Gå til innhold

Straffbart å gå tom for bensin?

Ranger emnet

Valder

Anbefalte innlegg

det er STRENGT forbudt og dyrt å gå tom for bensin ja............................ I TYSKLAND! altså spesielt på autobahn og på store ekstremt trafikkerte veier.. hva som skjer med deg på en landevei er et fett!

hvor fikk du dette fra i norge?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke straffbart å gå tom for drivstoff.

Men, hvis du har stoppet på motorvei etc så kan de ta deg på § 17. Stans og parkering i Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler) eller § 3. Grunnregler for trafikk i Vegtrafikkloven.

Rett meg hvis jeg tar feil :) men ikke skyt meg

Endret av Viking067

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. FORBUDT er vel hardt å ta i. uhell skjer. idioter går tom for bensin rett forran bensinstasjoner.......................... eller jeg som i dag slo av lastebilen PÅ pumpa og fikk faen ikke starta igjen fordi jeg hadde sugd tanken tørr! AHAHA!

flaks at jeg kom så langt at jeg i det heletatt fikk fyllt opp, da var det bare å lufte systemet!

går du tom for bensin i en tunell er ikke noe verre enn å gå tom på E18 vestfold akkurat! der det er 2 felt og betongblokker i mellom! helt håpløst å komme forbi!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med diesel er fritatt for denne regelen. Dere havner under lov om gårdsdrift...

Skulle sota ned huset ditt i går jeg.. :) hehe

Du glemte at du har et kakleverk stående selv bonde :P

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forbudt og gå tom for bensin i tunneler,var en sak ilokal avisa for en liten stund sia.finner ikke artikkelen igjen:0(

Ja jeg også husker denne saken. Var mye snakk om den for en tid tilbake. Saken var at man kunne få bot hvis man gikk tom i tuneller eller på motorvei kl A hvis jeg husker rett da du bryter regelen om å være aktpågivende eller hva F det heter da du som sjafør har annsvar for at bilen ikke stopper ett sted der du eller andre kan komme til skade. Var noe rettsaker og greier politiet klarte å få gjennomslag på. Må foresten si meg helt enig. Har du nesten tom tank så stopp og fyll. Så enkelt er det. Stadig vekk en eller annen idiot som står midt i Vålerenga/Ekebergtunellen om morgenen midt i rusjen med nød blink. Som om det ikke er nok trafikk kaos der fra før.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Må foresten si meg helt enig. Har du nesten tom tank så stopp og fyll. Så enkelt er det. Stadig vekk en eller annen idiot som står midt i Vålerenga/Ekebergtunellen om morgenen midt i rusjen med nød blink. Som om det ikke er nok trafikk kaos der fra før.

Samme tenkte jeg i går, at det burde nesten vært straffbart. Kjørte østover i festningstunellen da det sto en BMW med varselblink i ene av de to feltene vestover. Køen det lagde strakk seg gjennom Vålrengatunellen, Helsfyr og helt til Alnabru. Var ikke mye bevegelse å observere, sto liksom bom fast.

Endret av henne
skriblefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider