Bwana Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Flere HK vil alltid gi bedre tall for akselerasjon 0-100, som er målt med full gass og optimalt (høyt) turtall. Forskjellen i opplevd kraft er når du kommer kjørende på landeveien med et turtall på 2000 omdreininger eller noe sånt. Så kommer du til en motbakke; Med 1.8 motoren gir du da bare litt mere gasss og tenker ikke mere over det. Med disse andre motorene hjelper det ikke å gi gass. Du må gire ned og få opp turtallet for at det skal skje noe. Hva man liker best avhenger kanskje litt av kjørestil og muligens alder ? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 (endret) Har hatt både 1,8(90hk) og 1,6(101hk) og som Bwana sier så virker 1,8 sprekere på bunn fordi den har 145Nm på 2500rpm, mens 1,6 har 140Nm på 3500rpm. Derimot er det null krutt over 4500rpm på 1,8 mens 1,6 drar fint helt til 6000rpm Når en summerer fordeler og ulemper så ville jeg uansett valgt 1,6 fordi den har en mye bedre gassrespons, bedre akselerasjon og lavere forbruk. Men, ingen av disse er i nærheten av gassresponsen som er i 1,8 med forgasser fra f,eks Mk2... Endret Desember 26, 2009 av B.T.i Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 I tillegg har 1,6 nyere motorteknologi, og er insprøytningsmotor. Møller anbefaler 1,6 fremfor 1,8 mtp på dette. :) Siter Subaru Forester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Vi har / har hatt, alle disse motorene her i familien også. Enig i at Mk2 med 1.8 var råkjapp! Er ikke sikker på om det var reelt, eller om det var p.g.a. at det ikke var servostyring. Måtte bruke masse krefter på rattet og mulig det forplantet seg til litt kraftigere trykk på høyrefoten også :) :) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.