Gå til innhold

BMW 520i e34 1988 mod.

Ranger emnet


Bmw Daniel

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når har det seg slik at jeg har gått til innkjøp av en bmw 520i som førstegangs bil.

Har seg slik at håndbrekket ikke funket når jeg kjøpte bilen, så blir nøtt til å skifte wiren, denne ligger under bilen? Vanskelig å bytte? Hvordan veit jeg at den er stram nok? Liten guide?

 

Også skal jeg bytte kalipperne det er vell kun å skru av å skru på nye? Så må jeg bytte ut bremseskoa til håndbrekket, guide? Også bremseklosser, guide?

 

Hadde vært kjempe flott hvis noen kunne beskrevet dette, gjerne med noen bilder. Må jeg lufte bremser når jeg gjør noe av det jeg skal gjøre?

 

 

Daniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Snakk med en som kan det. Kan gå veeeldig galt om du prøver deg fram, og gjør feil :)

lykke til ;)

Nåværende bil - Opel Vectra -93 modell. Påkosta 40k :)

 

A Omega 2,6 ( Knust :( ) , Bmw 320 e30 ( S ), 3 stk escort ( S ) , 2 stk scorpio ( S ), Lyseblå A Vectra ( S ), Rød Golf GTI ( S ).

S = SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om mye rart på en gang nå. Håndbrekkvaier går under bilen ja. Er vel ikke så VANSKELIG å bytte, men du trenger ikke 10 tommeltotter. Du tar disse og brekksko i samme omgang, ettersom jeg tror du må inni brekktrommelen for å løsne vaieren.

Av med hjul, av med skive. Fjern de gamle bånda, og monter nye. Sørg for at det ser forholdsvis likt ut som før du demonterte. Så bytter du vaierne, også her lar du det se forholdsvis likt ut som når du monterte.

Stramming av brekk og vaiere: Hold vaierne slakke, og juster inntil bånda i tromlene bak. Dette gjør du gjennom ett av bolthullene i skiva, og du ser patenten når du har av skiva for å bytte bremsebånda. Når bånda er så stramme at de er helt på grensen til å holde igjen hjulet, så strammer du vaier helt til brekket kjennes passe.

 

Caliper er bare å skru av og på som du sier, men her må du huske å lufte bremser etterpå!

Ikke noe av dette her som er komplisert skruing. Er du litt praktisk anlagt, og legger godt merke til hvordan ting ser ut før du demonterer, så klarer ikke jeg se problemet med å fikse sånne småting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår