oyvind87 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Noen som vet om steder med drop-in eukontroll i Oslo? Skader ikke om dem tar ting med en klype salt heller.. Har instrumentfeil ved kaldt vær, der hastighetsmåler ikke funker. Koster 15 000 å fikse, uaktuelt!!! Dvs må vente på mildværsdag. Hvis dette i det hele tatt blir en feil som medfører "ikke godkjent" da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmork48 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Noen som vet om steder med drop-in eukontroll i Oslo? Skader ikke om dem tar ting med en klype salt heller.. Har instrumentfeil ved kaldt vær, der hastighetsmåler ikke funker. Koster 15 000 å fikse, uaktuelt!!! Dvs må vente på mildværsdag. Hvis dette i det hele tatt blir en feil som medfører "ikke godkjent" da.. Om de ikke kjører bilen så oppdager de vel ikke dette? :) Siter Tysk kvalitet! -Audi A4 TQ S-line -Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt- -Bmw 320i 2.0 1999 -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Om de ikke kjører bilen så oppdager de vel ikke dette? :) Hehe, sant det, men hvordan unngå dette? Tømme tanken eller dope kontrolløren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 hva slags bil er det snakk om? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 hva slags bil er det snakk om? Audi TT mk1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Hva er galt med speedometeret? Må bytte instrumenter? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Ja, De første utgavene av TT er kjent for å ha en barnesykdom på instrumentene. Du kan likevel sjekke om det finnes noe garanti på dette. Et annet forsøk, kan være å sjekke om du har fuktighet i koblingen på speedometersensoren. Det hadde jeg på passaten min og en sprut med WD40 i kontakten har gjort at speedometeret har fungert siden. Jeg tror at defekt speedometer gir 2 er feil på EU-en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Ja, De første utgavene av TT er kjent for å ha en barnesykdom på instrumentene. Du kan likevel sjekke om det finnes noe garanti på dette.Et annet forsøk, kan være å sjekke om du har fuktighet i koblingen på speedometersensoren. Det hadde jeg på passaten min og en sprut med WD40 i kontakten har gjort at speedometeret har fungert siden. Jeg tror at defekt speedometer gir 2 er feil på EU-en. Takker for tipset.. men tror nok hele instrumentet er gått til *****, alle symptomer er tilstede; - har vært slik i over ett år - bensinnål viser feil - hele instrumentet restarter kontiunerlig hvert sekund i en halvtime minst. - av og til fryser alle målerne fast i en posisjon, alt låser seg - en gang snurret til og med turtallsnålen ikke bare opp til maks omdr. men fortsatte i flere runder som en klokke.. hehe Har hørt med nazimøller.. de fraskriver seg alt ansvar, henviser til 5 års regelen hva gjelder reklamasjon. I England vet jeg alle fikk replassert nytt instrument kostnadsfritt.. Skjer på mange TT-er ja. Uansett, noen som vet om drop-in muligheter hva gjelder eu-kontroll i oslo eller nærområdet.. Da har jeg mulighet til å få den igjennom eu.kontroll med grundig varmkjøring og en maks heldig dag temperaturmessig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Har selv bytta ett dusin instrumenter på TT. Kjøp nytt til 5lapper, og bytt selv. Veldig fort gjort! Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Bilen skal prøvekjøres på Eu-kontroll. Sett inn ei vifte i bilen først da, så er det varmt for istrumentet iallefall. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Bilen skal prøvekjøres på Eu-kontroll.Sett inn ei vifte i bilen først da, så er det varmt for istrumentet iallefall. Jepp, det var en idè. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Har selv bytta ett dusin instrumenter på TT. Kjøp nytt til 5lapper, og bytt selv. Veldig fort gjort! Okei, kan godt det.. bare lurer litt på hvor du får dette til 5lapper? Hvor får man tak i instrumentet i det hele tatt, utenom møller? Nbs skaffer ikke! Dessuten må jo alle nøkler med mer kodes opp mot instrumentet pga startsperren, + diverse annet.. eller? Med mindre du jobber på møller ser jeg ikke helt hvordan du har skiftet instrumentet på 12 stk tt-er? Da jeg forhørte meg med møller angående problemet, så fornektet de at slikt var vanlig. "Aldri hørt om problemet" sa de både på Skøyen, Ensjø, Billingstad, Drammen og Kongsberg. For noe pisspreik! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg