Thoresen91 Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 hvorfor ikke bare bytte til en m103.983 motor? uten kat har du 188 hk og 260nm, det går helt greit. riv ut bakseter og klin på ei litt krafigare bensinpumpe. definetivt en sterk og god motor som tåler mye juling Siter volkswagen corrado g 60 ford sierra doch(solgt) mercedes benz e-klasse w124 300 driftebil(vrak) nissan primera p11 si (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 (endret) Hvorfor skal man rive ut bakseter på en tung Mercedes med 180 hk? Det skjønner ikke jeg.. Man vil alltid ha stor motor i en bil, det gir go-kartfølelse. W124 er jo gedigen så kraftstasjonen skal være svæær. M119 for eksempel. Eller et seriøst turbobygge med bygd M103-motor fra bunn av. Men skal du ha billig lekebil er ikke W124 et godt utgangspunkt! Men hvordan motor ble brukt i Prosjekt Turbo for en ti år tilbake tro? hmm.. Var vel en 190E med W124 baklykter blant annet, men den hadde jo nok effekt iallfall. Endret Januar 6, 2010 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 å hive ut baksete på en 124 gir nok ikke noe resultat, bortsett fra en mindre praktisk bil. Det trenge ikke å bytte bensinpumpe(skjønner ikke hva det skulle være godt for). I "prosjekt turbo" ble det brukt en 2.3-16(m102) motor. Den motoren ble senere byttet ut med en E320 motor som ble øket til 3.5l. En cheva motor med ombygd bunnpanne er jo en løsning. Men godkjenning er det værre med da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegaman88 Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hehe:p mye man kan gjøre ser jeg, ser frem til mere svar og muligheter:D Siter :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thoresen91 Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 å hive ut baksete på en 124 gir nok ikke noe resultat, bortsett fra en mindre praktisk bil.Det trenge ikke å bytte bensinpumpe(skjønner ikke hva det skulle være godt for). I "prosjekt turbo" ble det brukt en 2.3-16(m102) motor. Den motoren ble senere byttet ut med en E320 motor som ble øket til 3.5l. En cheva motor med ombygd bunnpanne er jo en løsning. Men godkjenning er det værre med da. du veit at et k-jet system er nesten samme prisipp som pumpe dyse? hva skjer når de får mere trykk? jo de gir mer bensin, ikke det at de trenger det på org tenning, men alt går ann å justere. forreste har du tatt ut alt av int.i en 124 og veid det? det har jeg! sjølve baksete er ikke tung, men seteryggen og forsetene er tunge som faen. så ligger det jo asfalt matter over alt i den bilen. min veide 1250kg med full tank. å det funka når jeg hadde 237,6 hk på bakhjula serru! m103 er jo genialt å trimme hvis du forstår prinsippet med k-jet. bygger om til MAP motor istella. mer luft, bensin og høyere fortenning går disse bra. Siter volkswagen corrado g 60 ford sierra doch(solgt) mercedes benz e-klasse w124 300 driftebil(vrak) nissan primera p11 si (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.