Gå til innhold

Forslag til å få en volvo 740 16v uten turbo til å gå bedre?

Ranger emnet


volvo 740 glt

Anbefalte innlegg

Finnes chip og kammer til disse.

Chip skal vel gi ca 18 hk sies det, og kammene ca 15 hk på standard motor.

Chip finner du her: http://www.hi-tuning.com/

Husker ikke helt hvor jeg fant kammer

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten turbo sa du!? turbo seff! :D da blir dem hel værst.

 

Er enig med deg, MEN det er ikke bare og kaste på en turbo og tro at det holder, jeg har selv b234f og skal være første mann til å si at den er litt for DØD, har pratet med en del folk, noen påstår de tåler turbo uten problemer og andre sier de ikke gjør og at innmat må byttes, har ikke hørt med noen "seriøse" motor folk enda, men nå før jeg har undersøkt litt velger jeg og tro det ikke holder, går sikkert på lavt moderat trykk en stund, men man vil ha mer etterhvert som regel

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv av insprøytninga og få på noen webera eller dellorto forgassera, få laga et skikelig grenrør og eksos,port toppen,andre kamma. så er du nu på god vei.

 

Men som sagt all triming kosta,

 

Du kan f.eks kjøpe høykom stempler og bygge en rå suge motor men kosta flesk.

 

Du kan kjøpe lavkomp stempler,datasprut og bygge skikelig værst turbomotor kan bli noe billigere:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg, MEN det er ikke bare og kaste på en turbo og tro at det holder, jeg har selv b234f og skal være første mann til å si at den er litt for DØD, har pratet med en del folk, noen påstår de tåler turbo uten problemer og andre sier de ikke gjør og at innmat må byttes, har ikke hørt med noen "seriøse" motor folk enda, men nå før jeg har undersøkt litt velger jeg og tro det ikke holder, går sikkert på lavt moderat trykk en stund, men man vil ha mer etterhvert som regel

 

ikke noe problem på orginal innmat om du får programert en skikkelig chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg har misforstått helt, så er vel dette en bilcrossbil, og da er vel turbo utelukket.

 

Jeg ville nok gått for å beholde spruten, mye mere stabilt.

 

Trimkammer

http://enem.se/kamaxlar.asp#VOLVO http://butiken.enem.se/katalog.asp?Refnr=2033

5700 sek og opp til 6500 SEK

 

Som flere sier, trimchip, trimkammer, porting, evt kompheising.

Ellers så kan man tjene mye på å vektbalansere motoren grundig.

 

Med denne motoren bør det vel ikke by på store problemer å nærme seg 200-tallet om man har råd, men du får se på det, din lommebok.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår