Gå til innhold

Superb Forsikring Rep. som ikke funker

Ranger emnet

Shyggen

Anbefalte innlegg

Ble påkjørt foran og radiatoren ble punktert samt. øvre røret til slangen knekt.. startet bilen og begynnte og kjøre uten varsel på at det var tomt for veske.. fikk heller ikke beskjed om at bilen var varm før det osa damp ut av radiatoren.. Merkelige greier..

Dette skjedde 4.juli.. Nå har bilen fått ny motor og det fungerer enda ikke.. inn og ut av verkstedet hele tiden..

If forsikring.. menmen, har vell it så mye og si :)

Nye motoren skulle ha gått 69 000km men, ventil toppene var slitt så det var grop etter vipperullene.. spurte forsikringen etter bevis på km.stand da den var såppas slitt.. dette var visst ikke å framdrive.. SKEPTISK..

Uansett, nye motoren i.. bilen fjusker som bare det når den er kald og akkurat starter.. de har sjekket tenning på møller, den var ok.. nå er det prøvd med nytt ledningsnett på nye motoren, nye ventiltopper,nye dyser uten noe forbedring..

Når man har bilen i gir(automat), og motoren får litt motstand går den som regel helt fint.. avogtil kan det kjennes ut som den dør av i 1sek.. for og fortsette fint.. lukter sur diesel så nå etter en viss tid har de bestemt seg for og hyre inn en diesel spesialist fra tønsberg tror jeg det var..

Fikk opp beskjed "Emission Workshop" når man var ute og kjøre sist og etter hva jeg klarte og søke meg fram til så kan dette være katalysator,lambda,drivstoff temp.måler..

Må vell ha bilen inn på diagnose for og se hva som skjer, fått beskjed av IF og bare bruke bilen forde om den fjusker.. morro viss catten er blitt tett pga. uren gange og mye os.. etter hva jeg har skjønt fra verkstedet er regninga på dette motorbyttet nærmet seg 80 000,- røft estimat..

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette.. måtte bare tømme frustrasjon og få det skrevet ned en plass.. morro når de skal kjøpe bruktmotor fra belgia.. motoren er visst importert av et arendal firma.. som jeg heller ikke har fått vite navnet på.. vært morro å hørt med de ang. skriv som garanterer km.stand..

takstmannen har faktisk sagt til meg.. "hvorfor kjøpe skoda, når man kan gå da?" var sikkert ment som humoristisk.. men, ble litt... humm, frustrert i hode mitt da ja..

Eide bilen i et halvt år nå om jeg husker riktig.. og den har stått på verksted i over halvparten.. ARGH!

lurer på hva en fabrikkoverhalt motor hadde kostet.. fundere..

130hk AVF 1.9TDI

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få regnr på bilen din så skal jeg sjekke pris på byttemotor... dette høres jo helt hårreisende ut... hvordan verksted kan levere et sånn resultat?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DK93670

Er ikke så mye verkstedet sin feil som forsikringa som skaffa det de tror er en herpa maskin..(motor) og nå prøver å reparer denne.. hadde vært billigere å fixe den gamle motoren min tipper jeg..

Jeg ble lykkelig når jeg fikk vite at jeg fikk en motor som bare hadde gått 69 000km er endel mindre en den jeg hadde.. men, klart.. hva hjelper det når det enda ikke er i orden..

Bilverkstedet er og smålei hele prosjektet pga. uendelig med prøv og feil fra forsikringens side.. de skal vell prøve og spare penger på den dyre måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en såkalt komplett motor med topplokk koster. 75040,63,- del nr. 038 100 098 BX.... dette er da. blokk og topp med innmat. ikke. turbo. ikke innsyk og tingene utenpå motoren. dette er en NY motor. og da tar møller din gamle i innbytte. Arbeid kommer så klart i tilleg

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed til forsikringsselskapet at de har en sjanse til å fikse det, om ikke vil du ha ny tilsvarende bil, da dette er uholdbart.

Finles gjerne forsdikringsavtalen og forsikringsloven(er det ikke noe som heter dette da?).

Du kan jo og tipse de med at en spillter ny motor hadde kosta 75 000,-.

Hva skjedde med din gamle motor?

De jeg kjenner til som har fått skiftet motor på superforsikring har fått helt ny, så dette var noe spesielt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå hadde jo bilen din gått ganske langt også da?

så var vel også et spørsmål om å ikke overstige bilens verdi?

Her har du jo muligheten til å kjøpe bilen bilen du eier ble erstattet med. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19956417 KJEMPEFLOTT bil

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det var pga. km.stand det var brukt motor som ble satt i.. ja, er litt oppgitt.. avventer på time hos diesel spesialist.. enten i tønsberg eller råde var det snakk om..

Spennanes å se hvor mye penger de skal bruke på denne vogna.. kjøpte bilen for 150 000,- så er jo oppe i 2/3 deler av kjøpsprisen min nå i rep..

Lenke til kommentar
Del på andre sider