Beinet1 Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 (endret) Hei, Hva bør tempraturnåla vise når motoren har nådd normal driftstemp? Jeg har opplevd at tempnåla har vandret litt opp og ned rundt 90 grader og gikk derfor igang med termostratbytte. Jeg flushet kjølesystemet mitt og byttet termostat på min Skoda Pickup 1.9D igår, og nå ligger nåla stabilt ca midt mellom 90 0g 110 grader på instrumentet mot 90 grader tidligere. Kan den nye termostaten min være defekt? Eller skal ting være slik? Den nye termostaten er stemplet med 87 grader, likt som den gammle. Endret Desember 17, 2009 av Beinet1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 *bump* :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Hvis den ligger på 100 grader så er det noe i overkant av hva det skal være. Det er ca mellom 80 og 90 grader det skal ligge på, avhengig av bil. Prøv å smøre og varme den gamle opp, og se om den funker igjen. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 akal vel ligge konstant på rundt 90. er i alle fall mest vanlig. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Sålenge den ligger stabilt er den nok i orden. Du skal ikke stole alt for mye på orginale tempmålere i biler da de ikke er spesielt nøyaktige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg