Gå til innhold

ossen basskasse burde jeg ha ?

Ranger emnet

aaberg31

Anbefalte innlegg

Hej dar !

jeg har en Audi a6 2001 mod jeg skal sette inn anlegg i..

har 2 stk 15" cerwin vega bassere jeg vil slenge bak i bilen : )

noen tips ?

Samme elementer som står i disse : http://www.soundstage.com/revequip/pics/cerwin_vega_cls215.jpg

Skal dytte på med 1600w på hver av dem så regner med at det holder ^^

vil naturligsvis ha mest mulig lufttrykk ut av elementene, men trenger også plass til å montere forsterkere og kondensatorer på basskassen... :D

Mvh aaberg31!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa bør være ca halvparten så stor som orginalt, hvis det skal brukes i bil... Hva skal du med kondensatorer??

Hvilke forsterkere er det snakk om?

er noe jallamerke greier men har testet ved å bruke bilbatteri å noen heftige høytalere, spiller veldig bra egentlig ! er en megakick sunset 3200.

kondensatorer har jeg fordi jeg ikke gidder å ha noe kødd med blinking i lys osv osv.. : )

bruker også en annen 4 kanals forsterker på dørene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis det blinker i lysene dine, så har du for lite strøm, og en kondensator gir deg ingen ekstra strøm, da er det nytt batteri og dynamo som gjelder ;)

kondensatorer hjelper alltid :P

akkurat som på en elektrisk motor som trekker mye strøm, vil ha det som en sikkerhet siden det er så jævlig mye elektronisk i bilen min, er nytt batteri i den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondensatorer hjelper alltid :P

akkurat som på en elektrisk motor som trekker mye strøm, vil ha det som en sikkerhet siden det er så jævlig mye elektronisk i bilen min, er nytt batteri i den :P

Ja, hva vet vel jeg... jeg har jo bare drevet med bilstereo i nesten 20år.... Det er dine penger, og hvis du vil kaste dem bort, så gjerne for meg, men JEG ville brukt de pengene på andre ting slik at jeg hadde fått nok strøm til alt det elektriske i bilen min ;)

Hvis dynamoen i bilen din lader 90amp, og stereoen og det andre elektriske i bilen trekker 150amp til sammen, så blir det ingen forskjell hvis du kobler til en kondensator, dynamoen lader fortsatt bare 90amp, og du har ikke nok strøm til alt det elektriske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Men visst det er samme element som står i de "stuehøytalerene" er ikkje motstanden i de veldig høy? Kanskje til og med type 16 ohm høy? Da skal du få slite! :D

(har ikkje greier på CV)

Edit: Leste at hele "stuehøytaleren" har motstand på 6 ohm, vertfall av den nye typen. Du bør finne ut kor masse motstand det er på hvert element.

Endret av funkmobile

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider