Gå til innhold

1996 Stratus ABS feil

Ranger emnet

Tim0n

Anbefalte innlegg

Men om du ønsker å feilsøke selv, så kan du begynne med å se etter skader på kabler og kontakter. Kontrollboksen til ABSen ligger rett bak høyre frontlykt (passasjerside), den står mellom påfylingen for spyleveske og A/C-drier. Start her og følg kablene og se at alle kontakter sitter godt og se etter skader på kablene.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kont ABS kransen på drivleddene foran,disse kan sprekke mellom 2 tenner,dette skaper feil signal når hjulet roterer og lampa tennes.

Dette er en kjent, mulig feil,kan også være andre ting.

Ved avlesning av feilminne kan man lettere få en indikasjon på hva man bør kont.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Da har ABS lampen min begynt å lyse også. Dette er en -97 mod 2,5 liter. Den slukker som normalt etter oppstart av motor , men når jeg begynner å kjøre tennes den. Mulig det er sensorfeil ??? Er det mye jobb å skifte "tannhjulet" på drivakslingene ? Er det sensorer på bakhjulene også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten det er 2 "mulige feil" de som er mest vanlig:

-varsel lampa lyser etter å starte motoren og selv om man holder bremsene eller er i fri gir tennes like etterpå -altså uten at bilen ruler: da er mest sansynlig brudd i kabelen eller senseren.

-varsel lampa lyser FØRST ETTER AT BILEN HAR BEGYNT Å BEVEGE SEG så er det de tennene som i kranse hjulet som skodaracing nevner.

Ville ikke dette vært det mest logisk skodaracing? jeg tenkte rent elektronikk feil så måtte dette reagere slik -hva sier du som expert i chrysler?:m'm:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg må jeg begynne å kjøre før lampa tennes. Det pussige er at i helga har jeg ikke sett noe til lampa under kjøring og ABS`n virker som den skal. Mulig det er noe skitt på sensorene ,men jeg må vente på bedre vær før jeg gidder å skru av hjul for å se.

Kan det være noe annet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm....min ABS lampe lyser konstant .

- kranser bak er nytt pga nye hjullager

- kranser fram er rengjort

- sensorer er rengjort

- ingen åpenbare brudd

- ABS fungerer ikke

- Ved motoren igang ble sikringer til ABS 20+40 Amp fjernet ,

ingen forskjell .

Blir jeg virkelig nødt til å kjøpe på eBay et DRB II sett ??

Er det noen som har fått sjekket opp ABS systemet hos forhandler ? Dyrt ? Kjekt å ha , men ikke noe krav....

Lenke til kommentar
Del på andre sider