Gå til innhold

Fjerne diverse alarmer i a6 2006 mod

Ranger emnet

Kelpguze

Anbefalte innlegg

Hei.

Som nevnt over har jeg en A6 2006 mod.

Bilen piper og hyler ofte. og enda oftere for den minste ting!

Er det mulig å få slått av disse lydsignalene som kommer da man enten har litt lite spylervæske, eller at man ennå ikke har fått på seg bilbelte.

Det må vel være mulig å kunne få rygget inn en tilhenger eller lignende uten at man skal komme i psykisk ubalanse av all den hylinga!

Bilen hyler også når den bare har en strek igjen på tankmåleren. Det er i og for seg greit, men MÅ den hyle hver gang jeg starter bilen. Er det ikke nok med en gang?!?! Samme gjelder for så vidt spylervæske. Det bidrar jo selvfølgelig til at man har spylervæske med seg overalt, så d kan jo være bra, men det begynner jo å bli litt lite plass bak i bilen da man må ha alle mulige remedier med seg for at man skal kunne kjøre i fred og ro.

Håper noen har en glup idè eller vet om en av/på-knapp for disse lydene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke krav om belte når man rygger da...

Og noen av disse varslene kan muligens programmeres bort med VAG-COM, muligens alle. Hvis ikke det går, må du finne ut hvor summeren/lydkilden sitter, og fjerne den.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke krav om belte når man rygger da...

Og noen av disse varslene kan muligens programmeres bort med VAG-COM, muligens alle. Hvis ikke det går, må du finne ut hvor summeren/lydkilden sitter, og fjerne den.

den ligger som REGEL i sikringsboksen (gem modulen) inni dashen! den må du overhodet ikke finne på å fjerne. det du dermot KAN gjøre er å fylle jævla faenskapet med f.eks sikafleks ellerno annet som kommer til å dempe lyden betydelig!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med å holde bilen med både spylervæske og drivstoff.

Et lite pip fra bilen gjør heller ikke noe, menman må da få en liten sjanse til å komme seg på en stasjon uten at bilen skal hyle hver gang man tar i nøkkelen.

Når det gjelder bilbelte er det som nevnt ikke påbudt når man rygger. Det er vel egentlig denne lyden som plager meg mest.

Men hvis det ikke er noen løsning på dette, kan jeg like gjerne slå meg til ro med det. Har ingen planer om å demontere noe, eller å fuge noe tett med sikaflex.

Hadde et håp om at man kunne gjøre noe fra setup knappen til MMI`en inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med å holde bilen med både spylervæske og drivstoff.

Et lite pip fra bilen gjør heller ikke noe, menman må da få en liten sjanse til å komme seg på en stasjon uten at bilen skal hyle hver gang man tar i nøkkelen.

Når det gjelder bilbelte er det som nevnt ikke påbudt når man rygger. Det er vel egentlig denne lyden som plager meg mest.

Men hvis det ikke er noen løsning på dette, kan jeg like gjerne slå meg til ro med det. Har ingen planer om å demontere noe, eller å fuge noe tett med sikaflex.

Hadde et håp om at man kunne gjøre noe fra setup knappen til MMI`en inne i bilen.

det kan du ikke!

enten må du gjøre det via vagcom/diagnose utstyr, eller så har dem kanskje en snarvei slik det er på forden min!

skru på tenninga vente 1min til belte lampa slutter å lyse, så, innen 45sec må du klikke beltet inn, klikke ut, klikke inn, klikke ut,klikke inn klikke ut ALTSÅ 3 ganger sette på parklys klikke inn, klikke ut, klikke inn, klikke ut, klikke inn klikke ut, ALTSÅ 3 ganger så skrur du av lysa til 0 igjen så innen 10 sec må du klikke inn og ut igjen og skru av tenninga!

funka på min :)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider