går dårlig på tomgang eller noe? men det verste var attt de på verkstedet tog diagnose på bilen og da fant de ikke noen feil, synes det er rart jeg da. da må det jo være noe som ikke er elektrisk som er feil da? hadde vært fint med svar da =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 kan det være lurt å å bytte n75 ventil med N75h ventil ? siden bilen er chippet??? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 hej !! need help :P jeg har en passat 1,8t 97 mod sedan den er chipet,ca 200hk, tror jeg hake peil :P hva skal den lade når den er orginalt? og hvor mye skal den lade når den er chipet? min lader 1,2 bar etter chipping, eller forige ejer sa att den var chippet. men hadde bilen inne på verksted og de sa att 1,2 bar er alt for mye så sa de att det var orginalt med 0,8 bar etter chip eller noe og så fikk jeg høre att det er 0,6 bar orginalt uten chipp??? WTF... er det sant trudde de skule være lit mere etter chipp trudde man fikk litt mere alså trur jo ikke att 0,2 bar er særlig mye eller er det? så de skule skru ned trykket fra 1,2 til 08 bar da for å se om bilen min gikk bedre på tomgang++ att den skal gå bedre på pådrag da. men det synes jeg er rart for den har altid gått bra på 1,2 bar før så veit ikke om de driver å tuler litt på verkstedet her jeg da men.. :( hadde vært fint med noen svar eller noe... må man oppgradere n75 ventil ? kanden gjøre sån att bilen går dårlig på tomgang eller noe? men det verste var attt de på verkstedet tog diagnose på bilen og da fant de ikke noen feil, synes det er rart jeg da. da må det jo være noe som ikke er elektrisk som er feil da? hadde vært fint med svar da =) Heisann! Det er ikke alltid at mekanikere på et vanlig verksted har så mye peiling på chipping, så du kan nok ta det med ro. Det at bilen din går ujevnt på tomgang har nok ingenting med at du lader1,2 bar. En vanlig 196 hk chip til 1,8t pleier å gi et ladetrykk på rundt 1 kilo (bar). Min Passat er også chippet og lader 1 bar ganske stabilt, men kan peake til 1,2 akkurat som din. Og det er slik det skal være. Hvis du opplever ujevnt ladetrykk eller at bilen ikke går som den skal, så kan du jo prøve å bytte N75 ventilen, men hvis alt er i orden så er det ingen grunn til å bytte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 oki nej for bilen greier ikke å holde oppe trykket for når den kommer på ca 0,5 bar så rykker det og plutselig så kommer trykket også blir det borte og så kommer det igjen ... så noen ganger er tryket der og andre ganger så er den ikke der, men enkelte ganger når jeg bare trykker forsiktig ned gass pedalen så får jeg 1,2 bar... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 ja da har dem byttet N75 ventilen, ++ skrud ned trykket ned til 0.9bar :( men vis man ikke gir gass så fort så rykker den på turbomåleren skjønner ikke helt hva som er feilen.. nå kan jeg gi full gass så går den til 0.9 bar uten att dne rykker men viss jeg tar halv gas så rykker den og så plutselig så skyter den fart til 0.9bar... kan wastgaten være ødelagt oxo ???? eller??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 ja da har dem byttet N75 ventilen, ++ skrud ned trykket ned til 0.9bar :( men vis man ikke gir gass så fort så rykker den på turbomåleren skjønner ikke helt hva som er feilen.. nå kan jeg gi full gass så går den til 0.9 bar uten att dne rykker men viss jeg tar halv gas så rykker den og så plutselig så skyter den fart til 0.9bar... kan wastgaten være ødelagt oxo ???? eller??? Synes det høres mest ut som et Lmm problem. Har du byttet luftmengdemåler på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 japp har byttet luftmengdemåler da:P jeg fikk feil på den da, jeg har vagcom jeg da vett =) men nå er bilen feilfri til og med fra verkstedet så fant de ikje noket, men de fant ut en ting da :( att det når de tro i turboen alså propelen, fra venstre til høyre så var det en slark på noen milimeter eller noe og det var mye slark og der skal det ikje være noen ting nesten, så da har jeg å bytte turbo snart... men DA tenkte jeg på att jeg skule ha meg en KO4 turbo +sån dere program(chip) hvor er det jeg finner de billig? noen som veit? takker for svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 oki =) men går det an å over hale turboen vis jeg har slark på turboen alså ikke opp og ned der er den fin men jeg har slark når e tar den inn og ut, viss du skjønner hva jeg mener... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 ja har tenkt å bruke den til den ryker da men da vil jeg ha en ny turbo klar så noen som veit kor e finn k04 turbo+ grenrør? for billi penge som holder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 kan bilen gå ijevnt på tomgang viss det er slark i turboen ???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 ujevnt* :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.