Gå til innhold

Effektanlegg for grom lyd

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

Heisann. Med min beskjedne 1.6 liter produseres det ikke mye så lyd :rolleyes: Uten alt for store inngrep kunne jeg tenke meg litt vassere lyd og i den forbindelse har jeg lyst på effektanlegg (jeg vet jeg ikke får stort med HK ut av det, men som sagt, jeg går for lyden).

1. Hvor stor del av et effektanlegg trenger jeg for å få dypere lyd? (Jeg har forstått det sånn at det finnes anlegg som går helt inn og andre som ikke her helt "komplette". Fint om noen kunne bekfrefte dette)
  2. Hva (ca) vil dette komme på (inkludert montering)? Det svaret vil bli en følge av spørsmål 1.

Håper noen kan opplyse meg på dette feltet.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har disse til salgs da...

muffler_blackcarbon.jpg

2,5toms inngang og 5 toms utgang... Fet lyd! Avtagbar lyddemper.

1995.-

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det ja? Bukk skal nok ikke være så vanskelig å få lånt en kveld. Far har jo tross alt vært bilmekaniker så er det en simpel sak kan han vel hjelpe til. (Jeg trodde det var litt innviklet siden da vi byttet anlegg på vår så gjorde verkstedet det. Det hadde vel kanskje noe med at de satt inn chip samtidig da. Så ble alt gjort i samme vending).

Noen som kjenner til pris og spørsmålet om hvor mye jeg trenger?

Edit: Der hadde jeg fått inn et svar ja. Er dette nytt eller brukt? Er det en slags butikk du driver eller bare "dealer" du litt som privatperson (ikke at jeg har noe problemer med det). Hovedgrunnen til at jeg lurer er om du må få det vekk så fort som mulig eller om du kan vente litt. Jeg må hvertfall vente til jeg har fått lønning (10.). Er ikke sikkert alt er i boks da heller. I såfall må det vente en måned til (da har jeg bursdag i tillegg til lønning så da blir hvertfall råd).

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enkeltmannsforetak.

Har igjen 4 av de pottene i sort carbon, 4 i sølv carbon og 5stk i gull... Du får ta kontakt når du har penger da.

Jeg bestiller uansett flere når jeg går tom, men det er rundt 4-5ukers ventetid på de da.

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wicked

Har enkeltmannsforetak.

Har igjen 4 av de pottene i sort carbon, 4 i sølv carbon og 5stk i gull... Du får ta kontakt når du har penger da.

Jeg bestiller uansett flere når jeg går tom, men det er rundt 4-5ukers ventetid på de da.

Har du noen mål på disse pottene og går de gjennom en EU-kontroll tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2,5toms inn og 5toms ut.. Det er jo standardstørrelse på bomb-mufflers. De skal gå igjennom eu-kontroll ja, det er jo avtagbar lyddemper.. ;) Tenkte å montere ei gullpotte på bimmer'n min i morra. Den skal på EU-kontroll på tirsdag. Det går nok såpeglatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilmann

Hvorfor ikke bare kjøpe en mindre lydpotte bak enn det du har på originalt? Det har jeg gjort, og det ble merkbar forandring i lyden. Det var og en 1.6 liter...

Merkbar lyd regner jeg med at det ble ja.. Mopedlyd da eller?

Vi gjør det vel ikke bare for lyden da,men for effektøkningen også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra en tur innom Thorsov Bilrekvisita og kjøp 4" som de har. gir syk lyd!!!!!! jeg tok bort katen og monterte 3" hele veien. får stikk flammer ut av potta helle tiden!!!1:D

*-Toyota avensis 1998 solgt*

*-Peugeot 205 1989 GTi 1,9 solgt*

*-Peugeot 406 2000 solgt*

*-BMW 316i E30 1985 2d solgt*

*-BMW 320i E36 1997 2d M-Tech cab solgt*

*-BMW 320i E30 1985 2d M-Tech solgt*

*-BMW 325i E30 1988 2d GTS solgt*

*-BMW 325i E30 1990 2d T-Tech Vinterbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider