Hole Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Problemet gjelder på en '93 Golf VR6: Dukket opp en male-lyd fra drivverket på bilen, trodde dette var det vanlige ytre drivledd slitasjen og bytte da dette. Lyden var der fortsatt, så jeg byttet også indre ledd uten at det hjalp. Har pratet med en som mener det kan være lagerene i girkassa, men ville ikke da lyden bli borte om jeg trykker inn clutchen eller bare triller i fri? Lyden er litt variabel i volum og følger hastighet på hjulene. Har tenkt tanken på hjullager, men de var byttet for 2 år siden. Er heller ikke noe forskjel på lyden om jeg svinger høyre, venstre eller kjører rett frem. Noen som har forslag på hv det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Er ikke bare godt gammaldags bakaksel/differensialhvining da? Som følge av løs/slitt pinjong. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Er nok ikke bakaksel da det er fwd, og det er heller ingen hvinelyd. Høres ut som ett dårlig lager en eller annen plass- Ingen andre som har forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Desember 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2009 Tapp olja på girkassen og sjekk om det er spon i den. Hvis det er tilfelle, så bør du gå på jakt etter en brukt kasse. Ellers så kan det være et slitent lager som du sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2009 Har nettopp byttet girolje på den, og der var ikke noe spon. Men det var for lite olje på den, tappet ca 1,5 liter og fylte på 2 liter som det skal være. Kan det være lager i diffen, siden det ikke er noe forskjell på lyden med clutchen inne og ute? Tannhjula i girkassa går vel ikke rundt når bilen står i fri, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg