commodus Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 gjør det du!! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Min TDK går hvertfall i ring rundt både Escortsi si 90 HK og Golf 1,8 90HK (hihi) Og det vet jeg siden jeg har eid alle tre bilene samtidig. Du ser dem på luftvann.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Orginal 0-100 1,9TDK 75hk - 15,1s 1,9TDI 90hk - 12,8s 1,8 90hk - 12,1s Hvis poenget er å kjøpe seg en jobbsliter/bruksbil så går du for diesel.. Kilde Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Hjelper ikke med data fra nye biler. Gammel sliten bensinbil går dårligere. Turbodieselen beholder potensen bedre pga. turboen, og når man så dobler ladetrykket, kan jeg love at den går bedre enn fabrikktallene ja. Har drevet med dette siden 1983... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Hjelper ikke med data fra nye biler.Gammel sliten bensinbil går dårligere. Turbodieselen beholder potensen bedre pga. turboen, og når man så dobler ladetrykket, kan jeg love at den går bedre enn fabrikktallene ja. Har drevet med dette siden 1983... Er da vel ganske uinteressant om du så har bedrevet dette siden 1883, poenget var vel orginale biler? ;) Og hva som holder seg best kommer da vitterlig an på bruk og vedlikehold. Men, når det er sagt så er jeg ellers enig med deg, TDK har et latterlig lavt ladetrykk orginalt, så med litt justering her så kryper en nok under 10s, selv med handleposer og et par passasjerer :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 I 1883 var det vel lite med turboer, etter hva jeg kan huske. Vi drev mest med steam den gangen;-) Poenget mitt var at erfaringen tilsier at en bensinmotor taper seg raskere enn en turbodiesel. Derfor er ikke fabrikktallene så vannvittig relevante på en 16 år gammel bil. Når det er sagt, så er vel ingen av disse av en slik art at man får nevneverdige pusteproblemer pga. G-kreftene. Men, som i mitt tilfelle, et fremskritt i forhold til å kjøre knallert (moped) til jobben (ække plass til Suburban i parkeringshuset). Hadde vært gøy å prøve en ny 170HK TDI! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Min TDK går hvertfall i ring rundt både Escortsi si 90 HK og Golf 1,8 90HK (hihi) Og det vet jeg siden jeg har eid alle tre bilene samtidig. Du ser dem på luftvann.no vel da kan du komme opp til evje så kan vi kappkjøre, for det der tror jeg ikke før jeg ser det!!! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Hehe, Evje, da blir det vel helst gocartbanen da. kappkjøre med strikkmotor på offentlig vei er vel ikke det jeg syns er morsomst lengre. Forresten står TDKen på høykant i garasjen og får litt metall i stedet for rust... Når den er ferdig er den for salg. Slik ser det ut foreløpig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Med oppjustert Tdk har du mye bedre bunndrag enn 1.8 selvfølgelig, men Tdk'en virker slappere (mye tregere gassrespons enn 1.8) Også blir jo aldri Tdk'en varm på vintern, om du kjører den lenge (eller hardt..) blir den ca 80grader, men så fort du slepper den ned på tomgang synker temp'en med en gang. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deepfreezegear Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Hehe,Evje, da blir det vel helst gocartbanen da. kappkjøre med strikkmotor på offentlig vei er vel ikke det jeg syns er morsomst lengre. Forresten står TDKen på høykant i garasjen og får litt metall i stedet for rust... Når den er ferdig er den for salg. Slik ser det ut foreløpig. mye ska du ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Når bilen er ferdig (og rustfri) skal jeg ha 25.000 Galskapsprosjekt egentlig, men jeg hadde passert point of no return da jeg fant ut det. Ender nok på arbeidskostnader (hvis jeg regner en anstendig timepris) på over 40.000 I tillegg er det ny registerrem, vannpumpe, radiator, bakbremser/lager/håndbrems støtdemperlager foran osv. Som sagt, galskap, men det må jo fullføres. TL3518: Har forresten ikke hatt problemer med temperaturen på denne. Det er ikke vannpumpa eller registreret på din som var problemet da? I skikkelig gamle dager (1989), hadde jeg en peugeot 504 diesel som hadde det problemet. På denne ble det satt inn ei 12V sirkulasjonspumpe i varmeapparatketsen, og den ble så varm at ingen klaget mer på den. Da bodde jeg på Kongsberg, så 30 minus var ikke uvanlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 tdk er mye bedre den er stillt opp til 1.9 bar og den yter 140 hk¨. så vi kan godt teste med 1.8 motor hvis det er det du ønsker!skal jeg rundkjøre deg,erfaring prater! Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Hvordan er 1,8 (90hk) i forhold til 1,6 (101hk) da? Siter Subaru Forester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 1.8l 90hk er mye bedre enn 1.6 med 100 eller 110 hk. Drar fantastisk mye bedre på lavere turtall og føles derfor som en mye sterkere motor. Sammenligningen er fordelaktig for de gamle 1.8 med 8 ventiler også i sammenligning med nyere 1.8 og 2.0. Alle disse nyere 16/20 ventilers motorene (uten turbo) har ikke noe særlig dreiemoment før du kommer opp i 3500 omdreininger. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Allikavel er faktisk ytelsene (0-100km/t) bedre på 1,6 enn 1,8. :) Siter Subaru Forester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.