Gå til innhold

pris på ny girkasse?

Ranger emnet

wik91

Anbefalte innlegg

Ring til møller å høre, men du kan rekne med det blir dyrt, uansett om det er kun overhaling eller ny kasse. Jeg skulle bytte kasse på min Audi 80, og fikk høre at overhaling kunne bli mellom 10 og 20k, mens ny kasse var på mellom 30 og 50k. Mulig det var tullball, men det er uansett mye penger. Jeg kjøpte brukt fra hugger til 3k og byttet selv sammen med brudern, siden jeg ikke er noen mekaniker.

Det var en helvetes til jobb, men jeg tror det er lettere på en Golf. Rettstilt motor på Audin serru...

Lykke til uansett da:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet girkasse på golf 1.9tdk i sommer. Hørte rundt hos firmaer som tar innbytte i defekte girkasser og leverer ut nyoverhalte; alt fra 12 til 18 tusen (!!)..

Et firma vil vel ta dette i tillegg til arbeidstimer....

Det endte opp med at jeg fikk tak i en brukt kasse på huggern. De demonterte den for meg og jeg hentet den for 3000. Kunne kanskje levert inn bilen og girkassen til et firma og fått de til å skifte, men prøvde selv og fikk det til etter en god del knot og rot. -Lurt å være minst 2 pers.

Sjekk finndel.no (en samleside for mange bilopphuggere).

Finner du ikke vr6 kasse, søk da etter "hel bil"... Mulig du finner en golf vr6 som de ikke har lagt ut girkassen på nett.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på om det er girkassen som er gåen, men det kommer noen rare lyder når jeg tar ut clutchen å gir litt gass..noen som vet hva som kan vær galt ?

Hvilke rare lyder da?

Skranglelyder, eller noen slags dunkelyder? Og kommer de lydene på alle gir?

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som noen dunkelyder/skrapelyder, har bare prøvd 1 gir revers..

Vart den slik plutselig eller har du kjørt borti noe?

Prøv å jekke opp bilen og snurr rundt hjulet i fri-gir med hendene, smeller det da også (samt i første gir/revers) er det godt mulig girkassen din har fått seg en smell.

Før jeg skiftet girkasse var det en stygg smell-lyd fra venstre framhjul. Når jeg snurret rundt hjulet (i fri, 1.gir, 2.gir og revers) ble det blokkert av noe. På høyre side var det ikke sånn. Trodde kanskje noe lager som hadde gått på venstre side, men det var nok tannhjulene i girkassen som hadde fått juling.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider