Gå til innhold

CV Stroker 15D2 kasse ?

Ranger emnet

JungHanz

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt en Cerwin Vega Stroker 15D2

Og skal nå bygge kasse til monsteret.

Lurte på om noe hadde noe erfaring med det.

Har prøvd disse kasse-kalkulatorene, men synes liksom ikke jeg får det slik jeg vil.

Er det noen som har noen annbefalte kasser med tegninger ?

Eller har Stroker 15D2 med kasse som fungerer bra ?

Skal helst passe inn i en Golf GTI

mvh.

Hans

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva skal du bygge kassa av og hvordan form skal den ha?

det lønner seg å bruke så tykk mdf eller spon som mulig. 22mm feks. viss du skal bruke spon så legg på et strøk med bunnstoff til båt inni. da blir den tettere. Det du også bør gjøre er å bygge dobbel front og avstivere inni. da blir kassa stivere og du slipper at elementet løsner. vi har bygd en del slike kasser.

størrelsen vi har brukt er 120L med to porter på 4" og 23cm lange

mvh

Andreas

Kun råeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 22mm tykk MDF plater liggende som jeg skal bruke ja.

Hadde tenkt meg ei kasse som er litt skrådd oppover der sub'n skal sitte. Eller hva er det beste ?

Noen som har noen tegninger ?

Litt lettere å bygge når man har eksakte mål.

mvh.

Hans

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på alle tips og annbefalinger.

Og det er kanskje lurest å sette elementet i ei helt firkanta kasse. Ikke vet jeg. Men om det er noen som har noen tegninger eller om det er noen som har noen mål på ei kasse, som de er sikkre på at er det ultimate til denne sub'n, tar jeg gjerne i mot det.

Soundpressure har vel kanskje noen tegninger ?

Brukte den kalkulatoren, men liker ikke den helt. Vill helst ha en kasse som er "prøvd" ut før. Som jeg da vet at fungere bra.

mvh.

Hans

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe bedre å bygge ei firkanta kasse enn ei med en eller flere skråvegger. Mye lettere for at det kan oppstå "stående lydbølger" i ei perfekt firkanta kasse (vet ikke hva det er; bare at det er en uting hvis det oppstår). Jeg har bygd alle mine kasser med skrå bakvegg, og noen med avstivere inni. Bruker kun 22mm spon pga. mye materiale for pengene (kan ikke tenke meg at MDF er 3 gang bedre selv om det er 3 ganger dyrere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassen min blir nå ikke helt firkantet, så det skal ikke være noe problem.

Skal/må også ha 2 porter i kassa. Er det ikke 2x4" porter på 22cm lengde som er anbefalt ?

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JungHanz

Kassen min blir nå ikke helt firkantet, så det skal ikke være noe problem.

Skal/må også ha 2 porter i kassa. Er det ikke 2x4" porter på 22cm lengde som er anbefalt ?

du skriver ikke hvor stort volum du har tenkt å bruke,men hvis du tenkte å bruke 120liter,så vil 2x4" rør på 22cm,så vil du få en tuningsfrekvens på ~35Hz... bør ikke være no lavere enn det,ihvertfall :)

men,hvis du synes det spiller litt for dypt så kan du jo bare prøve å kutte rørene litt :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider