Bjerknez Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 Grattis med flott bil. Fikk veldig lik i oktober (etter 3 mnds venting) Skulle jeg tipset deg om noe så er det panorama tak og advance key. Det er for meg det viktigste og kuleste. I tilegg er vel S-line sportsunderstell også en mulighet. Tror nok jeg ville valgt det isteden for vanlig sporstunderstell (20mm). (min bil har samme senking som du har bestilt men 1 cm til ville ikke gjort noe) Møller sier at det er veldig hardt, men etter min smak er det ikke noe problem. Jeg valgte å gå for manuell gir da MLT føltes utroligt treigt ut for meg. S-line eksteriør valgtejeg ikke for det passer ikke med den orginale stylingen jeg har lyst på. Noen bilder av min kjerre: Panoramatak ville jeg rett og slett ikke ha. Synes ikke det er noe "kult" med soltak lenger jeg da. Dessuten så er jo soltaket helt ubrukelig på varme sommerdager, så lenge man har klimaannlegg. Hadde soltak på den forrige bilen min, og den ble nærmest aldri brukt. Men det var den tiden det var litt kult å kjøre opp med takluka i bakkant. Dessuten så synes jeg også sportsligheten forsvinner litt ved valg av soltak. Når det gjelder Advanced key, så er jo dette bare ett nøkkeløst system...ikke sant? Man har med seg nøkkelen, men starter og åpner dører ved hjelp av en knap....? Hadde dette på en leiebil jeg hadde i en uke, og ble vel aldri vant til det... Når det gjelder senk, så er min senket 30mm. Sportsunderstell OG S-line. Uansett så er det en flott bil du har fått deg der... jeg kan vel egentlig ikke si noe annet enn det... hehe. Er dte forresten 180HK'eren du har? Hvis det er det... kan du slenge ut ett bilde av bilen bakfra? Vil gjerne se de doble pottene seru :) Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peakman Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 For meg er panoramatak 100% snakk om utsikt opp. Ingenting med klima å gjøre. (For sjåfør har det nok ikke så mye å si) Det skal sies at jeg kun har hatt bilen i november og nå desember så jeg aner ikke hvordan den er på sommeren, men at det er negativt kan jeg ikke tenke meg. (hvis man bor på ekvator og solen står rett opp kan man lukke lyset ute med det motoriserte innvendige dekslet) Advance key for meg er: - Trenger aldri å tenke på nøkkelen. Jeg vet den ligger i buksen eller jakken. - Tar bare i døren så er den åpen. Låser bilen ved å ta i døren når jeg forlater. - Trykker bare på knappen for starte/stoppe - Imponerer damer :-) Jeg har toliters TDI Så jeg har bare doble rør på ene siden. Kunne gjerne tenkt meg 3 liters, men å betale 350k i avgift bød meg imot. Har du bestilt Alcantentare eller skinn? Jeg hadde bestemt meg for skinn, men flere kollegaer med audi mente at alcentara var best. Som du ser av bildene valgte jeg uten sølvsøm. Er det ikke forresten litt rart å bestille sort optikk og samtidig bestille chrome vinduskanter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 (endret) For meg er panoramatak 100% snakk om utsikt opp. Ingenting med klima å gjøre. (For sjåfør har det nok ikke så mye å si) Det skal sies at jeg kun har hatt bilen i november og nå desember så jeg aner ikke hvordan den er på sommeren, men at det er negativt kan jeg ikke tenke meg. (hvis man bor på ekvator og solen står rett opp kan man lukke lyset ute med det motoriserte innvendige dekslet) Advance key for meg er: - Trenger aldri å tenke på nøkkelen. Jeg vet den ligger i buksen eller jakken. - Tar bare i døren så er den åpen. Låser bilen ved å ta i døren når jeg forlater. - Trykker bare på knappen for starte/stoppe - Imponerer damer :-) Jeg har toliters TDI Så jeg har bare doble rør på ene siden. Kunne gjerne tenkt meg 3 liters, men å betale 350k i avgift bød meg imot. Har du bestilt Alcantentare eller skinn? Jeg hadde bestemt meg for skinn, men flere kollegaer med audi mente at alcentara var best. Som du ser av bildene valgte jeg uten sølvsøm. Er det ikke forresten litt rart å bestille sort optikk og samtidig bestille chrome vinduskanter? Sort optikk er også sorte vinduslister OG sort grill, samt sorte rails på taket. Har sett ett par biler med det, og det er rett og slett lekkert. Dessuten så skiller den seg litt ut i forhold til andre Audi'er synes jeg. Det er vel 2.0TFSI'en med 180HK og oppover som blir levert med ett rør på hver side bak. Man trenger altså ikke 3-literen for og få dette. Det er jo smak og behag selfølgelig... Noen liker soltak, og andre liker det ikke. Hadde det vært 5 år siden, hadde jeg nok valgt soltak.. men personlig så synes jeg det er litt ut. Jeg har Standard S-line seter (sportseter) med delskinn. Er vel alkantara det heter...? Uansett, så er det som sagt en flott bil du har der. Min blir jo så og si helt lik utvendig. Bortsett fra at min en en ørliten tanke lavere, har sort optikk og ett rør på hver side bak. Min bil blir helt lik den du ser her: http://www.bjerknez.no/?p=1510 Denne er med sort opptikk. Eneste forskjellen er at min ikke blir fullt så lav, og at jeg skal ha 19" S-line felger. Endret Desember 20, 2009 av Bjerknez Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peakman Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 Sort optikk er også sorte vinduslister OG sort grill, samt sorte rails på taket.Har sett ett par biler med det, og det er rett og slett lekkert. Dessuten så skiller den seg litt ut i forhold til andre Audi'er synes jeg. Jeg er enig at de sorte er skikkelig fine, men sjekk at du ikke får feil med den optikken. Jeg ble fortalt at sort opptikk kun var front. Jeg bestilte blanke sidelister og det = chrome. Sorte vinduslister og sorte takrails er egne valg på utstyrslisten. Men det kan være at min Møller selger tok feil. Det som jeg ikke skjønner meg på er folk som bestiller avant uten å bestille mørke ruter. Ser skikkelig harry ut. Det er vel 2.0TFSI'en med 180HK og oppover som blir levert med ett rør på hver side bak. Man trenger altså ikke 3-literen for og få dette. Man må på 2.7 V6 på TDI for å få rør på begge sider. Det er jo smak og behag selfølgelig... Noen liker soltak, og andre liker det ikke. Hadde det vært 5 år siden, hadde jeg nok valgt soltak.. men personlig så synes jeg det er litt ut. Enig at vanlig soltak er ut, men panorama derimot :-) Jeg har Standard S-line seter (sportseter) med delskinn. Er vel alkantara det heter...? Da er det S-line seter med stoff. Pass bare på at du får et stoffmønser du liker. Alcantera er skinn, men sånn semsket og perforert. (ikke glatt) Uansett, så er det som sagt en flott bil du har der. Min blir jo så og si helt lik utvendig. Bortsett fra at min en en ørliten tanke lavere, har sort optikk og ett rør på hver side bak. Min bil blir helt lik den du ser her: http://www.bjerknez.no/?p=1510 Denne er med sort opptikk. Eneste forskjellen er at min ikke blir fullt så lav, og at jeg skal ha 19" S-line felger. Jepp. Det er fine biler. Jeg slet veldig med å finne noen bilder som så ut som den jeg bestilte og det bildet du hadde funnet frem er et av de få jeg fant. Han har vel 21" såvidt jeg husker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 Da er det S-line seter med stoff. Pass bare på at du får et stoffmønser du liker. Alcantera er skinn, men sånn semsket og perforert. (ikke glatt) ALCANTARA er navnet! ;) - Og er faktisk stoff, det er tettvevd stoff som føles meget likt semsket skinn men er altså ikke skinn av noe slag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peakman Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 ALCANTARA er navnet! ;) - Og er faktisk stoff, det er tettvevd stoff som føles meget likt semsket skinn men er altså ikke skinn av noe slag :) Takk, da lærte jeg noe nytt. Fant litt her på Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Alcantara_(material) Funker iallfall veldig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 Skjønner godt at folk tror det er skinn siden audi alltid refererer til det som Skinn/alcantara - det er tross alt delskinn, men kan ikke sammenliknes med vanlige stoffseter med skinnkant siden alcantara er et av de fineste stoff man får tak i ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 Man må på 2.7 V6 på TDI for å få rør på begge sider. Av dieselvarianten så stemmer dette ja. Men med bensinvarianten så får ett rør på hver side på alle motorer med 180HK'er eller mer. Så kjører du bak en Audi med en potte på hver side, så kan du vertfall være trygg på at den har 180HK'er eller mer. Det være seg diesel eller bensin. (gjelder nye Audier) SKal dobbeltsjekke dette med sort opptikk. Men er ganske sikker på at dette gjelder lister rundt vinduer/rails/grill. Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Bare lurer på en ting Peakman: På det midterste bildet av bilden din (innvendig) så ser jeg det "mangler" en del knapper rundt girspak i forhold til andre bilder jeg har sett... Er det forde du ikke har tatt med førerinfo.system med fargeskjerm? I min så kommer det altså flere knapper med navntet "Car" "Setup" etc... Bare lurer hva som gjør at ikke disse knappene er der... siden det faktisk er første gang jeg har sett ett bilde av en Audi som ikke har disse. Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fastlane09 Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 De biler som ikke har knappene rundt girvelgeren har ikke navigasjon ;) Siter Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2 Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Aha... Er du sikker på dette? For da får faktisk ikke jeg heller disse knappene... hehe. Ikke for at det er så farlig... men jeg valgte ikke navigasjon, da jeg synes det er mye lettere og bruke TomTom'en jeg har. Dessuten så er kartverket på de innebyggede latterlig dyre og oppgradere etter hva jeg har hørt... Men hvordan kommer man seg da inn på menyene hvor man kan endre belysning etc.? Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peakman Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Som fastlane sier er det fordi jeg ikke har GPS. Knappene for å styre setup på bil er direkte i dashboardet. Se dette bildet. Det er knappene til høyre øverst (rett under cd slotten) med TEL, CAR, SETUP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peakman Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Som fastlane sier er det fordi jeg ikke har GPS. Knappene for å styre setup på bil er direkte i dashboardet. Se dette bildet. Det er knappene til høyre øverst (rett under cd slotten) med TEL, CAR, SETUP Her ser du jeg har Farge FIS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Aha... da ble jeg klokere i dag også :) Synes bare det var så kjekt med det Hjulet forran girspaken seru... hvor man bare kunne vri og klikke... men men... Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peakman Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 En ting som jeg tenker på. Du har bestilt S-line eksteriør som i praksis betyr at du får sølvringer rundt grøftelyktene. (ellers er det vel knapt noe som er merkbart for en ikke audi eier) Hvis du ønsker å oppnå missions sin look på bilen så er kanskje disse sølv ringene feil. (mission har vel standard + styling som jeg selv drømmer om) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg