Gå til innhold

2.3E 20V blir trøblete på varm motor

Ranger emnet


bekkhus

Anbefalte innlegg

Hei. Som topic sier så har jeg problemer med min coupe quattro 89 modell.

 

Når bilen er kald (akkurat startet opp) så går den helt som den skal. Når jeg har kjørt den et par minutter så begynner den å holde igjen liksom. Mister masse effekt. Og drar jeg den langt og girer så smeller det i eksosen.

 

Men det største problemet er at når bilen kommer opp på 90 grader og jeg stopper den, da vil den ikke starte igjen.

 

Har sjekka gnisten og den var bort

 

Lar jeg bilen stå i 1-2 timer så starter den igjen.

 

Deler jeg har bytta : Coil, slutt trinn,fordeler og tempføler.

 

Noen som har noen fikse ideer? Eller vet om noen audi eksperter jeg kan ta kontakt med?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fuskinga di kan være en eller begge bankesensorene som er ødelagte. De har ingenting å si før motoren har nådd en viss temperatur, som kan forklare hvorfor bilen går fint når den er kald. De sitter på førersida motoren, ca midt nedpå, en foran og en lenger bak på motoren. De er ett forbanna knot å bytte, bare sånn at du vet det.

 

Ellers er det alltid å en god ide og få lest ut feilkoder på bilen. Ikke alt som registreres på disse gamle bilene desverre, men det kan jo hende du får noe fornuftig utav det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) Bankesensor, er det det samme som veivaksel følere?

Har sett det sitter 2 stk omtrent like føler ned midt mellom motor og girkasse på førersiden. Så går dem opp i en kontakt holder som sitter montert på førersiden på torpedoveggen. Er det disse?

 

Har hatt diagnose på den, og fikk frem fordeler (byttet),Tempføler (byttet) veivaksel/turtallsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivakselføler og bankesensor er ikke det samme nei!

Veivakselføleren sitter montert akkurat mellom motor og gearkasse, og har til hensikt å registrere hvor fort motoren går rundt.

Bankesensorene sitter omtrent midt på blokka høyderetning, så sitter den en nesten fremst på motoren, og en annen en lengre bak.

Disse har til å hensikt å registrere hvorvidt det er tenningsbank i motoren, og dermed justere tenningen for å unngå det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår