Gå til innhold

Hvordan få ut dynamoen på Hiace?

Ranger emnet

mazdak

Anbefalte innlegg

Jeg skulle bytte dynamoen pappa sin 1997 Toyota Hiace imorges, og merket at det gikk flere slanger inn på dynamoen. Noen som vet hva disse slangene er for noe? hvilken hensikt har de? Og hva er vacumpumpen sin oppgave på dynamoen? og må jeg skru av AC for å kunne demontere dynamoen? Både AC og dynamo er festet på motoren opp-under hverandre hvis dere skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vacumpumpa som du var inne på. Denne forsyner blant annet bremsekraftforsterker med vacuum, siden en dieselmotor ikke har vacuum i utgangspunktet. Så de må absolutt være der. Når det gjelder ac tror jeg ikke det skal være nødvendig å demontere denne, hvis du likevel må det, må du IKKE koble av slangene på denne, da forsvinner all gassen fra klimaanlegget.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vacumpumpa som du var inne på. Denne forsyner blant annet bremsekraftforsterker med vacuum, siden en dieselmotor ikke har vacuum i utgangspunktet. Så de må absolutt være der. Når det gjelder ac tror jeg ikke det skal være nødvendig å demontere denne, hvis du likevel må det, må du IKKE koble av slangene på denne, da forsvinner all gassen fra klimaanlegget.

hmm.. Det er en skrue som man kan justere dynamoreimen med som sitter under AC-pumpen. Jeg må vel skru av ACen for å kunne få tilgang til denne skruen? må jeg i det hele tatt skru av denne skruen? noen som vet?

Eller er det generelt noen forhåndsregler jeg må ta når jeg skal skru av dynamoen?

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider