JungHanz Skrevet Mars 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Den er grei... Det var egentlig det jeg trodde. Men måtte spørre for å forsikre meg helt. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mars 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Hvordan er det man finner ut hvor lange rørene bør være og hva slags frekvens man får ved de forskjellige lengdene ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 Originally posted by JungHanz Hvordan er det man finner ut hvor lange rørene bør være og hva slags frekvens man får ved de forskjellige lengdene ? Da må en ha parametere til ellementet, og regne det ut etter formeler, eller enklest. Laste inn parametre i prog, og simulere det på datan. Da kan en få fram kasse volum og refleks rør diam, og lengde. Til en Hz, og lydtrykk. (jeg velger følsomhet ved 1W) jeg har PM til 15" stroker, i mitt prog. T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 vanlig misforståelse det der... ;) du trenger IKKE å bruke S/T-parametrene til høyttaleren for å regne ut rørlengde... er en ganske så enkel formel for å regne ut det :) men da er det jo forutsatt at du vet kassevolum,da... ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Kassa har invendig volum på 101,6 l om jeg ikke husker feil Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Originally posted by JungHanz Kassa har invendig volum på 101,6 l om jeg ikke husker feil 2 stk Ø 110mm X L 230mm. Kom jeg fram til, som beste løsning. T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 Er det noe forskjell på 23,24,25cm ? Eller er det umerkbart ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by JungHanz Er det noe forskjell på 23,24,25cm ? Eller er det umerkbart ? nei, tviler på at du vil merke mye. Men lenger port vill gi deg noe dypere bass, men litt mindre trykk. så finn noe melleom 23cm L og 25cm L. ikke gå på noe lenger, men du kan godt korte inn til 15cm L. da økes trykket bra, men går ikke dypere en 40Hz. med 23cm så går det ned til 35Hz da med -3Db simulering. Bør ligge ved 35Hz etter min mening, selv om de fleste ferdig kasse subber i dag er tuna til rundt 40Hz -3Db. men blir oppgitt til 35Hz ved -6Db Kjøp deg reg. bart rør, og juster selv til dine ører. T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mars 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Har alt kjøpt rør, som ikke er regulerbare. Så kapping blir det. Men da går jeg nok for 23cm. Tror nok sub'n trøkker nok fra seg som den gjør. Og er vel heller ikke så nøye. Skal jo bruke den i bil.. Er ikke akkurat High End. Men takk for hjelpen. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2004 Originally posted by JungHanz Har alt kjøpt rør, som ikke er regulerbare. Så kapping blir det. Men da går jeg nok for 23cm. Tror nok sub'n trøkker nok fra seg som den gjør. Og er vel heller ikke så nøye. Skal jo bruke den i bil.. Er ikke akkurat High End. Men takk for hjelpen. Da blir nok 23cm bra. fint om du kan fortelle hvordan det ble, når den står i bilen og brummer:) T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Skal gi lyd fra meg, jeg. Får bil på fredag. Og skal skru sammen kassa til helgen. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mars 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Har nå skrudd og limt sammen kassa. Skal legge ut bilder i kveld. Men jeg må vel ha isolasjon inni kassa ? Hva slags isolasjon, hvor mye og hvordan skal jeg feste den ? Skal også ha svart filt uten på kassa, noe spesiell filt jeg bør bruke ? mvh. Hans Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundpressure Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by JungHanz Har nå skrudd og limt sammen kassa. Skal legge ut bilder i kveld. Men jeg må vel ha isolasjon inni kassa ? Hva slags isolasjon, hvor mye og hvordan skal jeg feste den ? Skal også ha svart filt uten på kassa, noe spesiell filt jeg bør bruke ? mvh. Hans Bruk filt som er beregnet på bilstereo bruk. Vi selger dette for 105 kroner per løpe meter. Antar at du trenger 2,5 til 3 løpe meter med filt. Innvendig bruker du noe som heter Aqusto Q dette har en meget fin dempe evne samt at det ikke støver. Vi skaffer også dette, pris avhengig av kasse volum. Mvh Roy Siter Kun råeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by JungHanz Har nå skrudd og limt sammen kassa. Skal legge ut bilder i kveld. Men jeg må vel ha isolasjon inni kassa ? Hva slags isolasjon, hvor mye og hvordan skal jeg feste den ? Skal også ha svart filt uten på kassa, noe spesiell filt jeg bør bruke ? mvh. Hans Kan vel si det samme som Soundpressure. du kan også bruke noicekiller på boks, på frontplate og side plater, bakplate den Soundpressure nevnte, eller vanlig dakromvatt, er du på spareblus, så går det med polster/skumgummi osv. holder etter min mening med 2-3cm på bakvegg. event 1-2cm front og side vegger. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mars 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Var en tur på torshov bilrekvisita nå, der hadde dem svart filt. Der etter gikke jeg bort til Jysk, og der hadde dem platevatt, platevatten av litt tynn men den kan jeg bare legge dobbelt. Men så er problemet, å feste platevatten. Tenkte litt på å stifte den fast, eller er det noe annet som er bedre ? Filten skal jeg lime fast med spary lim som jeg også kjøpte. Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg