JungHanz Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Hei Har kjøpt en Cerwin Vega Stroker 15D2 Og skal nå bygge kasse til monsteret. Lurte på om noe hadde noe erfaring med det. Har prøvd disse kasse-kalkulatorene, men synes liksom ikke jeg får det slik jeg vil. Er det noen som har noen annbefalte kasser med tegninger ? Eller har Stroker 15D2 med kasse som fungerer bra ? Skal helst passe inn i en Golf GTI mvh. Hans Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 tipper du finner info'en du trenger på http://www.cerwinvega.com en kompis av meg hadde en stroker15 i kasse på ca.110 liter,tunet til ca.35Hz... spilte brutalt :D kommer til å dure bra i en liten golf det der :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundpressure Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Hva skal du bygge kassa av og hvordan form skal den ha? det lønner seg å bruke så tykk mdf eller spon som mulig. 22mm feks. viss du skal bruke spon så legg på et strøk med bunnstoff til båt inni. da blir den tettere. Det du også bør gjøre er å bygge dobbel front og avstivere inni. da blir kassa stivere og du slipper at elementet løsner. vi har bygd en del slike kasser. størrelsen vi har brukt er 120L med to porter på 4" og 23cm lange mvh Andreas Siter Kun råeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Januar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Har 22mm tykk MDF plater liggende som jeg skal bruke ja. Hadde tenkt meg ei kasse som er litt skrådd oppover der sub'n skal sitte. Eller hva er det beste ? Noen som har noen tegninger ? Litt lettere å bygge når man har eksakte mål. mvh. Hans Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Beste er vel å bygge etter bilen! Ta noen kritiske mål, og sett de inn i denne kalkulatoren lagd av Vakuum : http://vakuum.mine.nu:81/bass.php Følg målene til Soundpressure, og husk å sett bassportene i frontplata. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 vet ikke om det er så lurt å sette elementet på ei skrå plate fordi det er tunkt. kan jo bygge er i helt firkanta kasse. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Januar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Setter stor pris på alle tips og annbefalinger. Og det er kanskje lurest å sette elementet i ei helt firkanta kasse. Ikke vet jeg. Men om det er noen som har noen tegninger eller om det er noen som har noen mål på ei kasse, som de er sikkre på at er det ultimate til denne sub'n, tar jeg gjerne i mot det. Soundpressure har vel kanskje noen tegninger ? Brukte den kalkulatoren, men liker ikke den helt. Vill helst ha en kasse som er "prøvd" ut før. Som jeg da vet at fungere bra. mvh. Hans Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 skal se om jeg finner no. en lur ting er å gå inn på siden vår (http://www.soundpressure.no) og spørre på gjesteboka vår. der vi ldu garantert få svar Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Er ikke noe bedre å bygge ei firkanta kasse enn ei med en eller flere skråvegger. Mye lettere for at det kan oppstå "stående lydbølger" i ei perfekt firkanta kasse (vet ikke hva det er; bare at det er en uting hvis det oppstår). Jeg har bygd alle mine kasser med skrå bakvegg, og noen med avstivere inni. Bruker kun 22mm spon pga. mye materiale for pengene (kan ikke tenke meg at MDF er 3 gang bedre selv om det er 3 ganger dyrere). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 så lenge ikke elementet står midt på ei plate og kassa ikke er like lang på alle sider vil det ikke være noe problem å lage en porta kasse som er firkanta. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 How come? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundpressure Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng How come? Fordi det er paralelle flater som skaper stående bølger, thats why. Mvh Roy Siter Kun råeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Kassen min blir nå ikke helt firkantet, så det skal ikke være noe problem. Skal/må også ha 2 porter i kassa. Er det ikke 2x4" porter på 22cm lengde som er anbefalt ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundpressure Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by JungHanz Kassen min blir nå ikke helt firkantet, så det skal ikke være noe problem. Skal/må også ha 2 porter i kassa. Er det ikke 2x4" porter på 22cm lengde som er anbefalt ? JEPP det stemmer. Roy Siter Kun råeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by JungHanz Kassen min blir nå ikke helt firkantet, så det skal ikke være noe problem. Skal/må også ha 2 porter i kassa. Er det ikke 2x4" porter på 22cm lengde som er anbefalt ? du skriver ikke hvor stort volum du har tenkt å bruke,men hvis du tenkte å bruke 120liter,så vil 2x4" rør på 22cm,så vil du få en tuningsfrekvens på ~35Hz... bør ikke være no lavere enn det,ihvertfall :) men,hvis du synes det spiller litt for dypt så kan du jo bare prøve å kutte rørene litt :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg