Gå til innhold

Instrumentpanel dødt etter startproblemer

Ranger emnet

[Martin]

Anbefalte innlegg

Min brors 98-modell 3'er stasjonsvogn 1,6 ville her for to-tre uker siden ikke starte, bare kinnet på startmotoren. Siden han ikke bruker bilen mye ble den stående mens han vurderte å tilkalle veihjelp, fram til i dag. Så i dag hadde han dratt bort for å tilkalle veihjelp og skulle bare prøve å starte den en gang til først. Bilen hoppa i gang og går visstnok fint, men speedometer, turteller, tripteller, klokka og de fleste lys unntatt blinklyslampene har slutta å lyse.. Ba han kjøre en liten tur for å se om det kom seg, noe det ikke gjorde. Derfor: Hva kan gjøre dette? Jeg ser for meg sikringer som en mulighet, men å be han lete etter sikringer og sjekke om en sikring har røket eller ikke er håpløst (ti tomler midt i hånda), så jeg må si til han nøyaktig hvor han skal se etter sikring og så bare bytte den uansett. Er det noen sikring som kan gjøre dette, eller hva kan det være?

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;2648110']Min brors 98-modell 3'er stasjonsvogn 1' date='6 ville her for to-tre uker siden ikke starte, bare kinnet på startmotoren. Siden han ikke bruker bilen mye ble den stående mens han vurderte å tilkalle veihjelp, fram til i dag. Så i dag hadde han dratt bort for å tilkalle veihjelp og skulle bare prøve å starte den en gang til først. Bilen hoppa i gang og går visstnok fint, men speedometer, turteller, tripteller, klokka og de fleste lys unntatt blinklyslampene har slutta å lyse.. Ba han kjøre en liten tur for å se om det kom seg, noe det ikke gjorde. Derfor: Hva kan gjøre dette? Jeg ser for meg sikringer som en mulighet, men å be han lete etter sikringer og sjekke om en sikring har røket eller ikke er håpløst (ti tomler midt i hånda), så jeg må si til han nøyaktig hvor han skal se etter sikring og så bare bytte den uansett. Er det noen sikring som kan gjøre dette, eller hva kan det være?[/quote']

Få broren din til å ta fram noe mykt (et liggunderlag/pledd) og få han til å sette seg på kne og se like under rattet på venstre side. Der er det et lokk med grønne firkanter på hver side. Fjern denne og der har du sikringene. På lokket står det hvilke sikringer han skal sjekke. Kan være lurt å sjekke alle sikringer. Er bare å få han til å bøye seg ned og lyse med ei lommelykt.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fikk tatt en titt på bilen selv i dag.

Når tenninga står på 2 og motoren ikke går fungerer instrumentpanelet fint, mens så fort jeg starter motoren blir det helt dødt, dvs klokka, tripteller osv blir dødt, mens temperaturmåleren og bensinmåleren blir stående der de sto før motoren ble startet. Hører en svak klikkelyd i instrumentpanelet mens motoren går..

Når jeg stopper motoren igjen fungerer alt fint. Hva kan forårsake dette?

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider