vw-mathias Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Hei jeg har kjøpt meg en dynaBel DY9815 basser og testa den i bilen til en kompis her om dagen på en a/d/s p700.1 forsterker så kjørte vi en kicker basser på den ene utgangen og min på den andre så koblet jeg slik på basseren at , rød på den ene spolen til rød på den andre og svart på spolen til svart på den andre spolen og så koblet jeg svart og rød fra den ene spolen ut til forsterkeren men så ville ikke basseren min spille bare kompisen min sin, kan basseren min ha blitt ødelaggt da? jeg har ikke fått prøvd den etter dette siden klokka var 2 i natt og da kødda vi ikke noe mer med det.. hvis noen skjønnte det jeg skrev hadde jeg satt utrolig stor pris på svar. pliiiiis :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Det høres ut som du har paralellkoblet spolene på din DY9815 sub, og du har da en motstand på 1ohm, og hvis du da koblet den til ADS møkka SAMMEN med kicker elementet, så takler ikke forsterkeren det... Men da skulle det heller ikke vært lyd i kickeren, så det høres jo litt rart ut det der. Men test suben din med et AA-batteri, pluss på pluss, og minus på minus, er det reaksjon i membranen da, så er spolene hele... Også kobler du den opp riktig, på en skikkelig forsterker, og ikke sammen med andre elementer, så blir det nok bra skal du se ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-mathias Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 ok .. så du tror sannsynligvis at den ikke har blitt ødelaggt? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-mathias Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 takk for svar :) .. når vi koblet av min igjen , spilte kickeren som den alltid har gjort på den forsterkeren :) .. men er det vanlig at forsterkeren går til helvette før elementet eller omvendt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Stort sett suben som ryker først. Men er uansett en idiotisk ide å kople på to vidt forskjellige suber i samme bil, da de kun kommer til å spille mot hverandre.. :) Så om du skal teste din, kan du like gjerne kople ut hans. Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-mathias Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Da var basseren testet og den var i orden :D .. nå ble jeg 10 kilo lettere :) .. men er ikke helt ferdig med og plage dere enda, jeg har sett på en del forskjellige forsterkere og jeg ville høre her om det er noen som kan andbefale noen forsterker til den basseren ? evnt erfaringer:) jeg vil ikke ha så stor forsterker at den sprenger basseren veldig lett, pris er egentlig det samme:) takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Hehe, en liten forsterker ødelegger suben fortere enn en stor forsterker, så det er ikke der problemet ligger... En dynabel BF4501 lager bra med liv i den suben, men har du råd, så gå for BF7501... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-mathias Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 takker for svar :), men trur du at BF7501 en fort kan sprenge basseren hvis du vrir opp litt godt på volumet?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 takker for svar :), men trur du at BF7501 en fort kan sprenge basseren hvis du vrir opp litt godt på volumet?:) Det kommer helt ann på ørene dine, man hører ulydene lenge før elementet "sprenger" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-mathias Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 ok :) takk for at du tar deg tid til spørsmålene mine:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg