Møllergutt Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 hei har en nissan 200sx som ikke har blitt startet på 1og halvt år, tenker å starte den opp men er litt redd for oljen har tettet seg i olje kanaler og sånt, noe tips før man starter opp en bil som har stått stille i 1 og halvt år uten å ødelege noe i motorn Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Hadde nok ikke vært så dumt å fyllt litt tynn olje i sylindrene og svieva litt, kanskje smurt litt i toppen og slikt om det er dårlig olje på den fra før av, og kinne opp oljetrykk før man starter. Så ett kjapt oljeskift, gjerne med litt flushing. Motoren burde vært smurt før parkeringa helst. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 finnes det ikke no flytende middel som man får kjøpt å helt i olja sånn at det løser opp dritt oljen? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil duck Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 finnes det ikke no flytende middel som man får kjøpt å helt i olja sånn at det løser opp dritt oljen? ja men de fleste er for flushing av systemet. med varm motor fra førav omega 907? jeg hentet en 245 for en uke siden som hadde stådd i 1,5 år.. peilet olje, tok av coil ledning å svivet den til den fikk olje trykk så startet jeg den og kjørte den varm, helte på omega 907 lot den gå på tomgang i 10 min så byttet jeg olje og filter =) ingen tikking eller lignende =) og motoren er gådd oover 320000 =D Siter Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Trenger ikke det, bare tapp ut all den gamle olja, bytt filter, fyll på ny. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 ja men de fleste er for flushing av systemet. med varm motor fra førav omega 907? jeg hentet en 245 for en uke siden som hadde stådd i 1,5 år.. peilet olje, tok av coil ledning å svivet den til den fikk olje trykk så startet jeg den og kjørte den varm, helte på omega 907 lot den gå på tomgang i 10 min så byttet jeg olje og filter =) ingen tikking eller lignende =) og motoren er gådd oover 320000 =D det er volvo da, de tåler når du kjører uten olje å :P Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Jeg vet lite om dette, og vil ikke komme med noe spesielt tips. Men bare tenk på at det er tryggere å stelle litt med bilen før du tar den ut på veien, enn å kjøre på og satse på at det går greit ;) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg